Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.08.2008, 21:21
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.288
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Millasella aikataululla meinasit ruveta etupäätä ilmaamaan? Olis omaan projektiin hankittava jousituskamoja ja ilmatikut vois olla varteenotettava vaihtoehto...

No täytyy malttaa odotella
TuraOffiin pitäis ajamaan päästä ja ehkä sen jälkeen tikkuja eteen. Jos vaan sopiva hetki on, niin otan etupäästä jouset pois ja koitan noita tikkuja tarjota sinnekkin. Periaatteessa asentamiseen ei kauaa mene, ellei joudu noita 16" myymään ja ostamaan lyhyempiä tilalle..

Tikkuja harkitessa kannattaa ottaa huomioon typpilatailun hinta. Pullovuokra woikoskelta 311e/5v, letkuviritelmä parikymppiä ja huippuna paineensäädin 0-20bar 120eur (messer). 35bar on suurin sallittu latauspaine tikkuihin ja todennäköinen käyttöpaine jossain 15-25bar välillä. 0-40bar säädin (harris) olis maksanu vaivaiset 350eur.. Ja tuo 20e letkuviritelmä (letku+hana+letku+rengasliitin) oli max 20bar letkuista ja paineilmaliitoksin tehty, eli kunnon letkuviritelmä varmaan maksaa enemmän. Eli jos löytyy typpipulloon sopiva 0-40bar paineensäädin ni vinkki on tervetullut.
http://www.powertank.com/products/sf.../productID/225 tommonen olis vielä hieno löytää letkun päähän, saakohan noita suomesta jostain? Jenkkien paineensäätimet ei varmaan suomipulloihin sovi?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.08.2008, 22:26
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.288
Perusasetus


Vihdoinkin saa tehdä semmosia hommia, että syntyy näkyvää tulostakin. Plasma olis kyllä kiva tuossa koppaa palotellessa..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.08.2008, 18:06
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

aika hurjan näköinen kikotin, onx tällä ikinä päästy ajeleen sillain ettei mikään olisi hajonnu ??
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.08.2008, 20:34
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.288
Perusasetus


Pieni oventekele toisella puolen suunnilleen valmis.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
aika hurjan näköinen kikotin, onx tällä ikinä päästy ajeleen sillain ettei mikään olisi hajonnu ??
Harvemmin..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.08.2008, 00:06
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

Näyttää melko vaikeakulkuiselta aukolta.
Eihän tohon enää paljon tarvis kun olis jo kokonaan putkirunkoinen?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.08.2008, 10:17
sippis sippis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: KISKO, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Meinaaksää itte juosta viemään vaijeria ??? tee nyt vanhalle miehelle edes ovi joka aukeaa tarpeeksi []





Pieni oventekele toisella puolen suunnilleen valmis.

Harvemmin..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.09.2008, 20:41
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.288
Perusasetus

Oviaukot oli käytännössä ihan toimivat, ei älyttömiä hidastellu kulkemista. Koeajolla tuli auto sotkettua huolellisesti ja pesin sisältäkin painepesurilla. Penkeistä tietty pehmusteet märkänä niin otin perseen alta vaahtomuovit pois. Oli niin hyvät istua ilman etten turaoffiin edes laittanut pehmusteita paikoilleen. Vakion penkinjalka on turhan korkea noille kuppipenkeille ja ilman pehmustetta istumakorkeus oli aika hyvä, vaikkakin se sivutuki tuli vielä korkeammaksi.. Viimeinen viikko ennen kisaa meni koria rakentaessa, siitä myöhemmin juttua ja kuvia kun kerkii parempia ottamaan. Kisassa oli mystisiä ongelmia virranjakajan kärkien kanssa, meni kärkiväli umpeen ilman selkeää syytä ja patenteista huolimatta loppui säätövara kesken ja piti ajelut lopettaa. Muuten tuntui kaikki toimivan hyvin, vähän virran puutetta joka varmaan korjautuu uudella laturilla ja akuilla..
Oma simpukka valutti öljyjä taas parista eri kohdasta, joten kisassa oli kartturin (sippiksen) simpukka. Siihen tuli sitten hienoin vika pitkään aikaan..

Auto käynnissä eikä kääntöä päällä.

Auto käynnissä ja kääntö päällä vasemmalle.
Ei muuta ku simpukka osiksi ja hitsarille, josko tuosta sais vielä ehjän..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.09.2008, 21:53
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.288
Perusasetus


Tuli vahingossa keksittyä kätevä työkalu pitämään ulosvetäjää kasassa, jousipuristin siis kyseessä. Tuli taas keskisuuri öljyvahinko tallin lattialle kun purin 2kpl simpukoita

Vähän sivukuvaa nykymuodosta. Kerrankin oli ajatus kohdallaan kun jätin tuohon oven etureunan alle jalansijan. Ovissa on lukkoina bilteman karsinalukot 2,90eur/kpl, tuotenumero 41238 ja toimii kun ajatus.

Takapäästä tuli suunnilleen tuon näköinen. Lokasuojien reunassa oleva kumilista löytyi bemarin ovenkarmista ja pysyivät ihan hyvin paikoillaankin.

Tadaa! Taikatemppuna flippiluukku, ihan vaan ilmatikkujen säätöä helpottamaan. 2kpl M8 pultteja auki niin takapää kaatuu.

Lava näyttää suunnilleen tuolta. Akut piti kätkeä pressujen sisälle turaoffin katsastusta varten. Akkujen ja tankin taakse mahtuu työkalulaatikko ja hylsysarja hyvin. Jerrykannukin mahtuisi, mutta silloin takavinssin vapautukseen on hankala päästä käsiksi. Tuohon akkujen yläpuolelle on tulossa vielä levy jossain vaiheessa.

Auto kun oli uhkaavasti simpukkaa vaille ajokunnossa, niin piti ajokunnottomuuden takaamiseksi irroittaa etuakseli. Käänsin jakareiden rungonpään kiinnitystä hieman alaspäin, ettei puslat ole niin pinteestä. Vähän toivottomalta vaikuttaa noiden 16" ilmatikkujen ahtaminen eteen, mutta eiköhän se selviä.
Vaa'an mukaan range painoi 1650kg, jakauma oli 900/750. Varustuksesta puuttui miehistö, tunkki, sammutin ja työkalut. Ei ihan 100% tarkka välttämättä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M range rover O/M/V Ajoneuvot 2 31.10.2007 20:24
M/V: Range Rover/Land Rover LRV8 O/M/V Muut 15 05.01.2006 12:06
M.Range rover 73 Range73 O/M/V Muut 0 26.06.2005 19:31
Range rover vm.73? Tekniikka & Jutustelu 8 07.02.2005 16:36
Land Rover vai Range Rover? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 9 19.08.2004 08:33


Sivu luotu: 07:52 (GMT +2).