Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.03.2009, 22:50
Luigi81 Luigi81 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Tammela, .
Viestit: 542
Perusasetus

Öljyt vaihtoon...vaihtoväli on 40000km...onko noudatettu?

__________________
Luigi-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.03.2009, 23:05
ToyWo:n Avatar
ToyWo ToyWo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: YlöLake, Finland.
Viestit: 147
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luigi81 Näytä viesti
Öljyt vaihtoon...vaihtoväli on 40000km...onko noudatettu?
Täytyy kokeilla Tuota itsekin epäilin alkuun...
Mikä muu voisi koneen tehot hyydyttää täysin. Kun kaasu pohjassa pääsee nippa nappa normaalin "rinteen" ylös ryömintä vauhdilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.03.2009, 23:29
Luigi81 Luigi81 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Tammela, .
Viestit: 542
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ToyWo Näytä viesti
Täytyy kokeilla Tuota itsekin epäilin alkuun...
Mikä muu voisi koneen tehot hyydyttää täysin. Kun kaasu pohjassa pääsee nippa nappa normaalin "rinteen" ylös ryömintä vauhdilla.
Mulla omassa corollassa sekoili vaihteiden vaihdossa kun oli huonot öljyt sisällä ens alkuun.Luonnolisestikaan ei oikein mennyt mäkiä ylös kun joka mäkeen tarjos kolmosta vauhdista riippumati....
__________________
Luigi-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.03.2009, 23:41
ToyWo:n Avatar
ToyWo ToyWo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: YlöLake, Finland.
Viestit: 147
Perusasetus

Tuossa kun tuntuu vaihteet muuten toimivan niinkuin pitääkin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.03.2009, 00:12
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Auton alta laatikkoa kurkkiessa sieltä pitäisi loytyä muutamalla ruuvilla kiinnitetty kansi.
Kannen alta löytyy laatikkoöljyjen suodatin. Suodatin on useissa malleissa ihan pestävissä liuottimilla.
Myös se kansi kannattaa pestä puhtaaksi. Tutki samalla, että onko kannen pohjassa paljon epäpuhtauksia
ja mahdollisesti isoja hiutaleita niistä pakkojen kitkalevyistä (vähän niinkuin mopon kytkinlevyjä).

Pesun jälkeen varovainen puhaltelu paineilmalla, että kaikki muju lentää pois, eikä kulkeudu venttiilien väliin.
Jos se suodatin on paperinen tötterö, niin ei välttämättä kestä peseskellä.

Suodattimet yleensä maksaa vain muutamia euroja, joten olisi fiksua ostaa uusi ja samalla jotain 4L ATF -öljyä.
Sen verran sitä henkilöauton laatikosta valuu kerralla pois kun irrottaa pohjaropun tai suodattimen kannen.
Tulee ainakin poissuljettua tukkoisen suodattimen aiheuttama öljynpaineen ja -tuoton lasku...


Edittinä vielä senverran, että sinne turbiinin sisään jää sitten sellaiset 2-3L sitä wanhaa öljyä,
joka lähtee uudelleen kiertoon heti ensimmäisessä käynnistyksessä.
Joissakin autoissa on turbiinissa oma tyhjennysroppunsa, mutta se on tosi harvinaista herkkua.

Jos haluaa hyvän työn tehdä, niin pitäisi muutaman päivän päästä tehdä tuo yllämainittu rumba uudelleen.

Kun nyt katsot tuon ensimmäisen operaation tulokset, niin päättää vasta sitten jatkosta...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 09.03.2009 00:47
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.03.2009, 00:30
ToyWo:n Avatar
ToyWo ToyWo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: YlöLake, Finland.
Viestit: 147
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Auton alta laatikkoa kurkkiessa sieltä pitäisi loytyä muutamalla ruuvilla kiinnitetty kansi.
Kannen alta löytyy laatikkoöljyjen suodatin. Suodatin on useissa malleissa ihan pestävissä liuottimilla.
Myös se kansi kannattaa pestä puhtaaksi. Tutki samalla, että onko kannen pohjassa paljon epäpuhtauksia
ja mahdollisesti isoja hiutaleita niistä pakkojen kitkalevyistä (vähän niinkuin mopon kytkinlevyjä).

Pesun jälkeen varovainen puhaltelu paineilmalla, että kaikki muju lentää pois, eikä kulkeudu venttiilien väliin.
Jos se suodatin on paperinen tötterö, niin ei välttämättä kestä peseskellä.

Suodattimet yleensä maksaa vain muutamia euroja, joten olisi fiksua ostaa uusi ja samalla jotain 4L ATF -öljyä.
Sen verran sitä henkilöauton laatikosta valuu kerralla pois kun irrottaa pohjaropun tai suodattimen kannen.
Tulee ainakin poissuljettua tukkoisen suodattimen aiheuttama öljynpaineen ja -tuoton lasku...

Wau tässäpä oli esimerkillinen vastaus Kiitoksia paljon. Heti viikolla talliin puuhastelemaan
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hiluxin jarrruista ONKELMIA.Ja sit snorkkeli asiaa Rape Tekniikka & Jutustelu 6 13.01.2008 22:36
Pikku onkelmia sytkän säädössä Offipiru Chit-Chat 2 20.03.2007 19:13
Cd-Soitin onkelmia Software 1 11.11.2006 22:25
patrollin käynnistys onkelmia petrool Tekniikka & Jutustelu 3 27.10.2005 05:37
HJ:n Tehostin onkelmia Timbba Tekniikka & Jutustelu 3 26.07.2004 19:17


Sivu luotu: 16:16 (GMT +2).