![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() tähänkö tää ny lopahti onko oikeesti näin ettei näillä paljoa metsässä ajella varsinkaan jos ei siellä selvää tietä ole? onko joku esim hiluks yms p-u sitten niin paljon pienenpi, kevyempi vai mikä sen eron tekee? sitäkään en oikein täysin ymmärrä että joissain puheissa esim 2.3 vapari diiseli jaksaa mennä mtsässä hyvin kun taasen 5.7 bensa ei? tämä oli tietysti karrikoitu esimerkki mutta näitäkin kuulee...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Enpä oo sportsidea metässä nähny...Eikös siinä ole retku keula?Jos nyt saa suositella,niin kato semmosta Chevyä missä on 5,7 kone,th700 aski,np208 jakoloota,dana 60 etuakseli ja 14bolt taka-akseli.Onhan niissä tuota kokoa,mut kohtalaisen kestävä tekniikkaa.Jenkeissä on ne avomurrokset,jotka rajoittaa tuota kääntymistä.Osiahan niihin saa niin paljon,että mielikuvitus loppuu kesken.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pitää laittaa kunnon renkaat alle niin rupee menemään hyvin metsässä. Itse omistan blazer k5 vm-84, kun ostin sen, ajoin vähän aika 32" pyörillä maastossa, ja heti oli kiinni pehmeällä, kun se auto on niin painava(2500kg),(sama paino kun landcruiser hj-61) Mutta nyt se on korottettu ja ajaan nyt 42" superswamperilla, ja nyt kyllä pääsee pehmeällä, siellä missä hiluxit 35" pyörillä jää kiinni
![]() ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Juu käsittääkseni tämän ikäisistä ja korisista kevyin mahdollinen tuolla koneella oleva, takavedon joskus omistin oli 5v man omamassa 1770kg siihen automaatti ja neliveto tuskin lisää sitä ees 200kg jolloin jäädään karvan alle 2000kg. kone on tuossa ehdokkaassa sen 350cid 5.7 tbi laatikko suurella toden näköisyydellä just 700 jakikisesta ei mitään tietoa mut etuakseli ollut kaikissa mitä livenä päässyt tutkimaan jäykkä. Renkaista joku jo mainitsi että saa leimattua 33" alle jotka riittää mulle paremmin kun hyvin. Katsastuksessa oli "yllättävän" balanssissa akselimassat(siinä entisessä takavedossa) ottaen huomioon sen pienen lavan ja että ne lavaposket on tosiaan lasikuitua silloin jo muistaakseni takaa puuttui painava takapuskuri vetokoukun paikkoineen ja lavan alta vararengas kiinnikehisseineen. Korottamisesta yms maastoajoon liittyvästä kaipaisin edelleen tietoa löytyykö osia miten ja millä hintaa edellisessä kun tuli tehtyä tuo homma päinvastoin.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä siinä on retkukeula,kun asiaa tossa tarkistelin.Kyllä kai tuotakin pystyy vähän korottamaan...kysy tuolta onko alusta sarjaa k1500 chevyyn...mä en kyllä tiiä ton mallisista juuri mitään.
www.jmhalme.com/jeep |
#6
|
||||
|
||||
![]()
joo, kyllä mullakin on semmonen ajatus että sportsidet on erillisjousitetulla etupäällä ihan niinku fleetsidetkin, noihan on sinällään hankalampia korottaa kun menee heti vetonivelien asteet ja pyöränkulmat hukkaan, toki valmiita sarjoja on saatavilla mitkä postaa ton pyöräongelman, mutta käytännössä lisää joustoja siihen ei paljolti saa ja se alumiinikuorinen etumurikka ei ole niitä vahvimman maineen saavuttaneita..
se z71 tehdan offisarjahan on jo valmiikis korotettu niin että 33 taitaa sopia pyöriin... OT: toi 5 vaihteinen sportside kuullostaa kauheen tutulta... eihän se vaan ollut metron tuoma ja jonku jääkiekkoilijan vanha... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jos olette sitämieltä että siinä on erillisjousitettu etupää niin sitten varmaan on en ole asiaan vielä kerinnyt niin perusteellisesti perehtymään nuo muutamat mitä olen nähnyt ei kyllä olleet sportsideja. Hyödyllistä tietoa silti kaikki just tuo korottaminen ja mitä erikoista siihen tarvitsee ja maksaako "älyttömiä" kiinnostaa(eihän se vakio korkeudessa normirenkailla ole niin kauheen maastokelpoisen näköinen). Rytari nimimerkki kuulostaa taasen minulle hiukan tutulta ostin joskun vuosia sitten osia saman nimimerkin omaavalta henkilöltä od:n kautta. Entinen sportsideni on historian mukaan jkl:n huonekaluliikkeen maahantuoma ja oli hetkan aikaa ollut mäkihyppääjä jani soinisella jututin kaveria jyväs cruisingeissa joka auton oli soiniselle myynyt.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
joo, no mäkihyppääjä tai jääkiekkoilij... melkein sama asia... nimimerkki on sama mulla od:llä... ruiskun osia taisin kauppailla joskus jos ei muisti petä.... tiä sitte oliko niistä hyötyä mutta....
joo, no kummiskin noi k-sarjan 88 ja uudemmat on ifs keulalla (erillisjousitettu) lavan muodosta riippumatta ja niihin saa ostamalla korotus sarjoja http://www.fourwheeler.com/buyersgui...hev/index.html ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Chevyn käyntihäiriö? | Rompe | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.09.2008 16:32 |
Myyty m: chevyn lavakaukalo | tiku83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 20.04.2008 08:29 |
chevyn 4.3 efi v8 | longfiedteam | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 11.12.2006 21:36 |
m: chevyn akselit | tiku83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.02.2006 18:16 |
M: Chevyn 350 | O/M/V Muut | 3 | 04.10.2005 08:01 |