Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Koneenvaihto MAzda B2600 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57662)

-P- 26.03.2009 16:42

Koneenvaihto MAzda B2600
 
Tietääkö voorumilla kukaan, miten suoraan ja helposti istuu Mazdan pickuppiin 2,6l bensakoneen tilalle Mitsun 2,5 TD.

Jos en ihan väärin ole tajunnut, tuo 2,6-kone on Mitsun käsialaa :eek:

-P-

jyrze 26.03.2009 22:23

Kyllä se 2,6b on sama kuin bensapajeroissa ja bensa L200 ainakin..

-P- 27.03.2009 12:26

No sittenhän koneen kiinnitys on identtinen dieselin kanssa.

Pitäsköhän tässä alkaa ettimään sopivaa myllyä...

-P-

jaapan 28.03.2009 20:53

siis käykö myös laatikkoon vai pitääkö sekin vaihtaa, itellä myös aikomus kesällä suorittaa koneenvaihto.

jason 30.03.2009 00:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -P- (Viesti 546585)
Tietääkö voorumilla kukaan, miten suoraan ja helposti istuu Mazdan pickuppiin 2,6l bensakoneen tilalle Mitsun 2,5 TD.

Jos en ihan väärin ole tajunnut, tuo 2,6-kone on Mitsun käsialaa :eek:

-P-

Jaahans toveri -P-, eikö bentziinin kuluttaminen enää huvita???

Ei vaa, samaa projektia suunnittelin viime suvena mut automaatti- laatikollista hain ma, jäi sit ko jo(t)ku haukku pajeron automaatin keston, mut tee sää, ni mää peesaan, jos minu ei vaihdu chevyks ennen sitä:rolleyes:

P.S. Mites sitte ku saat kömpijää uudet klemmit ja vanteet, mahtaako mahtuu enää kyytii, eli pitääkö pistää sinunki auto kiertoo:D

Kimpsu 30.03.2009 19:32

Suoraan sopii laatikkoon kiinni,... ei muuta kun "bolt on" ja tankkiin naftaa bensan tilalle ja meno jatkuu.

Rambe 30.03.2009 22:28

Minkäsverran ja millaisia hepoja tuossa Mitsun TD:ssä on?

jake74 31.03.2009 01:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kimpsu (Viesti 547899)
Suoraan sopii laatikkoon kiinni,... ei muuta kun "bolt on" ja tankkiin naftaa bensan tilalle ja meno jatkuu.

passaako myös 2.2 mazdan tiiselin laatikoon kans tuo mitsun kone?

panzer 31.03.2009 10:57

[quote=jason;547668]Jaahans toveri -P-, eikö bentziinin kuluttaminen enää huvita???

Ei vaa, samaa projektia suunnittelin viime suvena mut automaatti- laatikollista hain ma, jäi sit ko jo(t)ku haukku pajeron automaatin keston, mut tee sää, ni mää peesaan, jos minu ei vaihdu chevyks ennen sitä:rolleyes:

Nimimerkki Luppakorva ajaa automaatti Pajella kisaa ja auto saa kenkää aika huolella. Alla 35" creepyt. Ei ole laatikkomurheista sanonut ikinä! (modien 5. luumäellä)

Kimpsu 31.03.2009 16:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jake74 (Viesti 547989)
passaako myös 2.2 mazdan tiiselin laatikoon kans tuo mitsun kone?

Tästä en ole varma sopiiko dieselin tilalle mutta bensan tilalle menee ainakin nakkaamalla. Pihassa kyllä on 2.2D lava mazda mutta ei näkömuisti ole kuitenkaan niin hyvä että osais 100% varmuudella sanoa että sopis suoraan mutta veikkaisin että vois mennä. Tarkentakoot joku jolla asiasta parempaa tietoa.

Kartse1 31.03.2009 18:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rambe (Viesti 547980)
Minkäsverran ja millaisia hepoja tuossa Mitsun TD:ssä on?

4D56T -koneessa on alunperin tehtaan jäljiltä n. 70kW/95 DIN Hp/ 240Nm n. 0.6 barin ahtopaineilla (ainakin-90 TDIC ExE).

Syöttöä lisäämällä ja hukkaporttin jousia vaihtamalla/lisäämällä saa ihan pirteän käyttöauton.

Pajeron alumiinikansi on vaan kovin herkkä kaikelle ylimääräiselle lämpökuormalle.

Ahdinta ja putkistoa suurentamalla tuokin ominaisuus on poistettavissa...:D

hsp 03.04.2009 07:43

Osaako kukaan sanoa miten onnistuu pajeron koneen vaihtaminen -90 egi malliin ? Egi kone on Mazdan tekele ja ilmeisesti eri kytkinkopalla kuin -89 malliin asti Mitsun bensakoneelliset. Käykö -89 mallin vaihdelaatikko suoraan -90 malliin tai pelkkä kytkinkoppa lootaan ?

-P- 05.04.2009 09:37

Juu, huomasin saman itsekkin, eli tuo ruikkupeli vuodesta -89 2606cc lohkolla on MAzdan omaa perua, tosin Mitsun palikoita siinäkin on käytetty bensansyöttöpuolella. Tai siis Boschin lisurilla Mitsun tekemiä. Laatikko on eri, kuin vanhassa 4G54 koneen kanssa käytetty, ainakin välitykset on muuttunut.
Ja kone on 12-tappinen, kun Mitsulla tais olla 8-tappinen.

Ja tuosta Palleron automaagista...kestää se, kun vaan kerran vuodessa vaihtaa öljyt ja suodattimen. Ihan sama, kuin missä tahansa automaagissa poislukien jotkut jenkit. Niille ei tarvii paljoa tehä, sen verran idiootti(amerikkalais)varmoiksi ne on kyhätty.

Kyllä minä varmaan joudun tuosta Mazdasta ehkä luopumaan, mutta ei raaskisi. Huomautuksetta leima ja otteessa 31" kumit. Viispaikkainenkin vielä. Pientä kukkaa havaittavissa näin kevään kunniaksi, mutta ompahan kauniimpi :)

-P-

hsp 07.04.2009 14:48

Diesel kone pitäisi masan keulalle keksiä, onko muita vaihtoehtoja kuin Pajeron diesel ? Joku oli laittanu EGI malliin Daihatsu Rockyn koneen ja kuuleman mukaan ilman välilaippaa mazdan laatikkoon, onko tästä kenelläkään tarkempaa tietoa ?

Mika_T 28.05.2009 12:11

Tere.

Tuli itellekkin tuomonen diisselilöity b2600 -92.

Kone tuossa on jonkun päähänpistona pösön 2.3D =)

Samassa kaupassa tuli myös pajeron 2.5TD kone mutta sehän ei käykkään tähän "uudempi" koppaiseen laatikkoon.
Onko tuo mazdan vaihelootan kytkinkoppa vaihdetavissa "vanhaan" malliin. Eli alle -89?

Miten kytkin? Käykö pajeron kytkinpaketti tuohon maksan laatikkoon/kytkin akselille?
Niin ja sopiiko pajeron moottorin öljypohja sellaisenaan tuonne?

Toisena vaihtoehtona mietin mersun kakslitrasta tiisseliä turbolla. Mutta öljypohjan muokkaamisessa on työtä.

vhanhisuanto 28.05.2009 12:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 564247)
Kone tuossa on jonkun päähänpistona pösön 2.3D =)

Äläs nyt, nuo 2.3 XD3 sekä 2.5-litraiset XD5 Indenorit on ikiliikkujia, mulla oli 900tkm ajettu XD5 -moottorilla ja lähti vielä Afrikan poikiille taksiksi... ;)

Mika_T 15.06.2009 23:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vhanhisuanto (Viesti 564259)
Äläs nyt, nuo 2.3 XD3 sekä 2.5-litraiset XD5 Indenorit on ikiliikkujia, mulla oli 900tkm ajettu XD5 -moottorilla ja lähti vielä Afrikan poikiille taksiksi... ;)

No täältä tulee myyntiin tuomonen 2.3 intenoori kunhan kytkinkoppa löytyy niin pääsee sovittamaan tuota mitsun tiiseliä. =)

konttikaira 18.12.2010 19:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 564247)
Tere.

Tuli itellekkin tuomonen diisselilöity b2600 -92.

Kone tuossa on jonkun päähänpistona pösön 2.3D =)

Samassa kaupassa tuli myös pajeron 2.5TD kone mutta sehän ei käykkään tähän "uudempi" koppaiseen laatikkoon.
Onko tuo mazdan vaihelootan kytkinkoppa vaihdetavissa "vanhaan" malliin. Eli alle -89?

Miten kytkin? Käykö pajeron kytkinpaketti tuohon maksan laatikkoon/kytkin akselille?
Niin ja sopiiko pajeron moottorin öljypohja sellaisenaan tuonne?

Toisena vaihtoehtona mietin mersun kakslitrasta tiisseliä turbolla. Mutta öljypohjan muokkaamisessa on työtä.

Itseäkin mietityttää tuo vauhtipyörän / kytkimen sopivuus. Pajeron vauhtipyörä parikyt milliä paksumpi eli tuo asetelmaa saman verran enemmän laatikkoon päin. Aiheutuukohan tästä vielä mitään ongelmaa??


Sivu luotu: 05:53 (GMT +2).