Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.06.2008, 14:54
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.870
Thumbs up

Itse laitoin muistaakseni 8mm pultilla hukka portin letkun tukkoon niin rupes 1.3-1.5bar pysymään ahdot kun lisäs syöttöä.
moottorina on ihan vakio sd33t ja noilla asetuksilla on menty kohta vuosi ja hyvin kulkee.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.06.2008, 17:16
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Letkumallin pa-suodattimen voisi tosiaan aluksi heittää. Liian yksinkertainen ratkaisu, jotta olisi itse tajunnut, insinööri kun olen...

Kokeilin talvella ajaa hetken letku tulpattuna, jolloin ahdot oli 1,2-1,3 bar, mutta mielestäni ero tuohon 0,8 bariin oli aika pieni. Turbo taitaa kuormittua liikaa, ja puskee turhan kuumaa ilmaa = ei kannata ainakaan tässä tapauksessa. Jostain luin, että CT26:sta ei kannata säätää tässä yhteydessä yli 0,9 barin, voi hyvin pitää paikkansa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.06.2008, 17:17
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Tommonen tarkkuus paineilmasäädin 0-3bar toimii hyvin, jos mekaanisen säädön haluaa niin sitte vaikka vetojousi ja siihen säätö. Tanko oikiaan mittaan niin toimii sillä turboruuvillaki meleko varmasti.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	134_3446.jpg‎
Views:	3351
Size:	95,3 Kt
ID:	256   Click image for larger version

Name:	100_0045.jpg‎
Views:	2662
Size:	87,8 Kt
ID:	255  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.06.2008, 13:11
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

tämmösen tilasin hiluxiin, vkl. sovittaa pakosarjaa...

http://hevosvoima.com/site/tuotekuva...D-SE-FINAL.jpg


Tarkka lämpötilakorjattu paineanturi mahdollistaa tarkan ahtopainetiedon ohjaimelle.

Ohjain toimii closed loop periaatteella pitäen ahtopaineen tasaisena halutun ahtopaineen saavutettuaan. Anti lag toiminto minimoi ahtimen heräämisajan parhaan terävyyden saavuttamiseksi kuitenkaan ampumatta säätöarvosta yli.

Low boost -aletuksella max ahtopaine on 1bar ja High boost asetuksella 1,7bar.
Tehdastilauksen yhteydessä ahtopainerajoja voi nostaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.03.2011, 10:51
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

Nojoo vanha topicci mutta ei jaksa uutta tehä


pitkä 1gen pajero kyseessä 2,5TD

Elikkä kuvassa Punaisella ympyröity ahtomittarin paikka, ja kysymys kuuluukin onkos Sinisellä rengastettu letku, eli sama letku, niin mihin ahtopaineen säädin tulis kiinni?




Ja toinen kysymys

Kun myös tankoa kääntämällä saa ahtopaineita nostettua niin kyseinen Punaisella rengastettu tanko kyseessä, ja sitähän ei tossa mahdu ruuvaamaan, en tutkinu sen tarkemmin jos ton turbon lämpösuojan olis ottanu pois onko siinä sillon tilaa kääntää tankoa? vai olenko ihan harhateillä?



Ja vielä lisäys ennenkun joku mainitsee niin välijäähdytin ja parempi imusarja on kyllä tulossa ennen kuin kajoan noihin ahtopaineiden nostoon
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.03.2011, 13:38
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pajerotdic Näytä viesti
Nojoo vanha topicci mutta ei jaksa uutta tehä


pitkä 1gen pajero kyseessä 2,5TD

Elikkä kuvassa Punaisella ympyröity ahtomittarin paikka, ja kysymys kuuluukin onkos Sinisellä rengastettu letku, eli sama letku, niin mihin ahtopaineen säädin tulis kiinni?
Jees.

Lainaus:
Ja toinen kysymys

Kun myös tankoa kääntämällä saa ahtopaineita nostettua niin kyseinen Punaisella rengastettu tanko kyseessä, ja sitähän ei tossa mahdu ruuvaamaan, en tutkinu sen tarkemmin jos ton turbon lämpösuojan olis ottanu pois onko siinä sillon tilaa kääntää tankoa? vai olenko ihan harhateillä?
Et ole harhateillä. Tilaa on käsittämättömän vähän, mutta omasta(gen2 tosin) sain kierrettyä tangon säätöä pellin kanssakin. Vaatii tosin ahtaisiin paikkoihin tottuneet sormet/(työ)kalut...
Lainaus:
Ja vielä lisäys ennenkun joku mainitsee niin välijäähdytin ja parempi imusarja on kyllä tulossa ennen kuin kajoan noihin ahtopaineiden nostoon
On se vaan tehokkaan näköinen tuo alkuperäisimari... Onko vaparin imari tulossa? Ja millä coolerilla?
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2011, 13:44
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti


On se vaan tehokkaan näköinen tuo alkuperäisimari... Onko vaparin imari tulossa? Ja millä coolerilla?


No älä muuta sano joo vaparin imusarja tulossa. cooleri on metsästys asteella vielä. keulalle kuitenki sen enempää en ole suunnitellu.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.03.2011, 23:45
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.093
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pajerotdic Näytä viesti
parempi imusarja on kyllä tulossa ennen kuin kajoan noihin ahtopaineiden nostoon
Aivan turhaa, tuskinpa huomaa eron muuta kuin konepellin avatessa. Vaparikoneissa asia erikseen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.03.2011, 00:02
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Aivan turhaa, tuskinpa huomaa eron muuta kuin konepellin avatessa. Vaparikoneissa asia erikseen.
Noniiin hyvä kuulla välillä vastakkaisia mielipiteitä? jakakaa mielipiteet tähän onko muuta ku kosmeettista hyötyä?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.03.2011, 21:32
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Tuskin on ensimmäinen osa joka rupiaa ahistamaan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.03.2011, 21:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.093
Perusasetus

Löysinpäs nuo kuvat http://www.mitsubishi4wd.com/foorumi...hp?topic=242.0
vakio turbon


vaparin


Näyttää kuuleri asentuneen siinä samalla, mikä selittäisi paremminkin tehon muutoksen. Mut voihan sillä jonkinlainen vaikutus olla, luulen vaan että kyllä se vakiosarjakin sen verran virtaa mitä Pajero kehittää. Onhan noissa aika selkee ero. Ja sullapa siitä on näemmä omakohtaista kokemusta, ei mulla. Suositeltava modaus siis.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 13.03.2011 21:29
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.03.2011, 18:34
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Aivan turhaa, tuskinpa huomaa eron muuta kuin konepellin avatessa. Vaparikoneissa asia erikseen.
Kyllä sen muuten huomaa,ja ihan ajossakin. Siitä voidaan lyödä vaikka vetoa jos haluat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tyhjäkäynnin säätö hj SLehto Tekniikka & Jutustelu 2 08.01.2008 07:06
Hj 60 ahtopaineen mittaus Hunter Tekniikka & Jutustelu 4 01.09.2006 20:24
Ahtopaineen mittaus Tekniikka & Jutustelu 9 25.12.2005 10:07
Ahtopaineen nosto Tekniikka & Jutustelu 1 24.05.2005 21:39
Pajeron (2.5TD) -90 ahtopaineen säädin Tekniikka & Jutustelu 3 04.03.2004 09:35


Sivu luotu: 16:08 (GMT +2).