![]() |
Koneenvaihto MAzda B2600
Tietääkö voorumilla kukaan, miten suoraan ja helposti istuu Mazdan pickuppiin 2,6l bensakoneen tilalle Mitsun 2,5 TD.
Jos en ihan väärin ole tajunnut, tuo 2,6-kone on Mitsun käsialaa :eek: -P- |
Kyllä se 2,6b on sama kuin bensapajeroissa ja bensa L200 ainakin..
|
No sittenhän koneen kiinnitys on identtinen dieselin kanssa.
Pitäsköhän tässä alkaa ettimään sopivaa myllyä... -P- |
siis käykö myös laatikkoon vai pitääkö sekin vaihtaa, itellä myös aikomus kesällä suorittaa koneenvaihto.
|
Lainaus:
Ei vaa, samaa projektia suunnittelin viime suvena mut automaatti- laatikollista hain ma, jäi sit ko jo(t)ku haukku pajeron automaatin keston, mut tee sää, ni mää peesaan, jos minu ei vaihdu chevyks ennen sitä:rolleyes: P.S. Mites sitte ku saat kömpijää uudet klemmit ja vanteet, mahtaako mahtuu enää kyytii, eli pitääkö pistää sinunki auto kiertoo:D |
Suoraan sopii laatikkoon kiinni,... ei muuta kun "bolt on" ja tankkiin naftaa bensan tilalle ja meno jatkuu.
|
Minkäsverran ja millaisia hepoja tuossa Mitsun TD:ssä on?
|
Lainaus:
|
[quote=jason;547668]Jaahans toveri -P-, eikö bentziinin kuluttaminen enää huvita???
Ei vaa, samaa projektia suunnittelin viime suvena mut automaatti- laatikollista hain ma, jäi sit ko jo(t)ku haukku pajeron automaatin keston, mut tee sää, ni mää peesaan, jos minu ei vaihdu chevyks ennen sitä:rolleyes: Nimimerkki Luppakorva ajaa automaatti Pajella kisaa ja auto saa kenkää aika huolella. Alla 35" creepyt. Ei ole laatikkomurheista sanonut ikinä! (modien 5. luumäellä) |
Lainaus:
|
Lainaus:
Syöttöä lisäämällä ja hukkaporttin jousia vaihtamalla/lisäämällä saa ihan pirteän käyttöauton. Pajeron alumiinikansi on vaan kovin herkkä kaikelle ylimääräiselle lämpökuormalle. Ahdinta ja putkistoa suurentamalla tuokin ominaisuus on poistettavissa...:D |
Osaako kukaan sanoa miten onnistuu pajeron koneen vaihtaminen -90 egi malliin ? Egi kone on Mazdan tekele ja ilmeisesti eri kytkinkopalla kuin -89 malliin asti Mitsun bensakoneelliset. Käykö -89 mallin vaihdelaatikko suoraan -90 malliin tai pelkkä kytkinkoppa lootaan ?
|
Juu, huomasin saman itsekkin, eli tuo ruikkupeli vuodesta -89 2606cc lohkolla on MAzdan omaa perua, tosin Mitsun palikoita siinäkin on käytetty bensansyöttöpuolella. Tai siis Boschin lisurilla Mitsun tekemiä. Laatikko on eri, kuin vanhassa 4G54 koneen kanssa käytetty, ainakin välitykset on muuttunut.
Ja kone on 12-tappinen, kun Mitsulla tais olla 8-tappinen. Ja tuosta Palleron automaagista...kestää se, kun vaan kerran vuodessa vaihtaa öljyt ja suodattimen. Ihan sama, kuin missä tahansa automaagissa poislukien jotkut jenkit. Niille ei tarvii paljoa tehä, sen verran idiootti(amerikkalais)varmoiksi ne on kyhätty. Kyllä minä varmaan joudun tuosta Mazdasta ehkä luopumaan, mutta ei raaskisi. Huomautuksetta leima ja otteessa 31" kumit. Viispaikkainenkin vielä. Pientä kukkaa havaittavissa näin kevään kunniaksi, mutta ompahan kauniimpi :) -P- |
Diesel kone pitäisi masan keulalle keksiä, onko muita vaihtoehtoja kuin Pajeron diesel ? Joku oli laittanu EGI malliin Daihatsu Rockyn koneen ja kuuleman mukaan ilman välilaippaa mazdan laatikkoon, onko tästä kenelläkään tarkempaa tietoa ?
|
Tere.
Tuli itellekkin tuomonen diisselilöity b2600 -92. Kone tuossa on jonkun päähänpistona pösön 2.3D =) Samassa kaupassa tuli myös pajeron 2.5TD kone mutta sehän ei käykkään tähän "uudempi" koppaiseen laatikkoon. Onko tuo mazdan vaihelootan kytkinkoppa vaihdetavissa "vanhaan" malliin. Eli alle -89? Miten kytkin? Käykö pajeron kytkinpaketti tuohon maksan laatikkoon/kytkin akselille? Niin ja sopiiko pajeron moottorin öljypohja sellaisenaan tuonne? Toisena vaihtoehtona mietin mersun kakslitrasta tiisseliä turbolla. Mutta öljypohjan muokkaamisessa on työtä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 05:53 (GMT +2). |