![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Itse laitoin muistaakseni 8mm pultilla hukka portin letkun tukkoon niin rupes 1.3-1.5bar pysymään ahdot kun lisäs syöttöä. moottorina on ihan vakio sd33t ja noilla asetuksilla on menty kohta vuosi ja hyvin kulkee.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Letkumallin pa-suodattimen voisi tosiaan aluksi heittää. Liian yksinkertainen ratkaisu, jotta olisi itse tajunnut, insinööri kun olen...
Kokeilin talvella ajaa hetken letku tulpattuna, jolloin ahdot oli 1,2-1,3 bar, mutta mielestäni ero tuohon 0,8 bariin oli aika pieni. Turbo taitaa kuormittua liikaa, ja puskee turhan kuumaa ilmaa = ei kannata ainakaan tässä tapauksessa. Jostain luin, että CT26:sta ei kannata säätää tässä yhteydessä yli 0,9 barin, voi hyvin pitää paikkansa. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tommonen tarkkuus paineilmasäädin 0-3bar toimii hyvin, jos mekaanisen säädön haluaa niin sitte vaikka vetojousi ja siihen säätö. Tanko oikiaan mittaan niin toimii sillä turboruuvillaki meleko varmasti.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
tämmösen tilasin hiluxiin, vkl. sovittaa pakosarjaa...
http://hevosvoima.com/site/tuotekuva...D-SE-FINAL.jpg Tarkka lämpötilakorjattu paineanturi mahdollistaa tarkan ahtopainetiedon ohjaimelle. Ohjain toimii closed loop periaatteella pitäen ahtopaineen tasaisena halutun ahtopaineen saavutettuaan. Anti lag toiminto minimoi ahtimen heräämisajan parhaan terävyyden saavuttamiseksi kuitenkaan ampumatta säätöarvosta yli. Low boost -aletuksella max ahtopaine on 1bar ja High boost asetuksella 1,7bar. Tehdastilauksen yhteydessä ahtopainerajoja voi nostaa. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Nojoo vanha topicci mutta ei jaksa uutta tehä
pitkä 1gen pajero kyseessä 2,5TD Elikkä kuvassa Punaisella ympyröity ahtomittarin paikka, ja kysymys kuuluukin onkos Sinisellä rengastettu letku, eli sama letku, niin mihin ahtopaineen säädin tulis kiinni? Ja toinen kysymys Kun myös tankoa kääntämällä saa ahtopaineita nostettua niin kyseinen Punaisella rengastettu tanko kyseessä, ja sitähän ei tossa mahdu ruuvaamaan, en tutkinu sen tarkemmin jos ton turbon lämpösuojan olis ottanu pois onko siinä sillon tilaa kääntää tankoa? vai olenko ihan harhateillä? Ja vielä lisäys ennenkun joku mainitsee niin välijäähdytin ja parempi imusarja on kyllä tulossa ennen kuin kajoan noihin ahtopaineiden nostoon |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
![]() ![]() Lainaus:
![]() Onko vaparin imari tulossa? Ja millä coolerilla?
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
No älä muuta sano joo vaparin imusarja tulossa. cooleri on metsästys asteella vielä. keulalle kuitenki sen enempää en ole suunnitellu.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Aivan turhaa, tuskinpa huomaa eron muuta kuin konepellin avatessa. Vaparikoneissa asia erikseen.
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Noniiin hyvä kuulla välillä vastakkaisia mielipiteitä? jakakaa mielipiteet tähän onko muuta ku kosmeettista hyötyä?
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Tuskin on ensimmäinen osa joka rupiaa ahistamaan.
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Löysinpäs nuo kuvat http://www.mitsubishi4wd.com/foorumi...hp?topic=242.0
vakio turbon ![]() vaparin ![]() Näyttää kuuleri asentuneen siinä samalla, mikä selittäisi paremminkin tehon muutoksen. Mut voihan sillä jonkinlainen vaikutus olla, luulen vaan että kyllä se vakiosarjakin sen verran virtaa mitä Pajero kehittää. Onhan noissa aika selkee ero. Ja sullapa siitä on näemmä omakohtaista kokemusta, ei mulla. Suositeltava modaus siis. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 13.03.2011 21:29 |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Kyllä sen muuten huomaa,ja ihan ajossakin. Siitä voidaan lyödä vaikka vetoa jos haluat.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| tyhjäkäynnin säätö hj | SLehto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.01.2008 07:06 |
| Hj 60 ahtopaineen mittaus | Hunter | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 01.09.2006 20:24 |
| Ahtopaineen mittaus | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 25.12.2005 10:07 | |
| Ahtopaineen nosto | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.05.2005 21:39 | |
| Pajeron (2.5TD) -90 ahtopaineen säädin | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.03.2004 09:35 | |