Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2008, 20:34
NisteR:n Avatar
NisteR NisteR ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 51
Perusasetus

Tuolta löytyisi uusi tankki ja hinta on aika mitätön Suomen hintoihin nähden...

http://www.autopartswarehouse.com/de...QRB576814.html

__________________
Ei ole niin hullua ajatusta, että kun yksi sanoo sen leikillään, niin toinen on jo sitä toteuttamassa....
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.11.2008, 22:58
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Joskus aikanaan kokeiltiin korjata ison bronkon takkia juottamalla hopealla. Olis tullut muuten hyvä mutta mitä tarkemmin pohjan puhdisti nuppineulan pään kokoista reikää vaan tuli lisää ja lisää. Suurimmat kun saatiin juottamalla umpeen vein paikalliselle lasikuitu pajalle jossa vetivät korkeapaine ruiskulla ja matolla koko tankin ympäriinsä, lupas että kestää vaikka haurastuu loputkin siitä tankista. Toimi ainakin sen ajan mitä mulla kerkes auto olemaan ja väittäisin että vielä pitkään sen jälkeenkin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.11.2008, 23:15
snööri snööri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.10.04
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Tinaamalla paikattiin joskus Kadetin tankki, ja se kesti kyllä sen pari vuotta mitä tarttikin.

Tietääkö joku onko tämä urbaanilegenda: purukumilla voi paikata bensatankin vuodon, pysyy kiinni eikä liukene?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.11.2008, 09:32
NisteR:n Avatar
NisteR NisteR ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 51
Perusasetus

Jep.. Suomeen saa US-PARTsin kautta Dormanin tarvikeosia Nipponiin ja moneen muuhunkin ajopeliin..

http://www.usparts.fi/category.php?a=1&cat=1&group=111

Mites noiden polttoaineputkien kanssa, kun menevät rungon kupeella veemäisesti ja nekin hapristuvat ajan myötä. Onko noiden pakko olla putkea? Mielestäni vahvistettu letku toimisi tuossa paremmin ja pistäisi menemään suojassa rungon sisällä, jos näin on sallittua tehdä?
__________________
Ei ole niin hullua ajatusta, että kun yksi sanoo sen leikillään, niin toinen on jo sitä toteuttamassa....

Viimeksi muokannut NisteR : 04.11.2008 09:50
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.11.2008, 10:13
heimali:n Avatar
heimali heimali ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.06
Sijainti: Tyynelä
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NisteR Näytä viesti
Mites noiden polttoaineputkien kanssa, kun menevät rungon kupeella veemäisesti ja nekin hapristuvat ajan myötä. Onko noiden pakko olla putkea? Mielestäni vahvistettu letku toimisi tuossa paremmin ja pistäisi menemään suojassa rungon sisällä, jos näin on sallittua tehdä?
Alkuperäisiä haurastuneita polttoaineputkia on korjattu hyvällä menestyksellä vaihtamalla tilalle kuorma-auton muovista paineilmajarruputkea.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.11.2008, 10:21
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.289
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NisteR Näytä viesti
Mites noiden polttoaineputkien kanssa, kun menevät rungon kupeella veemäisesti ja nekin hapristuvat ajan myötä. Onko noiden pakko olla putkea? Mielestäni vahvistettu letku toimisi tuossa paremmin ja pistäisi menemään suojassa rungon sisällä, jos näin on sallittua tehdä?
Jos tarkoitit "rungon sisällä" sitä että olis neliöprofiilin sisällä näkymättömissä, älä tee niin. Kuitenkin se letku siellä liikkuu ja hiertää itsensä puhki johonkin reunaan, vaikka olisikin vahvistettua. Kuten mainittukin, paineilmaputkesta uudet bensalinjat ja muistaa pyytää siihen putken päähän tukiholkin, että saa letkun kiristettyä. (tietty kannattaa varmistella että se putki oikeesti kestää bensaa)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.11.2008, 11:07
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kokeile sitä kemiallista metallia ei tarvi ottaa mitään irti muutako tankki tyhjäksi ja paineilmaa sen aikaa että ei enää tihku bensaa reijästä hiekkapaperilla hinkkaa puhtaaksi ja sitten mönjä siihen. Itellä piti ainakin 2 vuotta tuolla menetelmällä kunnes auto meni myyntiin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.11.2008, 22:05
NisteR:n Avatar
NisteR NisteR ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 51
Perusasetus

..tuo näyttää tihuuttelevan melkein koko keulapuolen saumasta. Pitäisi saada tilkittyä melkoinen matka tuota saumaa. Helpoin olisi, jos saisi nuo tankin puoliskot toisistaan irti, mutta tämä voipi olla mahdoton tehtävä.

Jos tuo onnistuisi, nin löisi kemiallista metallia vastakappaleisiin ja pulteilla kiinni, nin että tirskuu...
__________________
Ei ole niin hullua ajatusta, että kun yksi sanoo sen leikillään, niin toinen on jo sitä toteuttamassa....
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.11.2008, 18:11
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jos tarkoitit "rungon sisällä" sitä että olis neliöprofiilin sisällä näkymättömissä, älä tee niin.


Korjauksia tehdessä kannattaa aina miettiä se miten joku tulevaisuudessa riemusta huutaen laikkaa isolla kiekolla runkoputkea. Harmillisia räjähdyksiä vasten kasvoja, autotallien ja talojen paloja jos pensaputket piilossa. Niinkuin kaikessa muussakin rakentelussa, kannattaa tehdä mahdollisimman avoimesti ja arvattavasti sen minkä tekee
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.11.2008, 19:49
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Jos tarkoitit "rungon sisällä" sitä että olis neliöprofiilin sisällä näkymättömissä, älä tee niin.


Korjauksia tehdessä kannattaa aina miettiä se miten joku tulevaisuudessa riemusta huutaen laikkaa isolla kiekolla runkoputkea. Harmillisia räjähdyksiä vasten kasvoja, autotallien ja talojen paloja jos pensaputket piilossa. Niinkuin kaikessa muussakin rakentelussa, kannattaa tehdä mahdollisimman avoimesti ja arvattavasti sen minkä tekee
Ja se paikka, mis noi putket originaalisti menee on mun mielestä ihan ok. Tottahan sinne paskaa kertyy ja aika hapertaa, mut ihan ok suoja se niille on. Jos se mettähommissa saa noi polttoaineputket menee rikki, ni sitte on jo paljon muitakin murheita.

Ja saahan noita putkia korvata letkulla. Alunperin lienee syy että noihin putkiin on valmistaja päätynyt, ni on se, että ei ole letkuja tiellä (noi vie paljo vähempi tilaa). Eikä ne rautaputket haperru sinä aikana, kun on auton oletettu elinikä japsien mielestä. (tai autotehtaan yleensä)
Esim Hiace, joka o pelkkä työkalu, valmistaja on ajatellut normaalin käyttöiän johonkin 4-6 vuoden tietämille. Ei ne sais autoi myyty kauheesti, jos kaikki autot kestäis surutta sen parikyt vuotta, mitä meillä tääl o tapana niit pitää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan LJ:n polttoainetankin anturi LarppaV O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 19.09.2008 17:10
O: hj-60 polttoainetankin ottoputki vesku.r O/M/V Muut 1 09.10.2005 19:35


Sivu luotu: 21:58 (GMT +2).