Omassa eurooppalaisessa käyttökulkineessa Bilteeman "laatu"öljynlämpömittari kertoo syylärin sisällä olevalle öljynjäähdyttimelle tulevan öljyn lämpötilaksi aina yli 150 astetta (mittarin asteikko loppui siihen), kun loota on lämmennyt... Tosin anturi mittaa (mittasi) "nerokkaasti" siis jäähdyttimelle tulevan öljyn lämpötilaa, mikä ei taida paljoa kertoa. Nyt se ei mittaa mitään, koska anturi hajosi kuukaudessa.
Öljypohjaan se anturi piti virittää, mutta yllättäen on jäänyt tekemättä...
Jäähdytyssysteemi on originaalikunnossa, sisältäen kuitenkin uuden syylärin (ml öljynjäähdytin) ja uudet letkut. Mitään ongelmia ei ole ollut isonkaan kärryn kanssa, lukuunottamatta kesän pahimpia helteitä, jolloin isoissa mäissä rupesi tuntumaan, että lämpiää liikaa. Mutta alle +20c ei ongelmia. Autolla ja laatikolla on vedetty ko kokoisia kärryjä jo 100tkm, huoltotoimenpiteinä öljyt ja suodatin 60tkm välein.
|