![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kuinkas paljon nämä sitten kiertää auto käytössä ? Traktoreissa meilläkin aina kiertäneet max 3000 ja enempää ei kyllä uskalla kierrättää
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
78/2440 traktorissa (780 3,7) ja 85hv/3200rpm kuorkissa (50F8 3,7)
Tuossa maximitehot ja vastaavat kierrokset tehtaan mukaan. Paljonko kiertää sen yli, sitä en tiedä.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ittellä kans sen verran kokemusta et mun nykysessäkin jeepissä(79 cherokee) oli tommonen fiatin nelonen vieläpä sillä alipaine pumppu hässäkällä. Mitään muuta en pysty moottorissa kehumaan kun tota että oli hyvä käynnistymään ja todella pieniruokainen.
Jos liekkikäynnistin olisi toiminut ni ei ois tullu kyllä semmosta pakkasta et toi ei ois lähteny. 20asteen pakkasella viel lähti käyntiin ilman lämmitystä ja liekki hehkua. Ja pamautimpa ton joskus alkuaikoina ilman lohkolämppäriä liekkivehkeiden vielä toimiessa käyntiin 28 asteesta. Sillon kalis kyllä aika rumasti mut eipä se menoa haitannut. jos lämmittimen molemmat vastukset(toinen kannessa ja toinen lohkossa) sekä tuo liekki käynnistin on ehjat ni lähtee varmasti vielä kovemmallakin pakkasella. Kulutus oli noin 9L/100km kesällä takavedolla eikä se varmaan talvella nelivedollakaan niin kauheesti noussut mut tyhjäkäntien kanssa oli kuitenkin selkeesti enempi. Tehoa/vääntöa oli mielestäni aivan liian vähän jeeppiin. Liikkeelle lähtö oli tuskallista ja mäkiin sai painaa kaasua tosissaan. Osasyynä oli tosin jeepin harvat välitykset eli jossain tihempi portaisessa autossa saattaa tuntu riskimmältä. Kestävyydestä ei tarkempaa tietoa mutta yhdestä moottorista katkesi kampiakseli ja sen tilalle vaihdettiin toinen samallainen kone jolla tuli ajeltua ehkä joku 30tkm ja nostettiin sit se kone tosn kutosen tieltä syrjään. Itellä oli aikeissa kans turbottaa tuo kone jolloin se olisi ollut varmasti paljon mukavampi ajella. Missä autossa kysyjällä on tuo kone? Voimansiirto? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Yhdellä vastaajalla on Cadillacissa, TH400. Vähän kesken... mutta jos automaatti ei oikein toimi niin löytyy Fiatin oma 5-vaihteinen. Automaatti sopii kyllä paremmin Cadillacin tyyliin, hih hih.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Traktorissa tuo 3000 rpm on Fiatille tarpeeksi. Eri asia on, jos kone olisi kiinni kumityynyillä niin kuin autoissa, mutta rauta-rauta-kiinnitys raktorissa on aika härskiä värinää kovilla kierroksilla.
Omani ostin joskus käyntikunnottomana, oli venttiilinnostajankuppi murtunut ja tullut kyljestä ulos, siitä alkoikin pitkä tarina. Homma on tosin ollut levossa pian pari vuotta... http://forums.offipalsta.com/showthr...light=solihull TT |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Fiat / Iveco diesel moottori | Td5 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.11.2008 18:20 |
M:Rangeen Iveco/Fiat diesel | Roksu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 04.01.2008 15:24 |
M: Fiat 3.5 diesel kone | samik | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 13.12.2007 11:54 |
Diesel tietäjät (fiat nc 50) | ozi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 10.09.2005 17:38 |
FIAT/Iveco 3.5 diesel | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 19.04.2004 15:35 |