![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
Kohta on taas kiirusEipä ole koppero paljoa edistynyt kesän aikana, ei ollenkaan. On mokoma vaan paistatellut päivää ja pari kertaa on kuskattu puita, siinä kaikki. Kohta olis taas parit kisailut ja pitäis värkätä mobiili sen verran kuntoon että kehtaa sätkytellä. Spadarihan oli ihan pashana, ja siitä aloitinkin korjailun. Orkkis ämyri pois, ja ajatus oli tosiaan laittaa joku matala pikkupönttö mahan alle. Ostinkin Simons:n soikean pikkuvaimentimen ja sovittelin sitä taka-akselin "päälle" turvaan, sinnehän se sopii ja putkistokin muotoutui ihmeen helposti. Alkukäyrien jälkeisen jouston jälkeen poikki ja pätkistä värkkäämällä putki kulkeekin aika mukavasti laatikon korvakkeen ja kässärin vierestä sinne masun alle. Ulostulo tulee sitten kai vasemmalle lokasuojaan. Pihinä pa***aisena putken saa kuin saakin rakennettua orkkis putkesta leikkaa-liimaa-askartele malliin, pönttö tietysti piti o$taa kaupasta. Kaikkia tietysti kiinnostaa pakoputket (varsinkin Volvomiehiä...), mutta putken kuvailut suoritetaan vasta sitten kun on jotain kuvattavaa. Nyt kävi niin että hitsimasiina ei toiminut, ja homma stoppasi siihen. Toinen askartelu oli voimapatin ilmanotto, alkuperäinen turvetuubi tuli purettua jo kansirempan mukana ja nyt tuli sössittyä muhkea rööri katolle. Normisettiä, eli putsarikotelo moottorikopan ulkopuolelle seinään kiinni ja siitä rööri katolle. Kauppaan ei haluttanut lähteä, joten pihassa mötköttävä Maksalaatikko sai luovuttaa imuputken. Olikin oikein hyvin sopiva tötterö tähän projektiin, eikä ollut kallis. ![]() Kopan läpi vetäisin orkkis alumiinirööriä ,mutta se vaihtuu johonkin paremmin käsittelyä kestävään kun semmoista tarttuu käsiin. Menee kopasta läpi tommosesta kumiseinästä joten konepellin avaaminen aiheuttaa pientä painetta putkeen. Katolle menevä putki pitää sitten sovitella katon kanssa paikoilleen, varmaankin jää tuolleen vauhdikkaasti takakenoon kun kaaret ovat edessä ja katossa on juuri jäykisteitä etuosassa. Pitäis vaan jaksaa poistaa loputkin maalit katosta ennen paikoilleen nostoa. Huoh.
Viimeksi muokannut AVRO : 08.08.2008 19:30 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Pikkuhiljaa koppero kasautuu. Spadari tuli tosiaan väkästeltyä orkkisputken mutkista kun ne olivat ihmeen ruosteettomia ja silleen. Pöntöksi tuli SNOWIS... mikä lie Simonssin halpakopio. [
]Tavaratilan ainaisen kaaoksen, ja hirmu liinaviidakon selvittämiseksi sain vihdoinkin pultattua noi lounaslodjut lokariin. Montakohan vuotta ne on jo hillunut pelkkien liinojen varassa, se siunattu laiskuus. Noissa sisällä näppärät vetolaatikot. Varajordaanit meinasin tuohon päälle, klemmareilla ritilään kiinni. Takavinssi olikin yllättäen hieman surullinen, piti tehdä vaan nopea pesu-rasvaus kuten etuvinssille. Mokoma olikin hieman kuppautunut... Ulkona seisominen ei tee hyvää. Kai se vaan on otettava pääty käteen ja hinkattava kuppa pois. Loput vaunusta onkin sitten tossa. Selvää kasausta vaan, tosin katto taitaa jäädä odottamaan maalia. Viimeksi muokannut AVRO : 31.08.2008 18:55 Perustelu: ihme lausejuttu korjattu |
|
#3
|
|||
|
|||
Miksi hinkata kun pääsee helpommallaLainaus:
![]() Inhorealisti |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Älä muuta virka, harmi vaan kun itsellä ei ole puhalluslaitetta. Eikä pomokaan ole suostunut semmoista ostamaan. (kuten ei sorviakaan)
Tolle kuupalle en kyllä meinannutkaan paljoa tehdä, mutta hiilipääty pitää hiveltää edes vähän paremmaksi että virta kulkee. Kummallista, etuvinssi sentään uinut ja kaikkea. Eikä ollut ollenkaan näin paha. Kai tuo katumus-laite on sitten saanut tiellä ajettaessa suolaa sun muuta chit-chattia päällensä liikaa. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Sieltä hiilipäätystä kannattais vaihtaa -navan hiilistä ne rautavälilevyt esimerkiksi messinki vastaaviin.
Käypi nimittäin niin että net ruostuu ja hiilipääty vastaavasti hapettuu = sähko kulkee huonosti= l'mpenee ja hiilipitimen muoviosa sulaa, jolloin hiilipidin menee vinoon eikä hiili ota kontaktia. Omassani vaihdoin ne messinki liuskaan ja "pulttasin" hiilipitimet takas kolmen millin ruuveilla ja muttereilla Plussa hiilissä ei tule tuota, kun vastaavassa kohdassa on eristinlevy, joka ei onneksi ruostu. Tuo päätykoppa muuten "maadottaa" sen hiilisillan runkoon (eli painaa ruuvien kohdalta hiilisiltaa moottorinkuorta vasten. Jos ei paina, niin kontakti on huono. Eli kopan reunan ei saa kantaa ennen ruuvien kohdalla olevia "putkia") saiko tuosta nyt selvää...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Pitää värkätä noi pitimet ajan kanssa viisaammiksi, nyt ei tahdo aika riittää niiden purkamiseen ja uudestaan rakentamiseen. Etuvinssi ei ollut ollenkaan niin paha, vaikka se on minunkin omistuksessa uinut ja käytettynä ostettu. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Eikö siihen pitimen ja moottorin rungon väliin olis yksinkertaisinta/varminta laittaa johto, kuten näissä warn-comeup-moottoreissa?
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Volvo S80 2,9l 1999 | samid | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 29.04.2011 19:13 |
| M: 2 kpl Volvo C-303 | TML | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.04.2008 10:46 |
| V8 240 Volvo | pee | Chit-Chat | 6 | 01.04.2008 19:29 |
| Myyty M:volvo F407-79 ja Volvo F408-85 yms... | akp | O/M/V Muut | 8 | 13.01.2008 20:07 |
| M/V Volvo 740 GLT 2.3 16V | Grape | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 12.08.2006 01:53 |