Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.11.2008, 11:05
ankkuli ankkuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Hyvinge
Viestit: 160
Perusasetus

tätä mussoasiaa vielä:

sukulaismiehelle löytyi saksanreissulta erittäin hyväkuntoinen 2.9TD Musso, facelift-versio, ilmastoinnit sun muut pelit on. hevoskärryn veturina laitetta on kiitelly. itse olen ajanu ilman kärryä ja ihan riittävän ripeän tuntuinen ja melko mukava ja suuntavakaa ajaa, ainakin 235/70-15 rengastuksella.

kyseistä värkkiä vaivaa kuitenkin harmillinen nelikkovika: kaupanhieronnan yhteydessä toimivaksi todettu alennusvaihteisto ei anna päälle sen kummemmin hidasta, kun nopeaakaan nelivetoa. molempien merkkivalot syttyvät kojelautaan heti, kun virrat laittaa päälle, mutta auto on ja pysyy takavetoisena. osaako joku suoraan kertoa missä vika?

tarkoitus on tutkia asiaa huoltomanuaalin avulla, mutta jos patenttiratkaisu on tiedossa, niin infosta ollaan kovin kiitollisia. pre-facelift mallin huoltomanuaalin on muuten joku tekijänoikeuksista piittaamaton taho laittanut jakoon:

http://www.onlinefreeebooks.net/auto...anual-pdf.html

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.11.2008, 21:46
KassuV KassuV ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.05.08
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ankkuli Näytä viesti
tätä mussoasiaa vielä:

sukulaismiehelle löytyi saksanreissulta erittäin hyväkuntoinen 2.9TD Musso, facelift-versio, ilmastoinnit sun muut pelit on. hevoskärryn veturina laitetta on kiitelly. itse olen ajanu ilman kärryä ja ihan riittävän ripeän tuntuinen ja melko mukava ja suuntavakaa ajaa, ainakin 235/70-15 rengastuksella.

kyseistä värkkiä vaivaa kuitenkin harmillinen nelikkovika: kaupanhieronnan yhteydessä toimivaksi todettu alennusvaihteisto ei anna päälle sen kummemmin hidasta, kun nopeaakaan nelivetoa. molempien merkkivalot syttyvät kojelautaan heti, kun virrat laittaa päälle, mutta auto on ja pysyy takavetoisena. osaako joku suoraan kertoa missä vika?

tarkoitus on tutkia asiaa huoltomanuaalin avulla, mutta jos patenttiratkaisu on tiedossa, niin infosta ollaan kovin kiitollisia. pre-facelift mallin huoltomanuaalin on muuten joku tekijänoikeuksista piittaamaton taho laittanut jakoon:

http://www.onlinefreeebooks.net/auto...anual-pdf.html
Meilläkin oli musso joku vuosi sitten ja oli välillä nelikko ongelmia mutta kun piti enempi kierroksia ja laitto nelikon päälle niin toimi eli ei vissiin saanu tarpeeksi alipainetta nelikon kytkemiseen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.11.2008, 17:35
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Suska Näytä viesti
Meilläkin oli musso joku vuosi sitten ja oli välillä nelikko ongelmia mutta kun piti enempi kierroksia ja laitto nelikon päälle niin toimi eli ei vissiin saanu tarpeeksi alipainetta nelikon kytkemiseen
Kuulemani mukaan, (tällaisen omistavalta) napalukot toimivat alipaineella, ja jotkin stefat menevät rikki tai kovettuvat (kuten joku edellä jo mainitsi) ja näin ollen alipaine karkaa väärää kautta vetämättä lukkoja päälle.
Ei pitäisi olla kalliit osat, mutta oma hommansa vaihtaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.11.2008, 10:27
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ankkuli Näytä viesti
tätä mussoasiaa vielä:

kyseistä värkkiä vaivaa kuitenkin harmillinen nelikkovika: kaupanhieronnan yhteydessä toimivaksi todettu alennusvaihteisto ei anna päälle sen kummemmin hidasta, kun nopeaakaan nelivetoa. molempien merkkivalot syttyvät kojelautaan heti, kun virrat laittaa päälle, mutta auto on ja pysyy takavetoisena. osaako joku suoraan kertoa missä vika?
Ensiksi vois kokella ota sulake nelivedolle pois hetkeksi. Jos ei auta niin sitten auton alle ja leikkaa pois toi iso pyöreä kontakti mikä menee jakolaatikkoon, tinaa kaapelit yhteen ja kutistumis letkut päälle. Jos ei vieläkään toim niin sitten multimeteri käteen ja huolto manuaalin avulla mittaa kaikki kaapelit mitä tulee ohjaus boxiin (löytyy kuskin penkin alla).

Alipaine napat saa kyllä nakkaa pois. Pistää tilalle varman toimiset manuaali napat.

Terv,
Tyytyväinen musso omistaja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.11.2008, 15:18
Tapiiri Tapiiri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.09.08
Sijainti: TampesterCity
Viestit: 32
Perusasetus

En halua pelotella, mutta yhteen noilla oireilla olevaan meillä askarreltiin paskarreltiin jakolaatikko. En muista tarkemmin mitä oli menny mut 800€ osia sinne jouduttiin tunkeen. Oli omanlaisensa operaatio. Mutta en tosiaan ite laittanu vaan työkaveri niin ei sillai jääny mielikuvaa mikä siä oli rikki...
__________________
Hei! Kattokaa jätkät, tosta voi ihan hyvin oikasta..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ssangyang musso kysymys! Tekniikka & Jutustelu 1 25.06.2010 07:54
SsangYong Musso 3.0 DSL 1997 sippis Tekniikka & Jutustelu 15 13.04.2009 09:06
M: Sangyon Musso iroc O/M/V Ajoneuvot 10 02.10.2007 21:31
SsangYong MUSSO Tekniikka & Jutustelu 12 20.11.2006 11:20
KOKEMUKSIA ? Tekniikka & Jutustelu 1 22.02.2006 09:10


Sivu luotu: 21:43 (GMT +2).