![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() perehdyin aiheeseen sen verran että mersun 3 litranen tiisseli taitaa olla yleisin mitä ovat laittaneet noíhin.. mut mistäs saisin sen sovitteen siihen väliin että saan koneen laatikkoon kiinni? ja entäs se kytkin kuinkas sen kanssa?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
onhan noita tullut tehtyä vaikka kuinka,jos tuot koneen ja laatikon ni voin rakentaa valmiin paketin kytkimineen 0407459395. nissanin 2.8 suosittelen,muut kutoset painaa aivan liikaa,mersu tojotan ja nissanin 3.3 on aivan liian painavia,rangen oma kone kun painaa 150kg noin ja nissanin kuin toyotan liki 400kg apulaitteineen et ajoominaisuuden huononee aika lailla.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
tuohan kuulostas oikeen hyvältä hommalta. mut nyt pitäs sit saada se kone jostain..yksi nissanin 3.3 olisi jo tiedossa, mut jos se ei ole hyvä kerta niin ei sitä sit.. mistäs minä nyt sen 2.8 nissanin tiiselin saisin? kannattasko ehtiä se missä on valurauta kansi ennemmin kun ne alumiini kantiset taitaa olla huonompia kestämään vai kuinka? paljonkos ottasit tuosta hommasta?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
jos sillä meinaa offata ni ei sitä 3.3.osta jostain kokonainen cedricki,helpoin todeta koneen kunto ja saa muutakin hyödyllistä mukana,rautakantinen mut alumiinikaan ei ole huono kun tekee jäähdytykselle pikku parannuksia.kaverille valmistu just 2.8 ja kyl 38 15/15" sutii aika rajusti,se on kestoltaan samaa luokkaa mersun koneiden kanssa
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
ivecon tupro mottiahan ovat käyttäneet onnistuneesti täälläkin palstalla jotkut.. nimimerkkejä nyt en äkisti muista.. searchilla vois löytöö.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mites Discoveryn oma tdi200???
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
124 mersun kone ois viisaampi kun se vanha 5 pyttynen.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Sumujen saarelta löytyy sovitepalikoita... ei vaan muista löytyykö mersuun. Aika moneen moottoriin löytyi, jostain lantikka lehdestä kerran bongasin mainoksen.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Hipase VW:n 2.5 TDI viitonen nokalle. Alkaa löytymään suomen purkaamoista hyvin ja jobbaamalla saksasta vielä halvemmalla.
Alavääntöä sais olla himppu lisää kun on suoraruikku mutta välityksillähän se hoituu. 140hp / 290nm vakiona ja lastulla lisää. Toki sähkölaitteiden kans pitää hieman askarralla mutta ei pitäs olla vielä mahdoton. Edit: ja on luja kone. Viimeksi muokannut Eskimo : 05.09.2008 20:00 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
opelin 2.3 on todella vahva,200hp kulmilla pysyy hienosti nipussa viellä.tosin painava 4koneeksi.
bmw kone ei ole kaksinen. volvon 2.4 on vahva ja hyvä moottori,väärällä käytöllä pilattu moottorin maine.kevyt 6 koneeksi. cedricin moottori kohtuu kevyt ja vakio pumpulla päästään 150-200hp kulmille,ja kestää mitä vaan.halpa,osat halpoja.. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
noniin nythän menee hienosti.. sain ajettua jakolaatikon sit paskaks eilen
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
kytkin kannattaa ylimitoittaa reilusti,ja jäähdytykseen lisätä pikkunen vesipumppu mikä kierrättää koko ajan ja sammutuksen jälkeenkin saa jäädä päälle hetkeksi,esim opel omega kohalta löytyy pumppua edullisesti motonetistä.välijäähdytin mahdollisemman isona ajoviiman puutteen takia,iso kenno toimii konehuoneen raunassakin,ei tarvitse keulalle laittaa.kovaa ajoa
|
#14
|
|||
|
|||
![]() dieselöintiä M51:llä
Nostetaanpas vanhaa keskustelua esiin.
Ajatus on hankkia Range VM:n dieselillä ja haalia siihen ajan kanssa kestävä kone, joskus saada se paikoilleenkin. Olen ajanut yli 200tkm vuosimallin -93 525-bemarilla, jossa on 2,5 litran kuutoskone (M51), eli se sama joka löytyy 1990-luvun jälkipuolen P38 diesel-Rangesta. Näitä P38:ja saisi nykyään jo kohtuuhintaan, mutta auton liiallinen, vanheneva ja englantilainen tietotekniikka kauhistuttaa. Eli haluan tietokoneettoman Rangen, jossa on tuo hyväksi havaitsemani ja kestävä bemarin kuutoskone. Onko porukalla näkemyksiä miten tuo M51 asettuu VM-dieselin tilalle? Toinen vaihtoehto on kunnostaa vähän vanhempi 2,4-litranen bemarin kuutosdiesel, joka on kai vähän kevyempi. Keskustelussa aikaisemmin joku sitä vieroksui, onkohan siihen muuta perustetta kuin yleinen antipatia baijerilaista kohtaan? Tuonkin koneen metkut tiedän, ei se paha ole. Joku tekijä voi halutessaan ilmoittautua tekemään tuon dieselöinnin, kuuntelen ehdotuksia. Itsellä ei ole tiloja eikä kokemusta tämän kokoluokan operaatiosta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Dieselöinti ja VW Country | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 16.08.2015 11:34 |
Vähäpäästöisen dieselöinti | Mikko Virtanen | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 26.12.2007 00:41 |
Uaz dieselöinti | Calmari | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 19.12.2007 08:25 |
Dieselöinti | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.09.2005 15:39 | |
Rangen dieselöinti. | baxxter | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.08.2003 08:01 |