![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() kytkin kannattaa ylimitoittaa reilusti,ja jäähdytykseen lisätä pikkunen vesipumppu mikä kierrättää koko ajan ja sammutuksen jälkeenkin saa jäädä päälle hetkeksi,esim opel omega kohalta löytyy pumppua edullisesti motonetistä.välijäähdytin mahdollisemman isona ajoviiman puutteen takia,iso kenno toimii konehuoneen raunassakin,ei tarvitse keulalle laittaa.kovaa ajoa
|
#2
|
|||
|
|||
![]() dieselöintiä M51:llä
Nostetaanpas vanhaa keskustelua esiin.
Ajatus on hankkia Range VM:n dieselillä ja haalia siihen ajan kanssa kestävä kone, joskus saada se paikoilleenkin. Olen ajanut yli 200tkm vuosimallin -93 525-bemarilla, jossa on 2,5 litran kuutoskone (M51), eli se sama joka löytyy 1990-luvun jälkipuolen P38 diesel-Rangesta. Näitä P38:ja saisi nykyään jo kohtuuhintaan, mutta auton liiallinen, vanheneva ja englantilainen tietotekniikka kauhistuttaa. Eli haluan tietokoneettoman Rangen, jossa on tuo hyväksi havaitsemani ja kestävä bemarin kuutoskone. Onko porukalla näkemyksiä miten tuo M51 asettuu VM-dieselin tilalle? Toinen vaihtoehto on kunnostaa vähän vanhempi 2,4-litranen bemarin kuutosdiesel, joka on kai vähän kevyempi. Keskustelussa aikaisemmin joku sitä vieroksui, onkohan siihen muuta perustetta kuin yleinen antipatia baijerilaista kohtaan? Tuonkin koneen metkut tiedän, ei se paha ole. Joku tekijä voi halutessaan ilmoittautua tekemään tuon dieselöinnin, kuuntelen ehdotuksia. Itsellä ei ole tiloja eikä kokemusta tämän kokoluokan operaatiosta. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai siinä muuta ole kuin öljynsuodatinjalka pönttöineen siirtää johonkin muualle ja samantein hankkiutua eroon öljypohjastakin esimerkiksi kuivasumppujärjestelmällä?
Sattuu olemaan just murikan kohdalla nuo edellämainitut osat noin offroadia ajatellen. Pihalla on tuollainen -75 Range just tuolla bmw m21d24 kuutoskoneella... ![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ja epäilemättä konetta on vähän piristetty alkuperäisestä? Liikutteleeko Rangea millä lailla?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mites se nykypäivänä menee tämä rangen dieselöinti? Mulla siis tuommoinen -87 range automaattilootalla ja siihen ois tarjolla cedricin 2.8 kone + automaattiloota. Mitä pitää ottaa huomioon leimalle?
__________________
Metässä ollaan ja metsään mennään |
#6
|
|||
|
|||
![]()
eipä siinä ihmeitä, kun on vanhempi kuin -92. Dynolappuja ei tarvi kun tehot on noinkin alhaiset ja vähempi kuin V8-Rangessa niin ei tarvi tehdä oikein mitään muuta kuin bolt on ja muutoskatsastaa.
TT |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Dieselöinti ja VW Country | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 16.08.2015 11:34 |
Vähäpäästöisen dieselöinti | Mikko Virtanen | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 26.12.2007 00:41 |
Uaz dieselöinti | Calmari | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 19.12.2007 08:25 |
Dieselöinti | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.09.2005 15:39 | |
Rangen dieselöinti. | baxxter | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.08.2003 08:01 |