![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hipase VW:n 2.5 TDI viitonen nokalle. Alkaa löytymään suomen purkaamoista hyvin ja jobbaamalla saksasta vielä halvemmalla. Alavääntöä sais olla himppu lisää kun on suoraruikku mutta välityksillähän se hoituu. 140hp / 290nm vakiona ja lastulla lisää. Toki sähkölaitteiden kans pitää hieman askarralla mutta ei pitäs olla vielä mahdoton. Edit: ja on luja kone.
Viimeksi muokannut Eskimo : 05.09.2008 20:00 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
opelin 2.3 on todella vahva,200hp kulmilla pysyy hienosti nipussa viellä.tosin painava 4koneeksi.
bmw kone ei ole kaksinen. volvon 2.4 on vahva ja hyvä moottori,väärällä käytöllä pilattu moottorin maine.kevyt 6 koneeksi. cedricin moottori kohtuu kevyt ja vakio pumpulla päästään 150-200hp kulmille,ja kestää mitä vaan.halpa,osat halpoja.. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
noniin nythän menee hienosti.. sain ajettua jakolaatikon sit paskaks eilen
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
kytkin kannattaa ylimitoittaa reilusti,ja jäähdytykseen lisätä pikkunen vesipumppu mikä kierrättää koko ajan ja sammutuksen jälkeenkin saa jäädä päälle hetkeksi,esim opel omega kohalta löytyy pumppua edullisesti motonetistä.välijäähdytin mahdollisemman isona ajoviiman puutteen takia,iso kenno toimii konehuoneen raunassakin,ei tarvitse keulalle laittaa.kovaa ajoa
|
#5
|
|||
|
|||
![]() dieselöintiä M51:llä
Nostetaanpas vanhaa keskustelua esiin.
Ajatus on hankkia Range VM:n dieselillä ja haalia siihen ajan kanssa kestävä kone, joskus saada se paikoilleenkin. Olen ajanut yli 200tkm vuosimallin -93 525-bemarilla, jossa on 2,5 litran kuutoskone (M51), eli se sama joka löytyy 1990-luvun jälkipuolen P38 diesel-Rangesta. Näitä P38:ja saisi nykyään jo kohtuuhintaan, mutta auton liiallinen, vanheneva ja englantilainen tietotekniikka kauhistuttaa. Eli haluan tietokoneettoman Rangen, jossa on tuo hyväksi havaitsemani ja kestävä bemarin kuutoskone. Onko porukalla näkemyksiä miten tuo M51 asettuu VM-dieselin tilalle? Toinen vaihtoehto on kunnostaa vähän vanhempi 2,4-litranen bemarin kuutosdiesel, joka on kai vähän kevyempi. Keskustelussa aikaisemmin joku sitä vieroksui, onkohan siihen muuta perustetta kuin yleinen antipatia baijerilaista kohtaan? Tuonkin koneen metkut tiedän, ei se paha ole. Joku tekijä voi halutessaan ilmoittautua tekemään tuon dieselöinnin, kuuntelen ehdotuksia. Itsellä ei ole tiloja eikä kokemusta tämän kokoluokan operaatiosta. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai siinä muuta ole kuin öljynsuodatinjalka pönttöineen siirtää johonkin muualle ja samantein hankkiutua eroon öljypohjastakin esimerkiksi kuivasumppujärjestelmällä?
Sattuu olemaan just murikan kohdalla nuo edellämainitut osat noin offroadia ajatellen. Pihalla on tuollainen -75 Range just tuolla bmw m21d24 kuutoskoneella... ![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ja epäilemättä konetta on vähän piristetty alkuperäisestä? Liikutteleeko Rangea millä lailla?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Dieselöinti ja VW Country | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 16.08.2015 11:34 |
Vähäpäästöisen dieselöinti | Mikko Virtanen | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 26.12.2007 00:41 |
Uaz dieselöinti | Calmari | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 19.12.2007 08:25 |
Dieselöinti | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.09.2005 15:39 | |
Rangen dieselöinti. | baxxter | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.08.2003 08:01 |