Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.06.2008, 20:46
blenheim blenheim ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Pohja, Finland.
Viestit: 70
Smile

Touhutonni jos toinenkin uppoaa näihin vehkeisiin. Noh, saas nähdä miten hyvin onnistuu danan akseleiden löytäminen... Ajattelin moiset mahdollisesti upottaa. Ovat vain kiven alla... Salisbury on siis ilmeisesti vaihtoehto myöskin.
Ja huomenna alkaa rangen purkaminen . Pitänee nappailla kuvia ja laittaa pystyyn oma topiccinsa jos jaksaisi...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.07.2008, 19:59
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Vähän venyttelyä taka-akselille.
Sisään..

..ulos..

..ja rengas mukaan..

..ja vielä kerran kaikki sisään.


Eli 16" sway-a-wayn 2.0" ilmatikut olis tarkoitus sovitella paikoilleen. Tarttis ehkä vielä hieman laskea yläkiinnitystä alemmas, että saa koko akselin sisäänjoustossa koko liikematkan (ainakin teoriassa) käyttöön. Ristijoustossa sisäänjousto on käytössä mutta rengas tulee todella lähelle kaariputkea. Eiköhän noi taakse saa sopimaan, mutta vähän pelottaa että on eteen liian pitkät. Ainakin jakareitten kaveriksi..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.07.2008, 22:43
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus


Nyt olis tikku lopullisilla kiinnikkeillä paikoillaan, toisen puolen korvakkeetkin olis tehtynä. On kyllä ikävä mittailla tuollaista reilu 30v vanhaa autoa joka on vielä puoliksi hitsailtu uusiksi. Kun runko on suorassa, niin koppa on kuitenkin vähän vinossa ja toisessa reunassa. Nythän tikut tulevat kaariin eli koriin kiinni, joten pitää vielä laittaa kori kiinteästi runkoon kiinni.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.07.2008, 19:56
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Joko on (ajo)testituloksia? Pysyykö koppa pystyssä vai kallisteleeko niinku piratesin sivuilla pelottelevat
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.07.2008, 21:46
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

"How low can you go?"
Ei oikeen riitä 9bar kompurasta, mutta on sentään jousillaan.

Testituloksia vois hyvällä tuurilla saada viikon päästä. Takaperään tarvii vaihtaa yks pultti, jarruputket/letkut tarvii laittaa kiinni ja kardaani lyhentää. Vahvat alatukivarret piti hylätä, koska vanhassa akselissa kiinnityskorvia oli siirretty ylöspäin. Nyt on orkkistukivarret taivutettu puslien kulmia helpottamaan ja vaativat hieman vahvistuksia, että uskaltaa edes testiajoja tehdä. Sit vielä rungon ja korin väliset kumit pois ja rautaa tilalle. Typpipullo on toivottavasti käytettävissä ensviikolla että saa kunnolla painetta sisään.
Oli muuten tolppien kiinnityspultit "suolaisen" hintaisia paikallisessa pulttikaupassa. 1/2" UNF 3" pitkä ja vain grade 5 (8.8) ja 2,5e/kpl. Mieluummin olis laittanu grade 8 (10.9) mutta olis pitäny heti laatikollinen ostaa.
Lainasin kaverin raksalta sellasen ristikkolaserin, sillä sai kohtuullisen hyvin merkattua mittauspisteitä tuollaiseen kieroon koriin. Eikä ollut kaarien kanssakaan turhan tarkkaan mittanauhaa tuijotettu
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.07.2008, 00:26
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

On kyllä ronskilla otteella laitettu rangesta kelpo kikotin! Paljon on muuttunut siitä kun tuon joskun ammoisina aikoina kisoissa on nähnyt.

Vielä jos keksisit konstin millä etuaksila kestää saman mitä salisbury

Tuo Salisburyn shimmaaminen on kyllä aika jumppaa, aluksi oli offipajalta lainassa levitin,
mutta tein lopuksi itselleni oman ja tulikin aina kelpo peli.
Jos joku tarttee niin voin myös lainailla tarvitsijoille.

Millainen mahtoi olla tilanne(nopeus) kun sait poikki tuon salisburyn ylätuennan nivelen ??
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.07.2008, 00:57
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 6LPK Näytä viesti
On kyllä ronskilla otteella laitettu rangesta kelpo kikotin! Paljon on muuttunut siitä kun tuon joskun ammoisina aikoina kisoissa on nähnyt.

Vielä jos keksisit konstin millä etuaksila kestää saman mitä salisbury

Tuo Salisburyn shimmaaminen on kyllä aika jumppaa, aluksi oli offipajalta lainassa levitin,
mutta tein lopuksi itselleni oman ja tulikin aina kelpo peli.
Jos joku tarttee niin voin myös lainailla tarvitsijoille.

Millainen mahtoi olla tilanne(nopeus) kun sait poikki tuon salisburyn ylätuennan nivelen ??
No en nyt tiedä siitä kelvollisesta
Teoriassa manuaali antaa hyvät ohjeet salisburyn säätämiseen, mutta pikkasen siinä joutuu soveltamaan ilman erikoistyökaluja. Tuohon tuli siis "uusi" välitys, eli käytetty välitys toisesta akselista jolloin piti pinionin korkeuskin säätää. Hommaa helpotti mukavasti kun tein vanhoista poskilaakereista säätölaakerit, eli otin sisäkehästä vingulla vähän materiaalia. 0,127mm pitäis shimmeillä tehdä esipuristusta carrierin laakereille, niin nuo käytetyt säätölaakerit tietty vähän siihen vaikuttaa. Vielä kun olis uudet rattaat niin sais jotain järkevää kuviotakin ja sais säädettyä.
Ei salisbury vielä ollut paikoillaan kun napsahti nivel poikki, mutta sama se nivel kuitenki on. Vauhti oli pyörillä hirmuinen mutta auto ei onneksi liikkunut juuri mihinkään Eli kalliolla kaasu pohjassa suditellessa napsahti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M range rover O/M/V Ajoneuvot 2 31.10.2007 20:24
M/V: Range Rover/Land Rover LRV8 O/M/V Muut 15 05.01.2006 12:06
M.Range rover 73 Range73 O/M/V Muut 0 26.06.2005 19:31
Range rover vm.73? Tekniikka & Jutustelu 8 07.02.2005 16:36
Land Rover vai Range Rover? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 9 19.08.2004 08:33


Sivu luotu: 21:05 (GMT +2).