Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.12.2008, 08:51
POHTO:n Avatar
POHTO POHTO ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.08.03
Sijainti: mäntsälä
Viestit: 777
Wink

Jos ranskanpullat ei pelota, niin 405 pösö mi16:sen kone.
Ei paina eikä maksa paljoo vakiona 160hv:tä
Muutoksia joutuu varmaan jonkun verran tekemään ku makaa pösössä niin vinossa.

Fiilistähän ja painoa V6:ssa olis tietty enemmän.
Se fordin 2,9 katsastukseen ja pitää huolen ettei katsuri kirjottele mitään typerää otteeseen.
Sitten leiman jälkeen se cossu scorpion 24v kone sinne.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.12.2008, 12:06
vhanhisuanto vhanhisuanto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.07
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 130
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja POHTO Näytä viesti
Jos ranskanpullat ei pelota, niin 405 pösö mi16:sen kone.
Ei paina eikä maksa paljoo vakiona 160hv:tä
Muutoksia joutuu varmaan jonkun verran tekemään ku makaa pösössä niin vinossa.

Fiilistähän ja painoa V6:ssa olis tietty enemmän.
Kannatan tätä XU9J4-konetta, varaosat suht edullisia ja XU-pata on vielä yksinkertaista ja varmaa tekniikkaa verrattuna uudempiin elektroniikkahirmuihin. Vielä varmempi olisi 8-venttiilinen XU9J2 (405 SRi, 125hv), ei niin paljoa elektroniikkaa, palasäätö venttiileissä, varaosat vielä halvempia ja alavääntö hivenen 16-tappista parempi. Offikäytössä tekisin molempiin ainakin öljypohjaan kunnon loiskelevyn ettei pumppu pääse hörppimään ilmaa ja mielellään parantaisin vielä öljyn paluuta kannesta alakertaan. Molempia koneita saa käytettynä edullisesti, tosin 16-tappiset on usein loppuun poljettuja.

Omalla XU9J2-padalla on nyt 405200 km takana, päästän sen eläkkeelle huomenna kun tulee uusi 308 alle. Dieselmallista; vaimon autossa XU9DTE pannu ja yli 450tkm rullattu, siinä on myös vääntävä, kevyt ja kestävä kone. Isommalla föönillä ja coolerin paikkaa vaihtamalla (nyt typerästi koneen päällä) saisi vielä sopivasti lisää jerkkua.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.12.2008, 12:13
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 935
Perusasetus

Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä et mikä vauhtihalli?
Kun 2845-25% tulee 2136 =vähän outo
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.12.2008, 12:24
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Olisko 2848/1,25=2278,4 vai miten ne rosentti laskut meni.
2300 on varmaan vertailukone.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.12.2008, 12:42
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kesis Näytä viesti
Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä et mikä vauhtihalli?
Kyllä kai se VX tai Magnum vois olla? Ventoraan ja FE:henhän on saanu 3.3L konettakin.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.12.2008, 13:54
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 935
Perusasetus

No niinhän se menee, 2.3l tuossa näköjään on lähtökohtana.
Joskus nuorena ennenkuin hurahdin maastureihin niin omistin 12v tollasen alkuperäisen ventoran.On muuten noi FE:t korimalliltaan yks kauneimpia autoja (mun mielestä).

Kannattaa muuten tarkkaan tutkia noiden korimallien historia,joskus löytyy yllättäviäkin konevaihtoehtoja.Varsinkin kun kyseisillä autoilla on ajettu myös kilpaa.
Vähän sellanen muistikuva et jotain vx malliakin olis saanu myös 3.3 litrasena?
No joka tapauksessa kannattaa laittaa tietenkin mahdollisimman kevyt kone.
Volvosta saa tosiaa aika helpolla tehokkaan ja kestävän koneen ja osat on halpoja,et ei
välttämättä huono vaihtoehto.
Kaverilla F-ryhmän 242:n ja takapyöristä on jarrutettu 250hp
Muistaakseni olis 2.5L:nen et ei huono ollenkaan,varsinkaan kaasareilla.
Ja taitavat rallicrossimiehet rutistaa vielä enemmän ja isommilla kuutioilla.

Opelin 3L 24v:llä ajelin 5v ja enpä välttämättä suosittele,on painava ja vaikka teho 204hp
niin pikkupojat meni bemareilla ohi jokapuolelta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2008, 15:44
Taisto:n Avatar
Taisto Taisto ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.11.04
Sijainti: Nurmijärvi, .
Viestit: 1.003
Perusasetus

Tää on ihan tavallinen chevette ei mikään mainituista hienoista korimalleista. Vauxhall on vain tajunnut työntää tehtaalla pellin alle 2300cc ja 135hp koneen , niin nykysäännöillä verraton "harraste-auto".
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.12.2008, 16:11
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Volvon B27E on varmaan vihoviimenen mitä kannattaa laittaa.
Rakenteen ja polttoainetalous/teho suhteen takia.
Oli joskus tuommosella 200-sarjan vålvå, kyllä oli paska vehe.
Volvon 4-kone onkin jo selkeesti parempi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.12.2008, 20:38
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.065
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Taisto Näytä viesti
Tää on ihan tavallinen chevette ei mikään mainituista hienoista korimalleista. Vauxhall on vain tajunnut työntää tehtaalla pellin alle 2300cc ja 135hp koneen , niin nykysäännöillä verraton "harraste-auto".
Asian vierestä liipaten: Jos joku haluaa oikein entisöidä tuollaisen 2.3 bensakoneella olevan kulkineen, niin minulta löytyy sellainen 70-luvun puolivälin Bedford Bliz -pakettiauto, jossa on tuollainen kone. Pitäisi olla samaa sukua kuin mitä Magnumissa käytettiin. Tosin 1-kurkkuisella kaasarilla "kuristettuna". Kyllä sillä silti Petterin koppa liikahti liukkaasti. Korvat vaan eivät kestäneet ajella ilman kuulosuojaimia...

Koneeseen tehtiin rengastus- ja laakerointiremontti joskus 80 -luvun puolella ja sen jälkeen ajettu vain muutamia tuhansia km:ä (juuri tuon sisämetelin takia). Auto on toiminut metsän reunassa lähinnä varaosavarastona viimeiset 15v (koppakin silti pelastettavissa kohtuutyöllä), mutta vuosittain niitä kaikkia on laitettu käyntiin. Eli ei ollut kone jumissa vielä viime kesänä...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.12.2008, 00:01
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Cool

Omega Lotusksen kone keulalle


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja POHTO Näytä viesti
Jos ranskanpullat ei pelota, niin 405 pösö mi16:sen kone.
Ei paina eikä maksa paljoo vakiona 160hv:tä
Muutoksia joutuu varmaan jonkun verran tekemään ku makaa pösössä niin vinossa.

Fiilistähän ja painoa V6:ssa olis tietty enemmän.
Se fordin 2,9 katsastukseen ja pitää huolen ettei katsuri kirjottele mitään typerää otteeseen.
Sitten leiman jälkeen se cossu scorpion 24v kone sinne.
Aika vinossahan se mootori Chevette HS:ssäkin aikanaan oli ja taisipa olla tuossa 2.3. 4koneisessa Magnumissakin. Jos tehoa haluaa niin Lotus Omegan kone nokalle. Niin ja Brittiin tietty Britti kone eli Opelin/Vauxhallin sukuinen konehan tollaseen tietty kuuluukin. Englannista etsit ton Vauhall Chevette HS:n motoori niin kyllä tehot riittää
Inhorealisti
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.12.2008, 11:40
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Tuo mersun vanha kutone mahtaa olla suora eikä V.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.12.2008, 17:17
heimali:n Avatar
heimali heimali ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.06
Sijainti: Tyynelä
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Tuo mersun vanha kutone mahtaa olla suora eikä V.
Aivan totta, kirjoittelin epähuomiossa Schaissea!
Korjaan aiemman postaukseni...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.12.2008, 13:13
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Ei sellanen saappaan turbo konekaan huono ole. Kestävä ja voimaa sieltä saa ulos. Kaveril on 16 lappunen turbo pata c kadetis ja se kyl kipittää pirusti sen mitä 205 pystyy pitään. 12,3 meni vartilla ja takapyöriltä tuli apaut 300 ulos ja sit loppu pito. Ahdoissakin oli viel varaa. Peruskonetta ei ole edes avattu. Säädettävä ruutta ja 40 holsetti onpi ainoat viritykset. Kivasti se tuntus sutivan nelosellakin rajottajaa vasten, et pito ongelmat vähä häiritsee
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.12.2008, 14:14
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Tuntuu olevan saapin suuttimissa varaa jo ihan vakiona.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 24.12.2008, 23:19
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Tuntuu olevan saapin suuttimissa varaa jo ihan vakiona.
No ne on kyl tos vaihettu. Kone ei oo käyny auki.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä kone tämä on? KooPee Tekniikka & Jutustelu 16 16.02.2008 20:34
Mikä kone? SamiN Tekniikka & Jutustelu 7 27.11.2006 20:06
Mikä kone FJ:n laatikon jatkoksi? ¤Offi-Osku¤ Tekniikka & Jutustelu 26 30.06.2006 10:02
Mikä kone ja kaasari kyseessä??? bj75 Tekniikka & Jutustelu 14 28.02.2006 19:29
Mikä kone 404 Unimoggiin?? Jare Tekniikka & Jutustelu 7 20.02.2006 07:00


Sivu luotu: 21:32 (GMT +2).