![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Logostit on omarakenteisia autoja, joilla ajetaan radalla kilpaa HRF:än kisoissa. Niitä on moottoripyörän moottorilla. Yleensä Yamaha R1:sen moottorilla. Norjalainen SITUNE autonrakennuspaja on aikoinaan rakentanut välikoppa Escortin jollain Hondan moottorilla joka oli viellä ahdettukkin...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Muistakaa näitä pärrän koneita suunnitellessa että auton tulee olla suhteellisen kevyt!
Koneista on otettu hyvin tehoja, mutta vääntöä niissä on heikonlaisesti. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Mites pakokaasupäästöt? Eli jos on "liian" uusi auto niin siitä varmaan täytyy ottaa päästöt, meneekö pärrän kone yhtä pienillä päästöillä kuin auton?
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Upitellaas vanhaa kun tämmöiset asiat aina aika ajoin mielessä pyörii!
![]() Joskus aikoinaan kun näin youtubessa videon ruotsalaisvalmisteisesta R1:sen koneella varustetusta 126 fiudesta, niin siitä asti on moinen projekti välillä mielessä pyörinyt... Pärrän kone nyt on sinänsä suhteellisen helppo tuohon kopperoon soveltaa, mutta millä keinolla siihen saisi vielä leimankin? Millaisella virityksellä pitäisi toteuttaa pakki? Onko jossain takamoottorisessa vehkeessä sellaista laatikkoa joka olisi fyysisesti sovitettavissa pikkuiseen fiudeen, ja joka samalla kestäisi 100-150 kaakkia tehoa? Fiuden laatikko tuskin kestää tuplaantunutta vääntöä, ja kuusinkertaista tehoa... Sähköllä toimiva pakki olisi helpoin, mutta onko laillinen? Entäs jos olisi sellainen kone minkä saisi lyötyä väärin päin käyntiin? Ja jostain luin myös että joka vaihteelta pitäisi pystyä laittamaan vapaalle, joten onko tällä väitteellä mitään perää?Ja suzuki miehenä autoon pitäisi kyllä mieluusti saada tietysti 750 gixerin kone. Ellei sitten vertailuautona voisi käyttää 126 abarthia, jossa on 900 kone, joka taas mahdollistaisi litraisen pannun soveltamisen...
__________________
-Pauli- |
|
#6
|
||||
|
||||
|
pitää ehtiä joku 2tahti auto niin ei tule ongelmia päästöjen kans
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
-Pauli- |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
mukava huomata etten ole yksin moisen ajatuksen kanssa, mulla se olis tosin tulossa rallisprinttiin jahka täs jälleen kerkeis sitäkin harrastaa.![]() noita 126:a mulla on jo 3 kpl tontilla mut se R1:n ja hitosti talliaikaa puuttuu vielä: http://s35.photobucket.com/albums/d1...t=DSCN1751.jpg aika hyvän tehopainosuhteen tommosella paketilla sais, 126 painaa vakiokunnossa 590kg ja tuskin se sittä ainakaan nousis,pärrän omalla laatikolla tekisin ja joku startti tjs peruutuspuolelle. en väitä et sillä pärjäis mut olishan se erilainen kuin muilla ![]() ja tuollahan noita voi katsella ja nostattaa kuumetta: http://www.youtube.com/watch?v=LmF8EYm5Ywc |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
4.Vaihteisto Autot tulee varustaa vaihdelaatikolla, jossa on peruutusvaihde ja joka toimii auton aloittaessa kilpailun. Kuljettajan on kyettävä käyttämään vaihteistoa istuessaan istuimellaan. Eli eipä taida onnistua sähköpakki sprinttiautoon...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Vaihtoa Volvo 303 / asunto autoon / LINJA autoon? | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 27.04.2008 18:48 | |
| Lattiamattoa autoon | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 06.10.2007 09:31 | |
| RC autoon tuninkia | maraX | O/M/V Muut | 1 | 22.12.2006 21:36 |
| Lumilinko autoon? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.12.2005 12:32 |
| GPS autoon | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 20.10.2004 17:24 |