Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.01.2009, 21:24
ln110:n Avatar
ln110 ln110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 96
Perusasetus

Alkoi oma hilux ln110 -90 2.4D tekemään samaa hommaa, eli laturi, filter ja t-belt valo syttyivät. Aikaisemminkin syksyllä oli samaa vikaa, mutta korjaantui palaneen charge sulakkeen vaihdolla.

Nyt polttaa sulakkeen samoin tein. Eli olisiko se tuo diodisilta kärähtänyt? vai lyökö jotkut johdot oikariin?


Viimeksi muokannut ln110 : 02.01.2009 22:56
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.01.2009, 07:46
tapsa86 tapsa86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: orimattila, Finland.
Viestit: 213
Perusasetus

lataus


mulla oli joskun 4wd hiacessa kans sama vika. latas kyllä mut t-belt ja filter hehkuivat sit vast myöhemmin latausvalo alkopalaa.
korjaantu kun vaihto hiilet olivat loppu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2009, 16:08
ln110:n Avatar
ln110 ln110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 96
Perusasetus

Nonii, eli vika löytyi. Jännitteensäätäjän kärjissä oli piikki. Senku hioi pois varovasti niin loppui sulakkeitten palaminen ja lataa normaalisti eikä vilkuttele valoja mittaristossa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.06.2015, 12:00
juuri juuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.06.15
Sijainti: Lempäälä
Viestit: 48
Perusasetus

Hiluxi ei inahdakaan


Vanha keskustelu, mutta kai tähän voi kirjotella, kun on samantyyppinen vika omassa Hiluxissa. Eli kanssa tuollasen -89 ln110:n onnelliseksi omistajaksi tulin pari viikkoa sitten, mutta onni katosi aika nopeesti, kun nuo kyseiset lataus-, filtteri- ja t-belt-valot alkoivat palaa, ja kohta ei enää koko auto kaynnistynyt ollenkaan. Ei siis edes starttaa. Laturi ja säädin siitä on juuri ennen ostoa vaihdettu - laturi kiiltelee vielä uutuuttaan. T-belt-valo siinä paloi jo ostaessa, mutta myyjä väitti hihnaakin hetki sitten vaihdetuksi, mutta että pitäisi käydä merkkiliikkeessä kuittaamassa valo pois.

Käynnissä en kerennyt jännitteitä mittaamaan, mutta nyt antaa akulle 12,6V, eli sen puolesta ilmeisesti pitäis vielä lähtee starttaamaan. Mutta ei, hehkuttaa normaalisti, mutta kun enemmän avainta kääntää, niin kuuluu naksahdus ja jos pitää avainta pidempään käynnistysasennossa, niin kuuluu piippaus.

Minä ostin auton työkaluksi "huolettomana ja luotettavana ikiliikkujana", enkä rehellisesti sanottuna mikään rasvanäppi ole, joten hirveästi en uskalla itse lähteä tekemään, mutta että jos jollain tulisi joku ajatus mieleen, mitä voisi koittaa? Vai pitääkö suosiolla hinauttaa korjaamolle ja maksaa itsensä kipeäksi..?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.06.2015, 16:17
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juuri Näytä viesti
Vanha keskustelu, mutta kai tähän voi kirjotella, kun on samantyyppinen vika omassa Hiluxissa. Eli kanssa tuollasen -89 ln110:n onnelliseksi omistajaksi tulin pari viikkoa sitten, mutta onni katosi aika nopeesti, kun nuo kyseiset lataus-, filtteri- ja t-belt-valot alkoivat palaa, ja kohta ei enää koko auto kaynnistynyt ollenkaan. Ei siis edes starttaa. Laturi ja säädin siitä on juuri ennen ostoa vaihdettu - laturi kiiltelee vielä uutuuttaan. T-belt-valo siinä paloi jo ostaessa, mutta myyjä väitti hihnaakin hetki sitten vaihdetuksi, mutta että pitäisi käydä merkkiliikkeessä kuittaamassa valo pois.

Käynnissä en kerennyt jännitteitä mittaamaan, mutta nyt antaa akulle 12,6V, eli sen puolesta ilmeisesti pitäis vielä lähtee starttaamaan. Mutta ei, hehkuttaa normaalisti, mutta kun enemmän avainta kääntää, niin kuuluu naksahdus ja jos pitää avainta pidempään käynnistysasennossa, niin kuuluu piippaus.

Minä ostin auton työkaluksi "huolettomana ja luotettavana ikiliikkujana", enkä rehellisesti sanottuna mikään rasvanäppi ole, joten hirveästi en uskalla itse lähteä tekemään, mutta että jos jollain tulisi joku ajatus mieleen, mitä voisi koittaa? Vai pitääkö suosiolla hinauttaa korjaamolle ja maksaa itsensä kipeäksi..?
Tekstisi perusteella sinulla on laturi lopuillaan. Joko diodit sillassa tai lataussäädin. Voi olla myös hiilivika eli hiilet on loppu. Hiilet on helppo tarkistaa kun ottaa laturin päällä olevan pellin pois ja nostaa hiilet näkysälle.

Itse vaihdoin hiilet ensiksi, sitten vaihdoin säätimen ja lopuksi laturinkin. Eli voipi olla sama homma edessä.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.06.2015, 20:34
juuri juuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.06.15
Sijainti: Lempäälä
Viestit: 48
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Tekstisi perusteella sinulla on laturi lopuillaan. Joko diodit sillassa tai lataussäädin. Voi olla myös hiilivika eli hiilet on loppu. Hiilet on helppo tarkistaa kun ottaa laturin päällä olevan pellin pois ja nostaa hiilet näkysälle.

Itse vaihdoin hiilet ensiksi, sitten vaihdoin säätimen ja lopuksi laturinkin. Eli voipi olla sama homma edessä.
Kiitoksia vastauksesta! Sama mullakin tuli mieleen, kun foorumeita lueskelin. Mutta entäs kun siinä tosiaan on juuri nuo kyseiset tavarat vaihdettu - eli laturi ja säädin. Ilmeisesti edellisellä omistajalla laturi oli hajonnut pari kertaa ennenkun tajusi vaihtaa myös säätimen. Nyt oli uuden säätimen kanssa toiminut hyvin siihen asti, ku mulle möi.. Missä siis mahtaa olla perimmäinen vika kun noita hajottaa..? Tarkastan nyt kuitenkin ohjeidesi mukaan ne hiilet. Vaikka eipä kai niidenkään pitäisi muutamassa kuukaudessa loppuu kulua. Eli joka tapauksessa jossain syvemmällä on vikaa. Prkl.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.06.2015, 22:47
juuri juuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.06.15
Sijainti: Lempäälä
Viestit: 48
Perusasetus

Alkaa selviämään


Löyty sulakeboxista todennäkönen syy latureiden paukkumiseen. Eli yhden sulakkeen tilalla oli piuha. En vaan aiemmin sulakkeita tiiraillessani sitä ollut nähnyt - näytti vaan tyhjältä paikalta. Ja sulakerasian kannen sulakekartta on kulunut pois, niin en siitäkään osannut mitään päätellä. Btw, oisko jollain kuvaa kyseisestä kannesta, kun en netistä löytänyt oikeanlaista? Siis -89 ln110 konehuoneen sulakerasian kantta, jossa näkyy kartta.

Eli olisko sitten käynyt niin, että joku edellinen omistaja on kyllästynyt sulakkeen palamiseen (joka on voinut vaikka johtua nimimerkin ln110 tapaan säätimen kärjissä olevasta piikistä??), ja lyönyt tilalle piuhan, joka on alkanut kosauttelemaan noita latureita sitten.

Osaako joku kuvailla kyseisiä Jännitteensäätäjän kärjissä olevia piikkejä, jotka voi hioa pois? Onkohan tuo "tiukka sulake" todennäköisemmin hajottanut laturin, säätimen, vai molemmat? Tai no, ilmeisesti laturi ainakin on sökönä, kun ei starttaa. Hiilet vaikutti ok:lta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.06.2015, 22:49
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

Startin puolella häiriöö... Voisko startista olla hiilet loppu..? Kokeile koputtaa startin kylkeen ja joku avainta samalla kääntämään.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiluxin rengassota Karhu67 Tekniikka & Jutustelu 17 25.04.2009 21:45
M hiluxin jouset tjl O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.01.2008 15:26
M: Hiluxin levikkeet ohvipete O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 09.11.2007 21:26
Paljonko BJ-40:n latausjännite? p3ku Tekniikka & Jutustelu 6 09.02.2006 22:36
hiluxin tankki Karhu67 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.01.2006 19:38


Sivu luotu: 03:41 (GMT +2).