![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kai munkin pitää välillä tätä päivitellä ettei luulla että tämä nyt aivan yhden miehen projekti on... Invertterin hintalapussa oli 238e, en tiedä onko samaa mallia enää hyllyssä mutta ainakin joku 2,5kw näytti olevan hintaan 350e. Uudemman mallin keulapelti tosiaan hiekkapuhallettiin ja sen jälkeen siinä oli vielä hitsattavaa jonkun verran, varsinkin kun noita alapuolen kiinnityspultteja oli katkennut 4 kpl, nehän on sellaisia missä on hitsattu mutteri palkin sisällä. Kaksi lähti pois kun hitsasi mutterin kiinni pultin jämään mutta kahden ympäriltä piti rälläköidä pala pois ja hitsata uuden mutterin kanssa pala peltiä tilalle. Hiekkapelleistä piti valita kahden pahan väliltä, ruosteinen ja suora tai ruosteeton ja lommoinen, tähän nyt sitten tuli se lommoinen joka on nyt suurinpiirtein oijottu. Niin ja puskuriin piti ostaa uusi pääty mutta tulikin sitten ostettua koko puskuri kun oli päädyt niin hyvin kiinni ja hinta oli sopiva. Puskurin virittelin vielä 5cm vakiota ylemmäs korinkorotuksen takia. Tuossa on keulan osat sovituksessa: Niin ja uudenkarhea syyläri otettiin tästä tuohon vihreään ja tähän tuli ihan tuliterä. Ulommat umpiot tuli myös uusittua. Alempi peräluukku oli jostakin syystä tässä vielä hitsaamaton, mutta yhden paikan siihen joutui laittamaan rekisterikilven ruuvin kohdalle. Alareunalle riitti pintaruosteiden hiekkapuhallus. Huutokaupasta tuli aikoinaan ostettua lasikuituiset takaluukut, mutta kun tuo alempi on niin hyvä niin lasikuituinen on nykyään tuossa vihreässä ja ylempi on tulossa tähän kun kerkiää, nykyinenkään ei ihan toivoton ole mutta varmaan siitä hitsattavaa löytyy jos menee tökkimään. Tuosta näkee väriäkin mikä autoon on tulossa:
Viimeksi muokannut Lanttola : 17.03.2009 21:03 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tässä tämän päivän saldoa, eli työkalulootaan kyhätty kansilevyt.
Jää tuonne nyt aika hyvin tavaratilaa, ei ihan pakettiautosta mene mutta melkein... Tuossa ja joissakin muissakin kuvissa näkyy nuo jonkun hienosti tekemän paikkaukset lokasuojien etupäässä takapenkin kiinnikkeiden kohdalla. Tuota oli joku edellinen omistaja hitsauttanut jossakin firmassa kun oli mukana oikein 800 euron kuittikin hitsaustyöstä. Siitä huolimatta ei ollut mennyt katsastuksesta läpi takarungossa olleiden pari ruostevaurion takia. Eikä kyllä ollut muutenkaan noista paikkauksista paljon iloa, voi kun laitoksen olisikin saanut ostaa hitsaamattomana 800 e halvemmalla... Mutta olkoot nyt nuo paikkaukset kun kuitenkin pyöräkotelon puolelta ovat sen näköiset että pysyvät kiinni... Viimeksi muokannut Lanttola : 17.03.2009 21:03 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tämäkin olisi tänään leimattu, eli kilvet saatu ja katsastettu huoltoautoksi. Varusteiksi tuli työkaluloota ja invertteri, eli kompurankin saa joskus ottaa tilapäisesti pois jos mieli tekee. Perävaunun massaksikin tuli nyt 3500kg entisen 2140kg sijaan, pienen neuvottelun jälkeen kylläkin kun ei koukusta ollut mitään dokumenttia olemassa mutta kyllä se sitten kuitenkin riittävän vahvan näköinen oli. Muuten meni reissu hyvin mutta ohjaustehostimen remmi (uusi) katkesi jostakin syystä. Pumpun hihnapyörä aavistuksen vemppaa mutta muuta vikaa ei kyllä löydy, tiedä sitten oliko remmissä vika.
Hommaa on kyllä viime- ja tällä viikolla ollut jonkun verran kun hitsattavaakin löytyi vielä apukuskin jalkatilasta 3 reikää ja hienosti paikatusta apukuskin puolen kynnyksestä toiset kolme. Takapuskuri piti viritellä kiinni tuohon uusittuun takarunkoon ja sähköissäkin oli vähän selviteltävää. Kuvia ei ole tähän hätään pistää mutta jospa niitäkin huomenna saisi räpsittyä. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tollanen siitä tuli:
Nuo 10x15 Mangelsit vaihtuivat vähän paremmalla ET:llä oleviin vanteisiin jo tuossa tammikuussa. Tarkoitus oli maalata nuo hopeaksi tai valkoiseksi mutta se ei oikein ole saanut kannatusta... Enää tarttis maalata, kylkiputket olisi tarkoitus väsätä vähän niinkuin astinlaudan virkaa ajamaan samalla ja karjapuskurin aihiokin olisi olemassa mutta voi olla että tehdään kokonaan uusi. Että ei siitä tekeminen lopu ihan heti. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hj:n korin/rungon puslat | TexasCruiser | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 27.02.2009 17:15 |
sj410:n korin ja rungon väli kumit | juice | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 04.06.2008 15:35 |
rungon/korin ehjäystä mimmoset pohjamyrkyt? | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 10.02.2008 16:17 | |
HJ:n korin ja rungon välinen kumi | karza | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.12.2007 19:57 |
o:korin ja rungon väliin korotuspalat | tiku83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.09.2006 15:18 |