![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Eli FL6:n murikka on kuulalla! Laita perän pulteiksi sitten 12.9 pultit (ORG. 10.9) --> menevät "joustoissa" poikki helposti, mutta 12.9 pultit kestävät Samalla mallaa tarkasti tuo perän "limppu" kohdalleen, jotta ajoasennossa ei olisi vielä hitustakaan murtokulmaa. Ongelmana on "KOVASSA" kiihdytyksessä väljän kuulan pomppaaminen pesästään, jolloin havaittavissa pientä "muljumista" kiihdytyksessä / jarrutuksessa... Mutta ongelmahan on vain TEHOKKAISSA ja PALJON AJETUISSA autoissa ![]() ![]() ![]() Mitkä portaalit alla??? Ripustuksethan kuuluu silloin akseli-/jousitus muutokseen
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#2
|
||||
|
||||
|
täytyy tutkailla mitä osia tulee käytettyä.
volvon porttaalit on alla. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Minun ymmärtääkseni voi käyttää toisen akselituennan osia, jos akselimassat riittää, eli käytännössä osat on tarkotettu tarpeeksi kovaan käyttöön.
Periaatteessa myös itsetehtyjä akselintuentoja voi käyttää, jos osaa laskea vaadittavat lujuudet ja verrata vastaaviin (vaadittaviin) tehdastekoisiin. Tällä hetkellähän esimerkiksi jakareitten yläkiinnikkeet todetaan "laillisiksi" ihan silmämääräisellä tarkastelulla. Tuskin se suurlujuusputkestä itse hitsattu tukivarsi tai panhardi tehdastekoista häpeää, mutta hitsareta ja säätäjiä on joka lähtöön. Samaa olen myös ihmetellyt turvakaarien kanssa: kyllä kunnolla hitsattu teräsmutka kestää putkessä paljon paremmin, kuin kerran taivutettu (=pehmennyt) putki... En kyllä keksi, miksei volvon/scanian/minkä tahansa muun ilmajousitteisen auton nelilinkkiä ei ei voisi hyväksikäyttää. On se kuitenkin tehty kestämään 10x isomman massan alla. Esimerkiksi itsekantavaan koriin flippikeulaa tehdessä menee homma muutoskatsastuksella, mikäli tukiputkille löytyy lujuuslakennat. Meille useammalla konttorilla jo sanottiin "ei käy!" ennenkun löyty joku, joka tiesi pykälät... Mutta katsureita on joka lähtöön ja ake hoitaa loput. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kuorma-auton kokonaismassa | heimali | Chit-Chat | 11 | 18.09.2009 06:57 |
| Kuorma-auton ajokortti | Castrol | Chit-Chat | 9 | 16.12.2008 15:58 |
| Henkilö auton auraus kulma.8.12 kuva | Bruno | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 08.12.2007 18:06 |
| Kuorma-auton penkit | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.04.2007 14:06 |
| O: Vinssi GAZ66 kuorma-autoon. | 37 | O/M/V Muut | 6 | 25.05.2005 14:21 |