![]() |
Käyttis automaatti onkelmia
Camryn 88 automaatti kenkkuilee... Eli pieni ylämäki johon pitäisi paikaltaan lähteä, niin on ihan työn ja tuskan takana..
Heti kun kierroksia eli vauhtia saa kerättyä niin vetää komiasti. Kaasu pohjassa paikallaan ottaa kierroksia vaivasen 1000 r/min Mitä tolle keksis tehdä, kun ei ole automaageista mitään kokemusta |
Öljytilanne?Suzukissa toi toyotan laatikko lakkas ottamasta pykäliä kun öljyä oli noin 2-3 desiä liian vähän.
|
Siis ei ota kuin tuhat kierrosta paikallaan?Konepuolella taitaa olla vika,puola esimerkiksi.Ruisku?
|
Laatikko yrittää lähteä liikkeelle liian isolla vaihteella?
Joskus aikoinaan jenkissä oli sellainen ongelma että lähti liikkeelle kakkosella,vika korjautui kun puhdisti keskipakosäätimen karan. |
Ykkösel lähtee ja hyvin tuntuu aivot muutenkin pelaavan... Tosin vasta 5 tuhannen kohdalla vetää kivasti, mitäpä muuta 2 litrasesta ruutasta odottasi :D
Voisko vanha öljy kiusata ja turbiini täten "pitää" liikaa... Vetoja ei tosiaan ole kuin vasta 2 tuhannen jälkeen. Mutta kaipa tuo tuollainkin menee, kunhan ei aja sellaseen paikkaan mist joutuu lähteen ylämäkeen heheh edittiä: Niin juu ja paikallaan siis esim. D tai R päällä sen vaivasen tonnin.... |
Lainaus:
|
Öljyt vaihtoon...vaihtoväli on 40000km...onko noudatettu?
|
Lainaus:
Mikä muu voisi koneen tehot hyydyttää täysin. Kun kaasu pohjassa pääsee nippa nappa normaalin "rinteen" ylös ryömintä vauhdilla. |
Lainaus:
|
Tuossa kun tuntuu vaihteet muuten toimivan niinkuin pitääkin.
|
Auton alta laatikkoa kurkkiessa sieltä pitäisi loytyä muutamalla ruuvilla kiinnitetty kansi.
Kannen alta löytyy laatikkoöljyjen suodatin. Suodatin on useissa malleissa ihan pestävissä liuottimilla. Myös se kansi kannattaa pestä puhtaaksi. Tutki samalla, että onko kannen pohjassa paljon epäpuhtauksia ja mahdollisesti isoja hiutaleita niistä pakkojen kitkalevyistä (vähän niinkuin mopon kytkinlevyjä). Pesun jälkeen varovainen puhaltelu paineilmalla, että kaikki muju lentää pois, eikä kulkeudu venttiilien väliin. Jos se suodatin on paperinen tötterö, niin ei välttämättä kestä peseskellä. Suodattimet yleensä maksaa vain muutamia euroja, joten olisi fiksua ostaa uusi ja samalla jotain 4L ATF -öljyä. Sen verran sitä henkilöauton laatikosta valuu kerralla pois kun irrottaa pohjaropun tai suodattimen kannen. Tulee ainakin poissuljettua tukkoisen suodattimen aiheuttama öljynpaineen ja -tuoton lasku... Edittinä vielä senverran, että sinne turbiinin sisään jää sitten sellaiset 2-3L sitä wanhaa öljyä, joka lähtee uudelleen kiertoon heti ensimmäisessä käynnistyksessä. Joissakin autoissa on turbiinissa oma tyhjennysroppunsa, mutta se on tosi harvinaista herkkua. Jos haluaa hyvän työn tehdä, niin pitäisi muutaman päivän päästä tehdä tuo yllämainittu rumba uudelleen. Kun nyt katsot tuon ensimmäisen operaation tulokset, niin päättää vasta sitten jatkosta... |
Lainaus:
Wau tässäpä oli esimerkillinen vastaus :) Kiitoksia paljon. Heti viikolla talliin puuhastelemaan ;) |
Eipä paljon apuja tullut öljyn vaihdosta. Oli pohjalla olevat magneetit keränny puolen senttiä ympärilleen töhnää :)
Taidan sit tyytyä tollaseen ... |
Sivu luotu: 05:42 (GMT +2). |