Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.11.2008, 00:38
Miuge Miuge ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 233
Perusasetus

Eiköhän noissa yleensä ole laatikkona th 350 tai th 700 ja jakolaatikkona np205,203 tai 208,ja sit perinä 10bolt ja 12 bolt tai 14bolt.edessä voipi olla dana 60:nen.Kyllä ne halonajelun ja kevyen metsäajelun kestää mukisematta.Mitään älytarkkaa mä en pysty selittään omaa ei ole"ollu".Sen verran voin kertoa,että broidi onnistu katkaseen omasta k20:stä kummatki vetarit edestä ja perä oli 10bolt ja renkaat 35".Mätä vikaahan noissa tuppaa oleen.Tarvis kyl vähän selvennystä,että minkä ikästä vehettä oot suunnitellu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.11.2008, 09:03
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Rungot kestää kyllä kun on avopalkkirunko,joten ei samanlaisia rungonhitsuutalkoita kuin japseissa. Ja pellitkin kestää pidemmälle kun samanikäisissä japseissa. Katso,että auto on jäykällä etuperällä koska -90 vaihteessa tuli jo risukeulojakin. 33" saa alle luvallisesti mutta isompiin joutuu asioimaan AKEn kanssa. Itsellä ollut 2 kpl GMC 4x4 pikkareita ja ihan ok käyttiksiä. Metsään pitkä takaylitys ja yleinen vetokoukku aiheuttaa haastetta. Jakikset kestää kyllä,niissä ei ongelmaa. Vaihdelaatikkoon kannattaa laittaa extra lauhdutin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.11.2008, 10:55
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Juu tosiaan oleellisin melkein unohtui, eli 90-luvun taitteen autoja olen katellut ihan senkin takia, ettei olisi jo valmiiksi läpimätä. Tuota 700 lootaa epäilisin itsekin, mutta kun tekevät ristiin rastiin noita eri variaatioita niin ajattelin, ettei sentään tule nelikko p-u:a 200:lla lootalla(entinen oma sportside oli 5v manuaali eikä sekään se kaikkein yleisin). Ja koreista se, että melkein ehdoton on lyhyt lava ja hytti, toki lyhyt lava ja pitkä hyttikin kävis, mut ei ole tahdastekoisena varmaan edes sellaista tehty? Pitkälavaisissa kun tosiaan on jo sitä peränylitystä tuonne metsään jo ihan liikaakin. Nyt olis yks nelikko sportside tiedossa joka mielestäni pitäis olla noista jenkkivehkeistä yks kooltaan näppärimpiä esim metsään, tosin myös pienin lava jonka ulkosivut on sit lasikuitua! on helppo korjata ja särkeä. Lähtökohta olis kuitenkin kunnossa pienin kori isoin kone ja automaatti että sen puolesta pitäis kyllä mennä jopa siellä metsässä mutta tosin on siellä sitten sitä painoakin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.11.2008, 21:28
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

tähänkö tää ny lopahti onko oikeesti näin ettei näillä paljoa metsässä ajella varsinkaan jos ei siellä selvää tietä ole? onko joku esim hiluks yms p-u sitten niin paljon pienenpi, kevyempi vai mikä sen eron tekee? sitäkään en oikein täysin ymmärrä että joissain puheissa esim 2.3 vapari diiseli jaksaa mennä mtsässä hyvin kun taasen 5.7 bensa ei? tämä oli tietysti karrikoitu esimerkki mutta näitäkin kuulee...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.11.2008, 21:54
Miuge Miuge ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 233
Perusasetus

Enpä oo sportsidea metässä nähny...Eikös siinä ole retku keula?Jos nyt saa suositella,niin kato semmosta Chevyä missä on 5,7 kone,th700 aski,np208 jakoloota,dana 60 etuakseli ja 14bolt taka-akseli.Onhan niissä tuota kokoa,mut kohtalaisen kestävä tekniikkaa.Jenkeissä on ne avomurrokset,jotka rajoittaa tuota kääntymistä.Osiahan niihin saa niin paljon,että mielikuvitus loppuu kesken.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.11.2008, 21:55
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

Pitää laittaa kunnon renkaat alle niin rupee menemään hyvin metsässä. Itse omistan blazer k5 vm-84, kun ostin sen, ajoin vähän aika 32" pyörillä maastossa, ja heti oli kiinni pehmeällä, kun se auto on niin painava(2500kg),(sama paino kun landcruiser hj-61) Mutta nyt se on korottettu ja ajaan nyt 42" superswamperilla, ja nyt kyllä pääsee pehmeällä, siellä missä hiluxit 35" pyörillä jää kiinni Ja vakio 6,2 diesel kone jaksaa hyvin noilla renkailla maastossa vakiovälityksellä, en luule että se löytyy niin monta muuta maastureita vakiokoneella/voimansiirtolla joka käy ajaa 42 tuuman pyörillä maastossa. Tietysti se ei ole enää niin hyvä käyttöauto,(jos meinaa pitää käyttöautona) ei ole niin mukava ajaa maantiellä, ja aika paljon nafta rupee menemään ja tietysti ei saa muutoskatsastettu ne renkaat..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.11.2008, 22:53
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Juu käsittääkseni tämän ikäisistä ja korisista kevyin mahdollinen tuolla koneella oleva, takavedon joskus omistin oli 5v man omamassa 1770kg siihen automaatti ja neliveto tuskin lisää sitä ees 200kg jolloin jäädään karvan alle 2000kg. kone on tuossa ehdokkaassa sen 350cid 5.7 tbi laatikko suurella toden näköisyydellä just 700 jakikisesta ei mitään tietoa mut etuakseli ollut kaikissa mitä livenä päässyt tutkimaan jäykkä. Renkaista joku jo mainitsi että saa leimattua 33" alle jotka riittää mulle paremmin kun hyvin. Katsastuksessa oli "yllättävän" balanssissa akselimassat(siinä entisessä takavedossa) ottaen huomioon sen pienen lavan ja että ne lavaposket on tosiaan lasikuitua silloin jo muistaakseni takaa puuttui painava takapuskuri vetokoukun paikkoineen ja lavan alta vararengas kiinnikehisseineen. Korottamisesta yms maastoajoon liittyvästä kaipaisin edelleen tietoa löytyykö osia miten ja millä hintaa edellisessä kun tuli tehtyä tuo homma päinvastoin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.11.2008, 23:15
Miuge Miuge ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 233
Perusasetus

Kyllä siinä on retkukeula,kun asiaa tossa tarkistelin.Kyllä kai tuotakin pystyy vähän korottamaan...kysy tuolta onko alusta sarjaa k1500 chevyyn...mä en kyllä tiiä ton mallisista juuri mitään.

www.jmhalme.com/jeep
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Chevyn käyntihäiriö? Rompe Tekniikka & Jutustelu 1 24.09.2008 16:32
Myyty m: chevyn lavakaukalo tiku83 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 20.04.2008 08:29
chevyn 4.3 efi v8 longfiedteam Tekniikka & Jutustelu 5 11.12.2006 21:36
m: chevyn akselit tiku83 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.02.2006 18:16
M: Chevyn 350 O/M/V Muut 3 04.10.2005 08:01


Sivu luotu: 11:49 (GMT +2).