Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 23.01.2009, 12:58
Markol:n Avatar
Markol Markol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 27.10.05
Sijainti: Salo/Suomusjärvi, Finland.
Perusasetus

12V nopeuteen liittyen. Eikös yleensä kovat vedot max. kuormituksella ole vain joitakin metrejä kun yleensä suossa tai mutaspoorissa vinssi vaan nytkäisee autoa liikkeelle ja pitää liikettä yllä. Mun mielestä ainakin iso osa vinssauksista on vaan tällaisa pieniä avustuksia jos ei auto etene tai on vaikka vaan rengas sopivasti kannon tai juuren takana. Muta/suovinssauksissa räikkä pitää köyden kireänä koko ajan vaikka auto välillä itsekkin nappais pitoa metrin tai parin verran. Normi vinssillähän olis tossa vaiheessa köysi löysänä ja auto jää uudestaan kiinni kun vinssi kelaa löysää narua hissukseen taas kireämmälle. Itse ajattelin myös siltä kantilta että tulis vinssattua helpommin kun se käy nopeammin ja kivuttomammin joka taas saattais säästää vetareita ja murroksia. Moottorilla köyttä kun ajaa ulos niin se tulee ihan hyvä vauhtia ja ei tarvi sitten vapauttimien kansa ihmetellä.

En jaksa uskoa että Suzukilla sais räikkää helposti rikki. Onkohan kukaan sitä edes rikkonut Suzukin kanssa, siis mekaaniselta puoleltaan? Vesihän on mun käsittääkseni kaikkien vinssien elektroniikalle yhtä huono asia niin se ei ole vika vaan ominaisuus.

Marko

Vastaa lainaten
Vanha 23.01.2009, 14:06
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Käytännössä testattu 07-itsenäisyyspäivän venäjän reissulla: mun räikkä pylpyrällä ja tojota4x4:n comeup 9,5 suoralla vedolla samaa autoa vetämässä rintarinnan niin comeuppi kerkes mukaan vain muutaman kerran kun veto oli kovimmillaan.

Mainosmielessä tehtaat voi lupailla mitä vaan mutta käytännössä räikkää ei vielä päihitä kuin speciaali hydraulivinssit.
Vastaa lainaten
Vanha 23.01.2009, 16:08
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Perusasetus

Ja oikeen tarkasti ku ny ajattelen , niin herää kysymys että mikä on toi custom malli. Onko se ihan tehtaan tekele vaiko kenties tsadilaisen alan kaupan oma kehittelemä versiio? Tyhmä kun oon ni pitää paljon kysellä.

https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
Vanha 23.01.2009, 17:18
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator

Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku Näytä viesti
Ja oikeen tarkasti ku ny ajattelen , niin herää kysymys että mikä on toi custom malli. Onko se ihan tehtaan tekele vaiko kenties tsadilaisen alan kaupan oma kehittelemä versiio? Tyhmä kun oon ni pitää paljon kysellä.
Jos jotain erilaista haluaa niin tuolla olis "customin" kaltainen tehdasversio M8274-60 -> http://www.warn.com/corporate/pr_lim...on_87274.shtml
Vastaa lainaten
Vanha 23.01.2009, 19:20
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Perusasetus

Kyl te ootte sekaisin. :-)

Vaikka tärkeintä ei ole voitto vaan murska voitto, niin tarviitteko te todella muka räikkää?

Jos me luvataan broidin kanssa vähän himmailla niin voitte käyttää nekin rahat tico ticoon!?

-sami-
Vastaa lainaten
Vanha 23.01.2009, 20:15
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
Kyl te ootte sekaisin. :-)

Vaikka tärkeintä ei ole voitto vaan murska voitto, niin tarviitteko te todella muka räikkää?

Jos me luvataan broidin kanssa vähän himmailla niin voitte käyttää nekin rahat tico ticoon!?

-sami-
No toihan kuulostaa jo lupaavalta. Tohon tico ticoon tarttis kyl enämpi panostaa ku tuntuu välil jo liian totiselt touhult.

https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
Vanha 23.01.2009, 20:55
sunday23 sunday23 ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 29.03.03
Sijainti: Sastamala
Perusasetus

Ostettiin räikkä 80-luvulla ja maksoi silloin 5000,- finnismarkkaa. Sen jälkeen on surutta kuritettu suossa ja kivillä niin että usein on sytytys alkanut pätkimään Rangessa. On myös
uitettu vedessä ja välillä jouduttu vinssailemaankin. Vielä ei ole katsottu vinssin sisälle kun on
toiminut moitteettomasti. Alkaa tuntumaan ettei se niin kallis ollutkaan.

Patentoitu Range
Vastaa lainaten
Vanha 23.01.2009, 20:57
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Perusasetus

laittakaas kuvia esille kuinka ootte istuttanu räikän suikan keulalle

Lainaus:
No toihan kuulostaa jo lupaavalta. Tohon tico ticoon tarttis kyl enämpi panostaa ku tuntuu välil jo liian totiselt touhult.
puhut vähän mutta asiaa
Vastaa lainaten
Vanha 23.01.2009, 22:22
jannek:n Avatar
jannek jannek ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 21.01.05
Sijainti: raisio, Finland.
Perusasetus

kampe

Lainaus:
hei sehän on just teitä varten tehty, suikka kulkee nopeasti suossa, eikä tarvi murehtia jäädäänkö kiinni, eli siis varppi kiinni ja yli et heilahtaa...
kyl se ny teil kestää, ei joudu edes rasituksel
Vastaa lainaten
Vanha 23.01.2009, 22:36
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Mun tapauksessa customi tarkottaa atlokilla puoliksi itse vaihdettua XP moottoria ja industrial mallin "relettä".

Tuossa meikäläisen tekele, saa apinoida ja pari lisäkuvaa löytyy mun vanhan palstan galleriasta

Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MITÄ MIES EI KOSKAAN SAISI SANOA MäIte Jokes 2 05.04.2011 16:21
Ostetaan Räikkä Warn 12v jonetzu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 10.12.2008 06:43
O:Räikkä Warn/osia tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 24.12.2007 14:04
Räikkä Warniin moottoria tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 3 03.06.2007 20:40
Tuosta vois jo sanoa että on VOIMAA piippu Linkit 2 05.10.2006 20:30

Sivu luotu: 05:03 (GMT +2).