![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tuota pakkia itsekin mietein että pyöriikö liiankin hissukseen ja akseleiden välitykset on hj.n aksuloissa hippasen eri luokkaa ku esim mogin tai volvon porttaaleissa niin siinä mielessä tuo jakolodju olis paikallaan ja sj suitsan jakolodju nyt ei juurikaan painoa tuo lisää paljoo ja isolla puolella sitten rummuttaa jos pikkupuoli liian pieni... Automaatin öljyjuttuja mietein myös mutta tuskin meikäläisen ajotavalla auto pääsee liikaa kallisteleen että laatikko haukkois tyhjää tai jotain täytyy muistaa vaan asentaa renkaat oikeelle puolen autoo kun joku 2007 sipoossa sanoi että ankka fj on muuten ihan hyvä mutta renkaat on väärällä puolen autoo (;
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Nostellaanpa vanhaa topiccia ylös... Käsiin jäi tällaiseen projektiin sopiva rullaava alusta josta voisi tehdä kilvettömän piha/metsälelun ja talvella toimittaisi lumiauran virkaa pihalla. Mistäs etuvetoautosta löytyisi elimenluovuttaja tällaiseen projektiin? Vaatimuksina mahdollisimman yksinkertainen tekniikka, bensamoottori ja automaattivaihteisto.
Lainaus:
Volvo 850 malleja ainakin näkyy olevan halvalla myynnissä kokonaisia autoja mutta onko näissä jo "liikaa" sähköä mukana moottorin ja laatikon ohjauksessa? muita elimenluovuttaja ideoita? EDIT: Mites nuo laatikosta lähtevien akseleiden (vetari/kardaani) pyörimissuunnat menee? käykö tässä niin että tulee taaksepäin vaihteita enemmän kuin eteen?
Viimeksi muokannut Hencca : 28.08.2013 12:04 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Riippuu kumpaan suuntaan moottori-vaihteisto yhdistelmä sojottaa. Jos kääntää paketin ympäri, niin pyörimissuunta muuttuu.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Lainaus:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Lainaus:
Siinä oli hyödynnetty tuo muuten turha rataspari.Hondissakin tais olla joskus kone väärinpäin, mutta niissä pyöri kone väärään (vastapäivään) suuntaan? Jos oikein muistan.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Oikein muistat, ainakin vuoteen 2005 asti perus civikeissä moottori kuskinpuolella autoa ja pyörii "väärinpäin".
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Melko usein etuvetosen vetarit pyörii samaan suuntaan kuin eturenkaat, ja vieläpä yhtaikaa...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Mikä alusta? Eli onks etuperä apparin puolella?
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Juu on apparin puolella. Suzukin runko dana44 akseleilla (5.38+ARB molemmissa päissä). Akselit on tuettu keskeltä autoa ilmeisesti traktorin työntövarsien päillä, A-mallisilla tukivarsilla ja panhardilla. Samalla tavalla kuin monessa vanhemmassa trial kilpurissa.
Viimeksi muokannut Hencca : 28.08.2013 15:24 Perustelu: Typoja poies |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Ei siin sitte pitäs mitään ihmeellistä olla. Eli kardaanit pyörii ihan sopivasti päädyt sit melkein mihin etuveto kotteroon hyvänsä. Nettiautoon vaan hakua etuveto ja automaatti ja eiku rakentaan.
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lie fiiun akselit...
Onks ne käytössä sen jälkeen oltkaan, ku kisäjänis sen purki?
__________________
RUMARACING Esla T4 |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Saas nähdä mitä tästä tulee vai tuleeko mitään. Moottoria pähkäilin ja mietiskelin että ruiskumoottori vois olla kuitenkin ihan fiksu idea kallistuksia ajatellen mutta moottori pitäisi kuitenkin olla ns. "stand alone" tyyppinen ratkaisu jossa moottorin ohjaukseen ei tarvi kuin vaijerin kaasupolkimelta ja perus sähköt.Lainaus:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| 3K tekniikka | Poor | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 04.07.2010 10:17 |
| M: BMW TD tekniikka. | iroc | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 14.02.2007 22:41 |
| Suzukin jakolaatikon etuvedon pikkulaakerin vaihto | jnu | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.10.2006 14:47 |
| M/V KE-20 Tekniikka | Poor | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.09.2006 18:41 |
| m: Mj / Xj tekniikka | Jeeper | O/M/V Muut | 0 | 21.07.2003 17:47 |