![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Do diin, tässä lisää nummeroita. LJ70 etuperä ja Hilux jäykkäakselisen etuperä: Tasauspyörästön "poskilaakerit" -sisäkehä NSK 17887 (myös merkillä Nachi sama koodi) -ulkokehä NSK 17831 Ja Hiluxin takatasauspyörästön vastaavat on sitten eri kokoiset, sisähalkaisija 50 mm, näissä mainituissa 45,24 mm. Ulkohalkaisija sama 80 mm. Sitten pinion: "Häntälaakeri": -sisäkehä NSK 30306Ca (vastaava 30306J) -ulkokehä NSK 30306CN "Nupin" puoleinen, isompi: -koko laakeri NACHI 35KC802 (tai yleistyyppi 32307A) Kannattaa varmistaa omasta laitteestaan että sitten ovat samanlaisia, nämä ovat minun havaintojani. Toivottavasti on apua. HiLux 3.0 V6 Pajero 2.8 GLS A -SLCK #63-
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onko ln65:sen 4.56 murikkaa tehty kahdella eri pinionin laakereilla kun tuli tuossa räjäytettyä tallin lattialle pari kappaletta ja niissä on ihan erilaiset laakerit. Coctail ei onnistunutkaan
![]() Vai onko vaan valmistajasta riippuvainen kun kulmat on ainakin ihan eri planeetalta keskenään ku vertailin niitä. No uudet maksoi onneks vaan 35€ tingittynä niin ei suurta tappiota tullu mut ihmetyttää vaan.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
esim hj-61 olka-akselin alempana laakerina oleva 30303(?): tarvikelaakerissa rullat loivemmalla "kartiolla", ei kestä juuri mitään, kun hakkaantuu pilalle. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei ollu ihan pelkkä kartio ero.
Toisessa oli 32307 ja 30306 mut toisessa 33207 ja 30306. 32307 vrt 33207 on reilu ero joten kumpi setti olis se "oikea" ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joskus kanssa ihmettelin noita eroja kun räppi-hiluxsiin sais takaperiä vaihdella alvariinsa.
Oli 2 -88 ln65 avointa perä murikkaa,näissä oli erinlainen välitys vaikka sama välitys suhde ja laakerit koot eri niin ei saanut noista toimivaa pakettia kasattua. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja tuosta myöhemmästä "tapsa4x4" hiluxin perästä, ja sen välityksestä; Olisi ensimmäinen kerta, kun toyotassa tehdään samaan murikkaa eri hammasluvuilla sama välitys. (tai ei vaan ole sattunut kohdalle, vai puhutaanko nyt vain yhden desimaalin tarkkuudessa? esim. land cruiserin isossa perässä on 37/9 =4,111 ja uudemmassa 41/10= 4,100) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei vaan hammas luku oli sama mutta pinjonin halkaisiassa oli eroa samoitten lautaspyörän paksuudessa. Toisen perän puri ite kyseisestä autosta irti ja toinen otettiin samalaisen takaselista irti ja oli malliltaan kanssa ln65 ja lyhyt hytti. Poski laarerit tais olla kanssa erikokoiset.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
RASOR |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Puhelin numerot katoo ilmoista? | Taisto | Helpdesk | 0 | 17.05.2008 20:52 |
OFF ROAD DRIVE -MAGAZINE UUDET NUMEROT | myllis | O/M/V Muut | 0 | 08.12.2007 22:04 |
hj:n eturenkaan laakerien vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.08.2007 14:19 | |
ORD testasi kompressorit, uudet numerot tulleet | myllis | O/M/V Muut | 0 | 18.04.2007 22:14 |
puhelin ja numerot hukassa! | jjtp | Chit-Chat | 3 | 21.06.2006 08:31 |