Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.03.2009, 08:33
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Miulla on omassa Rubiconin 4,5" sarja, eikä mitään kardaanivärinöitä ole ilmennyt. Ainut ongelma on takimmaisen ristikon lyhyt käyttöikä. Jakolaatikko tulee vaihtumaan, niin täytyy suunnitella samalla millaisen takakardaanin valmistaa. Luultavasti taaksekin tulee tuplanivel akselin etupäähän.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.03.2009, 08:53
asvirkku:n Avatar
asvirkku asvirkku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.08
Sijainti: Bern
Viestit: 47
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Miulla on omassa Rubiconin 4,5" sarja, eikä mitään kardaanivärinöitä ole ilmennyt. Ainut ongelma on takimmaisen ristikon lyhyt käyttöikä. Jakolaatikko tulee vaihtumaan, niin täytyy suunnitella samalla millaisen takakardaanin valmistaa. Luultavasti taaksekin tulee tuplanivel akselin etupäähän.
Kävi mielessä, että 4,5" sarjan pitemmät takariiput (jousethan on samat) kääntää kardaanikulmaa suotuisammaksi - vähän kuin astelevyt...

t AV
__________________
--
WJ Overland, Team Leisure & Hunt, Suisse
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.03.2009, 19:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Miksi pitäisi vaihtaa jos on ehjä ja toimiva jakoaski? 242 tai 231 toimii tässä vehkeessä erinomaisesti, tosin 242:n huono puoli on heikohko päivitysosien saatavuus. Mutta jos huollot on tehty niin ei kumpaakaan pitäisi saada ajamalla rikki isoillakaan kumeilla missään olosuhteissa. Halvemmalla ja helpommalla selviää kun laittaa SYE kitin, ostaa automaatti- XJ:stä etukardaanin ja eikun kovaa ajoa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Miulla on omassa Rubiconin 4,5" sarja, eikä mitään kardaanivärinöitä ole ilmennyt. Ainut ongelma on takimmaisen ristikon lyhyt käyttöikä. Jakolaatikko tulee vaihtumaan, niin täytyy suunnitella samalla millaisen takakardaanin valmistaa. Luultavasti taaksekin tulee tuplanivel akselin etupäähän.
Eli siis on kardaanivärinöitä ja/tai liian jyrkkä kardaanikulma. Ei se ristikko kulu nopeasti ihan itsekseen ;-) voin kyllä vahvasti suositella tuplaristikkokardaania + SYE pakettia, ne on cherokeenkin tapauksessa jokseenkin pakolliset tuon verran korotetussa autossa. Ittelläkin kului edellisessä ristikot suht äkkiä vaikka varsinaisia värinöitä ei ollut - liian jyrkkä kardaanikulma teki tuhojaan. Meinasitko muuten laittaa oikeasti sen tuplaristikon akselin puolelle? Olis syytä olla siellä toisessa päässä, aika paljon paremmin suojassa..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.03.2009, 21:09
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Miksi pitäisi vaihtaa jos on ehjä ja toimiva jakoaski? 242 tai 231 toimii tässä vehkeessä erinomaisesti, tosin 242:n huono puoli on heikohko päivitysosien saatavuus. Mutta jos huollot on tehty niin ei kumpaakaan pitäisi saada ajamalla rikki isoillakaan kumeilla missään olosuhteissa. Halvemmalla ja helpommalla selviää kun laittaa SYE kitin, ostaa automaatti- XJ:stä etukardaanin ja eikun kovaa ajoa



Eli siis on kardaanivärinöitä ja/tai liian jyrkkä kardaanikulma. Ei se ristikko kulu nopeasti ihan itsekseen ;-) voin kyllä vahvasti suositella tuplaristikkokardaania + SYE pakettia, ne on cherokeenkin tapauksessa jokseenkin pakolliset tuon verran korotetussa autossa. Ittelläkin kului edellisessä ristikot suht äkkiä vaikka varsinaisia värinöitä ei ollut - liian jyrkkä kardaanikulma teki tuhojaan. Meinasitko muuten laittaa oikeasti sen tuplaristikon akselin puolelle? Olis syytä olla siellä toisessa päässä, aika paljon paremmin suojassa..
Ei ole ainakaan toistaiseksi omakohtaista kokemusta 231 kestävyydestä, mutta 242 en voi kehua vahvaksi. Yksi pääakseli katkennut, yksi ketju virunut yli sentin uuteen verrattuna (ja tuo ketju ei ollut halpa) ja sitten vielä siirtoholkki kulunut pilalle. Ketjun vaihdon yhteydessä vaihdoin myös todella pahaa rohinaa pitävät laakerit. Olen antanut itselleni kertoa että 231 olisi vahvempi, sye-kitti on halvempi ja helpompi asentaa kuin kaksneljäkakkoseen, varaosia näyttäisi käytettynä löytyvän helpommin kuin kaksneljäkakkoseen...

Suunnitelmissa on laittaa Dana 300 jakis flip kitillä ja tuplanivel takakardaanin etupäähän, eli siihen päähän joka on lähempänä auton etupäätä Mie näistä mitään ymmärrä mutta 242 ei ainakaan miun käytössä ole ollut pomminvarma.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.03.2009, 21:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No joo, kuten sanoin niin 242:een on hankalempi saada aftermarket palikkaa ja varaosia ja ovat siis myös kalliimpia. Mutta kestää sen kyllä pitäisi jos vain on alunalkaen loota hyvässä kunnossa (valm. ilmoitus on ~1200-1400Nm vääntömomentin kesto jatkuvana). Kuluvia osiahan on toki kaikissa ja ketjuvälitteisen lootan huonoin puoli on tietysti ketjun venyminen. Tiedä sitten.. kyllä ainakin jenkkilän puolella on kalliokikkailussa kestänyt 242:tkin melkoisen hyvin vaikka ajetaan 35"-36" renkailla. Itselläkään ei ole ongelmia ollut kummassakaan, ainakaan vielä.

Sitten jos/ kun (?) joskus hajoaa, niin tilalle tullee 231 välitettynä yms. tarvikehilppeillä varustettuna.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.04.2009, 12:51
asvirkku:n Avatar
asvirkku asvirkku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.08
Sijainti: Bern
Viestit: 47
Perusasetus

Jotain saatu aikaan renkaita odotellessa - keulaan hinauskoukku. Saas nähä kestääkö köykämiinipatentti - ei ollu muutakaan matskua käsillä väkertämiseen.



T MBO
__________________
--
WJ Overland, Team Leisure & Hunt, Suisse

Viimeksi muokannut asvirkku : 28.03.2011 23:30
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.04.2009, 21:14
asvirkku:n Avatar
asvirkku asvirkku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.08
Sijainti: Bern
Viestit: 47
Perusasetus

Kun kattelee tätä palstaa niin eihän tää oo ees rakentelua, mutta kukin tekee mitä osaa...

Jotain saatu taas aikaseks, alkaa hiljalleen olla tän kesän kuosissa:



__________________
--
WJ Overland, Team Leisure & Hunt, Suisse

Viimeksi muokannut asvirkku : 28.03.2011 23:31
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.04.2009, 16:42
asvirkku:n Avatar
asvirkku asvirkku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.08
Sijainti: Bern
Viestit: 47
Perusasetus

Lokasuojan levike kumi


Jaahans, mikäs se sieltä kurkkii!



Homma meni sitten lokasuojan levikkeiden metsästämiseksi koska tarkoitus ei oo kuunnella vittuilua katsureilta eikä kytiltä. Kattelin että kumiset ois hyvä kun en mihinkään Bushwackereihin ala nyt fyrkkaa leipomaan kiinni. Tarjokkaita löytyi hillittömän surffaamisen jälkeen seuraavasti
http://www.jarimaki.fi/ (jotkut 3,5cm levittävät)
http://www.cros4wd.com/ (Flexy Flares 3,5cm tai 55 cm)
http://www.usparts.fi/ (Pacer, 58mm)
http://www.korjakumi.fi/ (Korja-Kumi, 59mm)

Ajoin Vantaan Teollisuus-Etolaan ja siellä oli Korja-kumia hyllyssä ja poistin sellasen setin. Kaiken maailman kumilistoja ja muita kouruja siellä pyörittelin, mutta arvio oli että niistä tulisi aika karseet.

Rekkaperävaunujen kouruja olisi ollut Traileri-Varusteessa muttei mitään kumilirpakkeita (http://www.trailcon.fi/). Fixuksessa oli vain roiskeläppäkumia.

Kapeet oli joko kalliimpia tai oli toimitusaikaa, enkä tarvi koko 59mm levitystä. Joten suunnittelin. että rälläkkä soi ja kumi palaa. Lokariin suunniteltu Korjan lirpake kuitenkin näyttäisi istuvan ja kaartuvan hyvin perusominaisuutena. Jos tämä olisi ollut bolt-on keikka niin sehän olisi ameriikan sääntöjä vastaan!

Tää voi mennä korkeintaan vituiksi,

T MBO

EDIT: Vuoden tämän päätöksen jälkeen katsuri vittuili sittenkin noista kurkkimista. Ostin K-Raudasta jotain mustaa liimattavaa kynnyslistaa ja vedin reikälattarautarimalla poppareilla paikalleen. Avot, makso 20e.
__________________
--
WJ Overland, Team Leisure & Hunt, Suisse

Viimeksi muokannut asvirkku : 13.06.2011 00:36
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.08.2009, 20:48
P-KR#1:n Avatar
P-KR#1 P-KR#1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.07.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 116
Perusasetus

[QUOTE=454SS;547962]Suunnitelmissa on laittaa Dana 300 jakis flip kitillä ...QUOTE]

Olen mietiskellyt millainen homma olisi laittaa tuo Dana 300 jakis flip kitillä ja twin stickeillä XJ Cherokeehen.
Olis nimittäin joissain kohdissa hyvä kun vois pudottaa joko etu tai takavedon pois.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.08.2009, 08:33
asvirkku:n Avatar
asvirkku asvirkku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.08
Sijainti: Bern
Viestit: 47
Perusasetus

[QUOTE=P-KR#1;586852]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Suunnitelmissa on laittaa Dana 300 jakis flip kitillä ...QUOTE]

Olen mietiskellyt millainen homma olisi laittaa tuo Dana 300 jakis flip kitillä ja twin stickeillä XJ Cherokeehen.
Olis nimittäin joissain kohdissa hyvä kun vois pudottaa joko etu tai takavedon pois.
Öö? Mä en oo kyllä tollasta ominaisuutta kaivannut. NP242:ssa on riittävästi vaihtoehtoja...

Ostakaa hyvä M3: http://www.nettiauto.com/bmw/m3/2738708

T AV
__________________
--
WJ Overland, Team Leisure & Hunt, Suisse
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.08.2009, 19:08
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

[QUOTE=asvirkku;586937]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja P-KR#1 Näytä viesti

Öö? Mä en oo kyllä tollasta ominaisuutta kaivannut. NP242:ssa on riittävästi vaihtoehtoja...

Ostakaa hyvä M3: http://www.nettiauto.com/bmw/m3/2738708

T AV
Sitten ku homma karkaa totaalisesti lapasesta ja rupeet oikeesti ajamaan metässä, ni huomaat että 242:n ketjun uusiminen useampaan kertaan käy rahapussin päälle niin ymmärrät ton D300 idean. Pari kertaa olis kyllä tarvinnut tota pelkän etuvedon kytkentämahdollisuuttakin kun on ollut kylki puuta vasten, mutta sen takia en ole D300 asentamassa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.08.2009, 12:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Ihmettelen kyllä suuresti tuota 242:n ketjun venymistä/ hajoamista, ei sen nyt ihan heikko loota pitäisi olla? 231 olisi sen 20-30% kestävämpi loota ja niistä en ole juuri kuullut että hajoaisi.. Jos kerran auto on liki puhtaasti offikäytössä niin miksei laittaisi 231:tä? Ei tarttisi kikkailla flip kiteillä yms...

Itse sanoisin jotenkin siihen suuntaan, että on enemmän ajotyylissä kuin lodjussa vikaa jos ei 231 tai 242 kestä XJ:n alla. Meinaan kyllähän kaiken saa rikki kun oikein yrittää
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
bilstein, cherokee, kumho kl 71, rubicon express, xj


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" tare Maasturiprojektit 504 03.09.2015 06:35
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET Kimpsu O/M/V Renkaat ja vanteet 0 23.09.2008 11:18
Ostetaan Jeep Cherokee XJ 15" vanteet (4kpl) asvirkku O/M/V Renkaat ja vanteet 2 05.09.2008 06:43
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 21:53 (GMT +2).