![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kiitos nopeasta vastauksesta, pitää katsoa kun pääsee kotiin tuo tanko.
__________________
Tee mitä teetkin mutta tee se kunnolla |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kun auto on kotiin haettu niin siitä selvisi muutama uusia asia.
Autosta on hajonnut alkuperäinen öljynpainemittari/öljynpaineanturi ja tilalle on laitettu vain merkkivalo öljynpaineelle. Entinen omistaja sanoi että yhtäkkiä vain rupesi valo ensin vilkkumaan ja sitten paloi kokoajan. Öljy kiertää ja muuten kone toimii ok, mutta vain se Öljynpaine valo palaa. Mitä tässä nyt kannattaisi ensimmäisenä tehdä? Hommata jostain painemittari ja tarkistaa paineet tietesti, mutta onko muuta ideaa mikä voisi olla syynä valon palamiseen?
__________________
Tee mitä teetkin mutta tee se kunnolla |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kuusiotanko oli ehjä. Alipainepumpussa on kaksi letkua joista tässä oli vain toinen kiinni, eli pitääkö sen letkun josta tulee ilmaa kun pumppua pyörittää olla kiinni jossain vai hengittääkö sen kautta?
Pitää varmaan seuraavaksi ottaa öljypohja irti ja tarkistaa öljypumpun kunto?
__________________
Tee mitä teetkin mutta tee se kunnolla |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No alipainepumppuhan imee ilmaa jarrutehostimesta (eli muodostaa sinne alipainetta) ja toinen letku pitää olla ulkoilmaan suodattimen (tai mikä se nyt sitten on se purkki) kautta tai toimii se ilmankin sitä purkkia, se siis periaatteessa puhaltaa siitä ilmaa ulos!!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joo näin arvelinkin. Onkos öljypumppu vaikea irrottaa ja onko se kuinka kallis osa?
__________________
Tee mitä teetkin mutta tee se kunnolla |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mittaa ekaksi mekaanisella mittarilla onko painetta oikeasti. Yleensä valo syttyy josain 0,3bar paineessa.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Öljypumpun irroitusta en ole vielä koskaan itse harjoitellut, mutta mulla on tuosta purkuautosta tarkoitus irroittaa kone loppuviikosta ja purkaa öljypohja kampuran irroitusta varten, jos pumppu on ehjä siinä on halpa pumppu sulle!!! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kun autoon saatin öljynpaineetkin ja muuten toimimaan, niin tuli lisää ongelmia. Elikkäs auto rupesi kalkattamaan pirusti kun sitä käytiin testaamassa. Toimi aluksi hyvin ilman ongelmia, mutta kolmannella testi ajolenkillä rupesi kuulumaan kalkatus.
Käytettiin venakoppa pois, koska ääni kuului sieltä suunnalta. Kaikki kunnossa täälläkin ei mitään mekaanisen vian näköistäkään ja moottori pyörii normaalisti kun kampuran päästä avaimella pyörittää. Sitten epäiltiin suuttimia. Mutta tänään ne testasin ja kaikki pitää ja avautuu siinä n.170 kohdilla. Elikkä ei voi olla niisäkään vika. Nyt epäillään pumppua? Mitä mieltä arvon raati on mistä kannattaa etsiä vikaa?
__________________
Tee mitä teetkin mutta tee se kunnolla |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeep cherokee 4.0 öljynpaine tietoa? | Nemi | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 05.02.2009 22:18 |
BJ:n öljynpaine hukassa??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 10.03.2008 21:30 |
Cherokee maastovaihteet hukassa | Muu | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 19.07.2007 11:48 |
M: jeep cherokee -84 | larrylawn | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 01.08.2006 18:40 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |