![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ja ennen hehkujen vastusarvon mittaamista kannattaa laittaa ne mittarin mittajohdot toisiinsa kiinni ja varmistaa, että se näyttää vastusmittausalueella nollaa (oikosulku). Jos sen nollauksen voi säätää jostakin säätimestä, niin mittajohtojen päät yhdessä säädetään nollanäyttö. Hienommissa mittareissa löytyy yleensä joku Zero- tai Cal-nappi tms. jota painetaan, kun johdot on yhdessä. Halvemmissa mitareissa on oma paristo vastusmittaukselle ja sen kunto vaikuttaa mittaustulokseen. Nollanäytön, eli kalibroinnin joutuu toistamaan aina varmuuden vuoksi. Jos mittaria ei saa näyttämään nollaa ohmia, pitää pienin näyttämä vähentää hehkun mittaustuloksesta. Jos vastusmittausalueita on useampia, antaa tässä tapauksessa pienin niistä yleensä tarkimman tuloksen.
__________________
Jukka |
#2
|
|||
|
|||
![]() Vika jatkuu!!!
No niin nyt on hehkut vaihdettu uusiin (alkuperäisiin 90€/4kpl), mutta sama vika jatkuu.
Mittasin myös noi uudet hehkut 200ohmin alueella ku ei mittaris oo pienempää aluetta, kaikki näytti 00,2 itelle ei kerro mitään mut toivottavasti jollekkin! Irrotin myös sen lämpötilatunnistinanturin johdon eikä vaikutusta mihkään, pitäiskökään vaikuttaa sitä en tiä mut jos joku tietää niin kertokoon. Huomasin myös että joskus tartatessa jää hehkun valo palamaan tarttauksen ajaksi, mistä kielii?? Mitäs seuraavaks vois koittaa? alkaa itellä meneen käsipäähän PRK...!! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Virtalukon pohjakin voisi sitten olla syyllinen jos kerran joskus jää hehkuvalo palamaan startatessa...
Mittaa se vihreän anturin vastus kylmästä ja lämpimästä koneesta.Mikäli ei muutu niin anturihan on rikki,ja jos muuttuu niin sitten mittailemaan johtoja. Muuten,minkämallinen lukitus on sinulla siinä vihreässä pistokkeessa?Mulla olisi yksi ylimääräinen anturi,pitäisi vain tarkistaa toimiiko se... Viimeksi muokannut Jappi : 03.10.2008 18:51 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
En halua pelotella, mutta nämä hehkun merkkivalon sekavat palamiset ja huonot hehkutukset voivat olla oire viallisesta hehkun ohjausreleestä. Se ohjausrelehän käsittääkseni sytyttää ja sammuttaa sen valon. Näitä ohjausreleitä on posahdellut ainakin HJ 60 sarjasista ja ne on toyotalla aika suolasen hintasia. Eli jos jollain on samanlaisessa autossa toimiva hehkun ohjausrele niin kannattaa vaihtaa releet ristiin ja katsoa mitä tapahtuu, jatkuuko oireet vai ei. Jos niitä releitä lähtee vaihteleen ristiin niin niissä ois hyvä olla sama numero, eivät ole välttämättä samanlaisia vaikka ulkoasu siltä vaikuttaiskin.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oikean mallinen on mulla se anturi,pitää testata. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Juurikin sitä laatikkoa joka toyotissa on yleensä vänkärin jalakotilan seutuvilla. Tokihan ne voi maadotus ja kosketusvikojakin olla ja sen lootan hinnan perusteella sopii toivoakkin ettei se vika ole sielä lootassa.Onko muuten LJ:n koneessa imusarja hehkua erikseen? Vai tuleeko se johto hehkuille suoraan releeltä? Jos sielä on se imusarjahehku välissä niin sen kuntohan vaikuttaa myös kannessa oleviin hehkuihin. Kytkentäkaavio LJ:n hehkuista auttas tätä kaukoparannusta huomattavasti.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
bj40 hehkutus | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 31.03.2007 09:38 | |
Hehkutus ongelma | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.07.2006 19:24 |
Patrolin hehkutus??? | MasaY | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 23.05.2006 16:45 |
bj:n hehkutus | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.12.2005 09:02 | |
hehkutus höikkää | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 24.10.2005 09:12 |