![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() tai vaihtaa konttoria ,sitä paitsi luxus versio-runnerin alkuperäinen rengas koko on 31x10.5 r15 mulla runnerissa se ollut uudesta asti joten todistuksia tuskin tarvitaan samoin nykysessä hiluksissa
Viimeksi muokannut toyota4x4 : 06.11.2008 22:07 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
215R15 halk 724 kehä 2275
215/80R16 halk 750 kehä 2356 265/70R16 halk 778 kehä 2444 215R15 -> 265/70R16 halkaisijan muutos 778-724=54 ja sehän on jo liikaa 215R15 -> 265/70R16 kehän muutos 2444-2275=169 eli muutos 7% Hämäriä muistikuvia, että nopeusmittarin kanssa säätämiset tarttis tehdä yli 5% muutoksilla, mutta tässä tuo rengaskoko muutenkin menee pieleen? ![]() 215/80R16 -> 265/70R16 halkaisijan muutos 778-750=28 ok 215/80R16 -> 265/70R16 kehän muutos 2444-2356=88 eli muutos 4% Jos vertailukoko olis vaikka 215R16 niin halkaisija olis ok ja vierintäkehä alle 5% Ja tietty jos 31x10.5R15 löytyy lippulapuista, niin ei ole mitään ongelmia, kun about saman kokoinen kuin tuo 265/70R16 Enkä vastaa muistikuvistani, enkä laskuista. Vierintäkehät ei ole stro-arvoja, kun ei ole kirjaa, vaan laskettuja. Halkaisijat pitäis olla stro-arvoja. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
joskus on riittänyt kojetaulussa esim. dymolla kirjoitettu mittariheitto, tämähän ei ole sinua varten vaan, jos esim. lainaat autoa jollekkin.
Yleensä riittää vaan kun sanoo että mittari on tarkastettu ja sen voi katsurikin todeda mittaradalla, näinhän se tehdään kuorma-autoissakin |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos oikein alkaa rassamaan, niin otappa yhteyttä vaikkapa Cros4WDn poikiin.. Niillä on hyllyssä ollunna myynnissä nopeusmittarin kalibrointisarjaa HJhin. Luulis sopivan Runneriinkin ja jos ei sovi, niin kai sieltä semmoinen värkki on tilattavissa, joka sopii.
Maksoi muistaakseni vähän reilun satasen.. Paljonko lie maksaa, jos mittarin käy oikein vasitulla mittaripajalla kalibroimassa? Luulen, että tuo poikien kauppaama käikäle on jokatapauksessa halvempi, kuin tuollainen mittarihuollon tekemä peukalointi. Tuosta mötikästä HoJoon asennettuna ollunna juttua 4x4Magazinen numerossa 2/2007. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jos virhe on luokkaa 1-2km/h niin eikös riitä että laskee paineita? Eihän se renkaan kehä ole ratkiseva vaan renkaan säde kohtisuoraan maahan nähden? Eli kun pudottaa paineita niin virheen pitäisi pudota.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
joo eli niitä mittarin rattaan välityksiä on useita ihan eri 4wd-toyotissa. ja laatikon sisällä ln 65 kaksi eri kokosta mato ruuvia?.hj:ssa eri kuin hiluksissa kiinnitys sama kaikissa. kait soveltamalla saa kyhättyä. yks tietty uusi mittarin pohja vaikka pahvista.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
No eix tossa kohti pitäis viisastella vastapalloon niin että maahantuojat kaliprois ensin sen mittarivirheen pois mikä niihin on asennettu jo tehtaalla.
Radiossakin aina toitotetaan että pitää ajaa esim motarin 100 kmh liikenteessä 10 km nopeammin kuin mittarinäyttämä kun se tehdasasennettu näyttää sen kynpin liian vähän. Tuntuisi kuluttajana vähän ihmeelliseltä että parin kilsan mittarivirheestä alettas murisemaan. Mutta mites sen sitten ottaa... Isot saa rellestää ja pikkuset kyykkyyn. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Joo, mutta rengas tykkää oieta kun vauhtia tulee lisää. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kehä siinä on ratkaiseva asia eikä säde. Paineita säätämällä ei siis saada juurikaan muutosta.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: 4runneriin osia! | solzu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.10.2007 16:54 |
Näin konttorilla | -juhani- | Chit-Chat | 9 | 24.01.2006 14:32 |
4Runneriin 33" pyörät? | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.11.2005 16:41 | |
Gaz käytetty konttorilla | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 09.11.2005 21:46 |
levikkeet 4Runneriin | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.05.2004 07:02 |