![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Pitää laittaa kunnon renkaat alle niin rupee menemään hyvin metsässä. Itse omistan blazer k5 vm-84, kun ostin sen, ajoin vähän aika 32" pyörillä maastossa, ja heti oli kiinni pehmeällä, kun se auto on niin painava(2500kg),(sama paino kun landcruiser hj-61) Mutta nyt se on korottettu ja ajaan nyt 42" superswamperilla, ja nyt kyllä pääsee pehmeällä, siellä missä hiluxit 35" pyörillä jää kiinni Ja vakio 6,2 diesel kone jaksaa hyvin noilla renkailla maastossa vakiovälityksellä, en luule että se löytyy niin monta muuta maastureita vakiokoneella/voimansiirtolla joka käy ajaa 42 tuuman pyörillä maastossa. Tietysti se ei ole enää niin hyvä käyttöauto,(jos meinaa pitää käyttöautona) ei ole niin mukava ajaa maantiellä, ja aika paljon nafta rupee menemään ja tietysti ei saa muutoskatsastettu ne renkaat..
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Juu käsittääkseni tämän ikäisistä ja korisista kevyin mahdollinen tuolla koneella oleva, takavedon joskus omistin oli 5v man omamassa 1770kg siihen automaatti ja neliveto tuskin lisää sitä ees 200kg jolloin jäädään karvan alle 2000kg. kone on tuossa ehdokkaassa sen 350cid 5.7 tbi laatikko suurella toden näköisyydellä just 700 jakikisesta ei mitään tietoa mut etuakseli ollut kaikissa mitä livenä päässyt tutkimaan jäykkä. Renkaista joku jo mainitsi että saa leimattua 33" alle jotka riittää mulle paremmin kun hyvin. Katsastuksessa oli "yllättävän" balanssissa akselimassat(siinä entisessä takavedossa) ottaen huomioon sen pienen lavan ja että ne lavaposket on tosiaan lasikuitua silloin jo muistaakseni takaa puuttui painava takapuskuri vetokoukun paikkoineen ja lavan alta vararengas kiinnikehisseineen. Korottamisesta yms maastoajoon liittyvästä kaipaisin edelleen tietoa löytyykö osia miten ja millä hintaa edellisessä kun tuli tehtyä tuo homma päinvastoin.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Kyllä siinä on retkukeula,kun asiaa tossa tarkistelin.Kyllä kai tuotakin pystyy vähän korottamaan...kysy tuolta onko alusta sarjaa k1500 chevyyn...mä en kyllä tiiä ton mallisista juuri mitään.
www.jmhalme.com/jeep |
|
#4
|
||||
|
||||
|
joo, kyllä mullakin on semmonen ajatus että sportsidet on erillisjousitetulla etupäällä ihan niinku fleetsidetkin, noihan on sinällään hankalampia korottaa kun menee heti vetonivelien asteet ja pyöränkulmat hukkaan, toki valmiita sarjoja on saatavilla mitkä postaa ton pyöräongelman, mutta käytännössä lisää joustoja siihen ei paljolti saa ja se alumiinikuorinen etumurikka ei ole niitä vahvimman maineen saavuttaneita..
se z71 tehdan offisarjahan on jo valmiikis korotettu niin että 33 taitaa sopia pyöriin... OT: toi 5 vaihteinen sportside kuullostaa kauheen tutulta... eihän se vaan ollut metron tuoma ja jonku jääkiekkoilijan vanha... |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Jos olette sitämieltä että siinä on erillisjousitettu etupää niin sitten varmaan on en ole asiaan vielä kerinnyt niin perusteellisesti perehtymään nuo muutamat mitä olen nähnyt ei kyllä olleet sportsideja. Hyödyllistä tietoa silti kaikki just tuo korottaminen ja mitä erikoista siihen tarvitsee ja maksaako "älyttömiä" kiinnostaa(eihän se vakio korkeudessa normirenkailla ole niin kauheen maastokelpoisen näköinen). Rytari nimimerkki kuulostaa taasen minulle hiukan tutulta ostin joskun vuosia sitten osia saman nimimerkin omaavalta henkilöltä od:n kautta. Entinen sportsideni on historian mukaan jkl:n huonekaluliikkeen maahantuoma ja oli hetkan aikaa ollut mäkihyppääjä jani soinisella jututin kaveria jyväs cruisingeissa joka auton oli soiniselle myynyt.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
joo, no mäkihyppääjä tai jääkiekkoilij... melkein sama asia... nimimerkki on sama mulla od:llä... ruiskun osia taisin kauppailla joskus jos ei muisti petä.... tiä sitte oliko niistä hyötyä mutta....
joo, no kummiskin noi k-sarjan 88 ja uudemmat on ifs keulalla (erillisjousitettu) lavan muodosta riippumatta ja niihin saa ostamalla korotus sarjoja http://www.fourwheeler.com/buyersgui...hev/index.html
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Jotain tällaista olis mun mielessä paras vaihtoehto jos halua chevy lavaauto maastoautoksi:
http://www.nettiauto.com/1796554 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Chevyn käyntihäiriö? | Rompe | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.09.2008 16:32 |
| Myyty m: chevyn lavakaukalo | tiku83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 20.04.2008 08:29 |
| chevyn 4.3 efi v8 | longfiedteam | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 11.12.2006 21:36 |
| m: chevyn akselit | tiku83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.02.2006 18:16 |
| M: Chevyn 350 | O/M/V Muut | 3 | 04.10.2005 08:01 | |