![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
tietysti tuo kiilahihnan rittävyys riippuu pyörien koosta, että kuinka pitkältä matkalta ottaa kitkaa... mahdollisimman pieneksi tietysti molemmat pyörät autokäytössä joudutan tekemään niin tuo 1-2kW on aika hyvä yleis sääntö... eikös niissä yleensä joku pyörä vakiona ole niin siitä näkee mikä on riittävä...?
|
|
#2
|
|||
|
|||
Hj
Niin eli tuosta ilmastoinnin vapaasta hihnapaikasta ei pidä riemuita.Itselläni alkoivat tässä vaiheessa ajatukset kääntyä turbon suuntaan. T: sama nyybiö
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
valmistajilta/netistä löytyy taulukot remmien kierros/tehon kestosta.
kiilaremmilläkin saa kohtuullisesti tehoa siirrettyä. moniura siimapyöriä olen ottanut muista autoista ja liittänyt omaan siimapyörään,halpa ja helppo ratkasu. teollisuuden remmeille löytyy valmiita sokeita pyörilöitä.auto moniurassa on sitten eri kulma urissa kuin teollisuudelle tarkoitetuissa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jos autosta ottaa hihnapyörän, siihen todennäköisesti sopii moniurahihna profiililtaan PK. Muita profiileja ovat esim. PH,PJ, ,PL ja PM pienestä suurempaan. Jos tarve on, teollisuuden hihnakäyttöjä ja niiden osia tarjoavista firmoista voi siis ostaa hihnapyöräaihion (sokea pyörilö) joka sopii PK-profiilille ja koittaa sellaista sovittaa autoon. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
http://www.hihnatekniikka.fi/index21...onsiirtohihnat 2 eri standarnin alla,kumma jännä |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Vai menikö minulta jotain ohi? Tässä kaksi datalehteä samalta valmistajalta, Optibeltiltä: Löytyy www.optibelt.de ja sieltä Products > Industry > Ribbed belts "teollisuushihna" http://www.optibelt.de/fileadmin/bil...RB_Opti_GB.pdf Products > Automotive > Standard (vehicles) "ajoneuvohihna" http://www.optibelt.de/fileadmin/bil...fz_Opti_GB.pdf Noita kun tutkit hetken niin kas, selviää että teollisuuden tehonsiirtohihnojen tuotevalikoimaan kuuluu myös hihnaprofiili PK, ja autoissa yleisesti käytetty moniurahihna on profiililtaan PK. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
autoremmien Kulma on 40 astetta. Urien jako 3,56 mm,enpä teollisuus remmeissä tohon törmännyt. m62 pyörittää viellä kiilahihnalla ei isompaa. m112 syö valmistajan mukaan 48hp.
kukin tavallaan.. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
autoremmi = teollisuusremmi teollisuusremmi = autoremmi Kulma on muissakin profiileissa sen 40° http://www.cnfulo.com/ribbed_belt.htm
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Kyllä,mutta aika rajallista mitä yhdellä/kahdella kymppimillin remmillä saadaan siirrettyä tehoa,varsinkin kun kammen hihnapyörän halkaisija on vain vähän yli 100mm ja ahdin pitäisi saada nopeammaksi...
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| LR series III dieselin ahtaminen | hanes | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 09.11.2007 21:01 |
| BJ40 AHTAMINEN | jaska77 | Tekniikka & Jutustelu | 76 | 26.07.2007 09:50 |
| Corvette remmiahtimella tai turbolla ?? | Yleiset | 10 | 24.01.2007 15:40 | |
| -83 hiluxin ahtaminen | osatauno | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 13.10.2006 21:27 |
| uazin ahtaminen | uakkeri | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.05.2005 17:22 |