![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 410 rungon entraus10v hautomisen jälkeen projekti nytkähti liikkeelle 410:n rungon entrauksella. Viime kesänä siihen uhrattiin muutama tunti ja tänä kesänä vähän lisää. Haperoa on sano. No kun tarpeeksi tekee uusia paloja ja osia niin eiköhän siitä vielä kantavan saa. Näillä tempuilla siihen saatiin jouset ja akselit alle niin, että projektia on helpompi siirrellä ja pääsee sovittelemaan vaihteistoja ja mottia.
Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 12.07.2024 01:50 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Synnytys käynnistyy
Tiukkaa tekee joka suunnassa, mutta ei lannistuta vielä.
Tässä on suunnilleen "pääpiirustukset". Motti tohon jotenkin vinoon ja vaihteistot perään. Vaihteistoja joutuu siirtämään taaksepäin ja ehkä välikardaaniakin lyhentämään. No tällä konfiguraatuolla yritetään. Ettei kaikkia akseleita tarttis tehdä uusiksi niin hyvä oivallus oli vaihtaa etu- ja takakardaani ristiin. Näin jakolaatikko siirtyy noin 100mm taaksepäin. Tietenkin kiinikkeet pitää askarrella uuteen paikkaan. Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 12.07.2024 02:11 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Tekeminen alkaa
Puusilmästä materiaalia ja Bemarin rungosta kiinikeitä. Kuvassa näkyvä Liiterin saha osoittautunut hintaansa paremmaksi työkaluksi.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Moottorin kiinikkeet
Prätkässä kone roikkuu rungosta. Tästä lähti versio 1.0 toteutus etenemään. Poikittaispalkit eteen ja taakse sitten koko paketti tolppien ja vaimenninkumien nokkaan.
Ohjausvaihteen ympärille joutui tekemään tollasen himmelin. |
#5
|
||||
|
||||
![]() K100RS Motti paikallaan
Motti paikoillaan tai ainakin v1.0 oletetulla paikalla. Jakolaatikko on vielä tuollaisten mitoituskannakkeiden varassa eli sitä voi siirrellä vapaasti.
Tiukkaahan tuo tekee ja vähän jänskättää miten moottorin ja vaihteiston kytkentä tulee toimimaan yhdellä nivelellä. Lisäksi on keksittävä miten vaihteiston vääntötuenta kannattaa tehdä. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Teillä hienoja projekteja👍
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://alanmiehet.com/Vaihteisto Hiluxissa oli aikoinaan kaksi päävaihteistoa peräkkäin ja linjaus tehty niin suoraan kuin mahdollista. Yhdellä nivelellä oleva välikardaani vatkasi ja ravisti vaikka kuinka tasapainotti. Sillä kun ei ajettu maantiellä, niin eipä tullut muutettua. Jälkiviisaana laittaisin nivelen molempiin päihin kardaania. Hieno projekti, ei aina ole pakko rakentaa ihan samanlaista kuin muilla.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tuossa prätkän vaihteiston lähdössä ole kuitenkin nivel, joka sallii alkuperäissovelluksessa takahaarukan liikkeen? Ja jos nivel tulee alkuperäisen kytkimen liitäntään, niin siinähän sitten on kaksi niveltä...
Toimisiko sellainen, että tekisi niin lyhyen kuin mahdollista, vaihteistojen kiinnityksestä, siis kiinnittäisi toisiinsa niin nivelten liike pysyisi vakiona ja samalla tulisi vaihteisto väännönhallintaa kun olisi kiinteästi toisissaan ne? Olisi voimapaketti yhtenä yksikkönä, eikä erillisinä..? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ictureid=17360 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Väliakseli / nivelet
Ei tullut ennen pätkimistä otettua kuvaa K100:n kardaanista, Aikaisemmassa kuvassa rakenne kuitenkin näkyy jollain tarkkuudella. Kardaanissa on vain yksi nivel mikä on asemoitu aika tarkkaan svingin laakeripisteiden linjaan. Ei se ainakaan tuossa konfiguraatiossa ravistellut. Ehkä pitää vaan kitrraa yhden nivelen rakennetta ja miettiä lisää sitten kun ongelmat on käsissä.
Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 31.07.2024 00:01 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BMW K100RS -86 | J0hannes | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 01.08.2015 11:29 |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |