![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Miulla on omassa Rubiconin 4,5" sarja, eikä mitään kardaanivärinöitä ole ilmennyt. Ainut ongelma on takimmaisen ristikon lyhyt käyttöikä. Jakolaatikko tulee vaihtumaan, niin täytyy suunnitella samalla millaisen takakardaanin valmistaa. Luultavasti taaksekin tulee tuplanivel akselin etupäähän.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
t AV
__________________
-- WJ Overland, Team Leisure & Hunt, Suisse |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Miksi pitäisi vaihtaa jos on ehjä ja toimiva jakoaski? 242 tai 231 toimii tässä vehkeessä erinomaisesti, tosin 242:n huono puoli on heikohko päivitysosien saatavuus. Mutta jos huollot on tehty niin ei kumpaakaan pitäisi saada ajamalla rikki isoillakaan kumeilla missään olosuhteissa. Halvemmalla ja helpommalla selviää kun laittaa SYE kitin, ostaa automaatti- XJ:stä etukardaanin ja eikun kovaa ajoa
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Suunnitelmissa on laittaa Dana 300 jakis flip kitillä ja tuplanivel takakardaanin etupäähän, eli siihen päähän joka on lähempänä auton etupäätä ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No joo, kuten sanoin niin 242:een on hankalempi saada aftermarket palikkaa ja varaosia ja ovat siis myös kalliimpia. Mutta kestää sen kyllä pitäisi jos vain on alunalkaen loota hyvässä kunnossa (valm. ilmoitus on ~1200-1400Nm vääntömomentin kesto jatkuvana). Kuluvia osiahan on toki kaikissa ja ketjuvälitteisen lootan huonoin puoli on tietysti ketjun venyminen. Tiedä sitten.. kyllä ainakin jenkkilän puolella on kalliokikkailussa kestänyt 242:tkin melkoisen hyvin vaikka ajetaan 35"-36" renkailla. Itselläkään ei ole ongelmia ollut kummassakaan, ainakaan vielä.
Sitten jos/ kun (?) joskus hajoaa, niin tilalle tullee 231 välitettynä yms. tarvikehilppeillä varustettuna. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jotain saatu aikaan renkaita odotellessa - keulaan hinauskoukku. Saas nähä kestääkö köykämiinipatentti - ei ollu muutakaan matskua käsillä väkertämiseen.
![]() T MBO
__________________
-- WJ Overland, Team Leisure & Hunt, Suisse Viimeksi muokannut asvirkku : 28.03.2011 23:30 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kun kattelee tätä palstaa niin eihän tää oo ees rakentelua, mutta kukin tekee mitä osaa...
Jotain saatu taas aikaseks, alkaa hiljalleen olla tän kesän kuosissa: ![]() ![]() ![]()
__________________
-- WJ Overland, Team Leisure & Hunt, Suisse Viimeksi muokannut asvirkku : 28.03.2011 23:31 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lokasuojan levike kumi
Jaahans, mikäs se sieltä kurkkii!
![]() Homma meni sitten lokasuojan levikkeiden metsästämiseksi koska tarkoitus ei oo kuunnella vittuilua katsureilta eikä kytiltä. Kattelin että kumiset ois hyvä kun en mihinkään Bushwackereihin ala nyt fyrkkaa leipomaan kiinni. Tarjokkaita löytyi hillittömän surffaamisen jälkeen seuraavasti http://www.jarimaki.fi/ (jotkut 3,5cm levittävät) http://www.cros4wd.com/ (Flexy Flares 3,5cm tai 55 cm) http://www.usparts.fi/ (Pacer, 58mm) http://www.korjakumi.fi/ (Korja-Kumi, 59mm) Ajoin Vantaan Teollisuus-Etolaan ja siellä oli Korja-kumia hyllyssä ja poistin sellasen setin. Kaiken maailman kumilistoja ja muita kouruja siellä pyörittelin, mutta arvio oli että niistä tulisi aika karseet. Rekkaperävaunujen kouruja olisi ollut Traileri-Varusteessa muttei mitään kumilirpakkeita (http://www.trailcon.fi/). Fixuksessa oli vain roiskeläppäkumia. Kapeet oli joko kalliimpia tai oli toimitusaikaa, enkä tarvi koko 59mm levitystä. Joten suunnittelin. että rälläkkä soi ja kumi palaa. Lokariin suunniteltu Korjan lirpake kuitenkin näyttäisi istuvan ja kaartuvan hyvin perusominaisuutena. Jos tämä olisi ollut bolt-on keikka niin sehän olisi ameriikan sääntöjä vastaan! Tää voi mennä korkeintaan vituiksi, T MBO EDIT: Vuoden tämän päätöksen jälkeen katsuri vittuili sittenkin noista kurkkimista. Ostin K-Raudasta jotain mustaa liimattavaa kynnyslistaa ja vedin reikälattarautarimalla poppareilla paikalleen. Avot, makso 20e.
__________________
-- WJ Overland, Team Leisure & Hunt, Suisse Viimeksi muokannut asvirkku : 13.06.2011 00:36 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=454SS;547962]Suunnitelmissa on laittaa Dana 300 jakis flip kitillä ...QUOTE]
Olen mietiskellyt millainen homma olisi laittaa tuo Dana 300 jakis flip kitillä ja twin stickeillä XJ Cherokeehen. Olis nimittäin joissain kohdissa hyvä kun vois pudottaa joko etu tai takavedon pois. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=P-KR#1;586852]
Lainaus:
Ostakaa hyvä M3: http://www.nettiauto.com/bmw/m3/2738708 T AV
__________________
-- WJ Overland, Team Leisure & Hunt, Suisse |
#11
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=asvirkku;586937]
Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ihmettelen kyllä suuresti tuota 242:n ketjun venymistä/ hajoamista, ei sen nyt ihan heikko loota pitäisi olla? 231 olisi sen 20-30% kestävämpi loota ja niistä en ole juuri kuullut että hajoaisi.. Jos kerran auto on liki puhtaasti offikäytössä niin miksei laittaisi 231:tä? Ei tarttisi kikkailla flip kiteillä yms...
Itse sanoisin jotenkin siihen suuntaan, että on enemmän ajotyylissä kuin lodjussa vikaa jos ei 231 tai 242 kestä XJ:n alla. Meinaan kyllähän kaiken saa rikki kun oikein yrittää ![]() |
![]() |
Luokat |
bilstein, cherokee, kumho kl 71, rubicon express, xj |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e | patroloffroad | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.01.2009 19:37 |
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET | Kimpsu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 23.09.2008 11:18 |
Ostetaan Jeep Cherokee XJ 15" vanteet (4kpl) | asvirkku | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 05.09.2008 06:43 |
Jeep Grand Cherokee "WJ" | Nex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2008 18:39 |