Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.04.2024, 10:11
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

Taas on tullu tuktukin kimpussa oltua koritöiden merkeissä. Ja norjan kromiahan löyty varsin mukavasti kun sisustan purki Kaikki lokasuojat joutuu tekeen uudet, molemmat helmat, takakontin lattia kokonaan uusiksi ja kuskin ja pelkääjän lattian nurkat saa uutta peltiä. Alotin hommat tekemällä kuskin puolen ensiksi että sais piettyä auton mahollisimman paljon kuitenki ajossa. Huoltovihkossa oli vuelta 2015 maininta että kuskin puolen lokarit ja helma korjattu. Olihan ne. Ruosteisen helman päälle oli popniiteillä niitattu kantattu kattopellin soiro Samoten takatilan lattian reiät oli paikattu alumiinipellin paloilla neljästä nurkasta niittaamalla No nyt on kuskin puoli oven läpikäyntiä vaille valmis. Saa katsuri potkia helmoja ja lokareita rauhassa. Helmapalkin tehin 80x80x4 palkista. Ainaki kestää auton elin iän

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20240320_143952_647.jpg‎
Views:	842
Size:	295,7 Kt
ID:	106737   Click image for larger version

Name:	IMG_20240327_135657_593.jpg‎
Views:	822
Size:	270,6 Kt
ID:	106738   Click image for larger version

Name:	IMG_20240320_144128_131.jpg‎
Views:	810
Size:	256,4 Kt
ID:	106739   Click image for larger version

Name:	IMG_20240321_121032_632.jpg‎
Views:	763
Size:	302,8 Kt
ID:	106740   Click image for larger version

Name:	IMG_20240320_144114_471.jpg‎
Views:	845
Size:	334,8 Kt
ID:	106741  

Click image for larger version

Name:	IMG_20240321_121045_258.jpg‎
Views:	783
Size:	357,7 Kt
ID:	106742   Click image for larger version

Name:	IMG_20240326_170100_236.jpg‎
Views:	875
Size:	318,4 Kt
ID:	106743   Click image for larger version

Name:	IMG_20240328_112454_126.jpg‎
Views:	812
Size:	252,8 Kt
ID:	106744   Click image for larger version

Name:	IMG_20240329_150708_136.jpg‎
Views:	749
Size:	232,0 Kt
ID:	106745   Click image for larger version

Name:	IMG_20240328_182151_420.jpg‎
Views:	821
Size:	281,9 Kt
ID:	106746  

Click image for larger version

Name:	IMG_20240328_182209_863.jpg‎
Views:	769
Size:	307,5 Kt
ID:	106747   Click image for larger version

Name:	IMG_20240403_152608_411.jpg‎
Views:	788
Size:	370,6 Kt
ID:	106748   Click image for larger version

Name:	IMG_20240404_112619_767.jpg‎
Views:	818
Size:	268,0 Kt
ID:	106749   Click image for larger version

Name:	IMG_20240404_173208_199.jpg‎
Views:	822
Size:	240,5 Kt
ID:	106750  
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.04.2024, 16:45
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

Pikkuhiljaa alkaa olla korin ruostetyöt valmiit. Vielä häätyy vänkärin oven ja takaoven alalaiat tinata kuntoon. puskurit tehä etteen ja taakse. Meinasin takapuskuriksi 50x100 palkin, mutta miten toteuttaa kiinnitys
siinäkö on pahoin lehtijousien kiinnikkeet ja rungon poikittaispalkki eessä. Vinkit olis tarpeen.

Tilasin sarjan BfGoodrichin 31x10.5/15 mud terraineja. Vielä häätys löytää vanteet. Minkä kokoset vanteet olis sopivat nuille??

Pikku hiljaa se siittä valmistuu, hiasta on tekeminen ko ossaaminen ja välineet on mitä on Kuvia laittelen kuhan tässä töiltä kerkeeää..
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.05.2024, 19:26
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

No nyt on korityöt valmiit. Lattiaan laitoin pohjamaalin, päälymaalin ja hitsisaumoihin korikittiä. Lopuksi laitoin lattiiaan raptorin lavapinnotetta. Takapuiskuriksi paikkasin alkuperäsen, niin sai orikinelli valot asennettua. nyt ei ole vain paikkaa mistä tunkata tai vettää jos ei poista tuota puskurin keskiossaa. Eilen vaihoin etuakseliin laakerit ja tiivisteet ja laitoin 26 booriset vetarit ja murikan missä ARB:n lukko. Tuli akseliremppa tarpeeseen ko kääntöpäitten vaseliinit oli lirummat ko peräöljy Vielä häätys sama homma tehä taakse ja sinnekki vahvemmat vetarit ja lukollinen perämurikka.

Renkaat ja vanteet käytin liikkeessä vannetöissä. Vanteiksi tuli 15x8 -22 ET:llä ja renkaat 31x10.5 Mud Terrainit..
Levikkeet joutuu tekkeen leveämmät, tullee renkaat melkein 10 senttiä ulos kaarista.

Häätys alkaa perehtyyn miten kytkeä kompura, lukkojen napit ja paineilma linjat. Ikinä ole moista hommaa tehny mutta eiköhän se jotenki onnistu Kompuraksi ostin ARB:n CKMTA12 tuplakompuran. Paikaksi meinasin kuskin penkin alustaa, oikeastaan ainoa paikka mihin järkevästi mahtuu. Minkähän moisia liittimiä ja tarvikkeita sitä tarttee että saa ilmalinjat yhistettyä tuohon? Tarkotus olis saaha yhistettyä ilmalinjat molemmille lukoille ja renkaitten täyttöön liitin.

SItten olis enhään ko rekisterikilvelle valot laittaa ja pakkivalo saaha toimimmaan jotenki, vielä täys mysteeri mikä sitä vaivaa

Siittä se pikkuhiljaa hommat vähenee siihen asti että sen vie mettään ja taas riittää hommia ko jotaki hajoaa
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20240428_085211_546.jpg‎
Views:	721
Size:	193,2 Kt
ID:	106935   Click image for larger version

Name:	IMG_20240429_084321_624.jpg‎
Views:	657
Size:	335,8 Kt
ID:	106936   Click image for larger version

Name:	IMG_20240503_175628_596.jpg‎
Views:	674
Size:	396,8 Kt
ID:	106937   Click image for larger version

Name:	IMG_20240505_151958_070.jpg‎
Views:	694
Size:	390,9 Kt
ID:	106938   Click image for larger version

Name:	IMG_20240505_152009_560.jpg‎
Views:	657
Size:	348,5 Kt
ID:	106939  

Click image for larger version

Name:	IMG_20240506_180850_690.jpg‎
Views:	765
Size:	328,4 Kt
ID:	106940   Click image for larger version

Name:	IMG_20240509_171732_284.jpg‎
Views:	690
Size:	480,9 Kt
ID:	106941   Click image for larger version

Name:	IMG_20240509_180945_602.jpg‎
Views:	665
Size:	429,2 Kt
ID:	106942   Click image for larger version

Name:	IMG_20240509_171700_646.jpg‎
Views:	650
Size:	480,2 Kt
ID:	106943   Click image for larger version

Name:	IMG_20240510_143625_598.jpg‎
Views:	724
Size:	390,2 Kt
ID:	106944  

Click image for larger version

Name:	IMG_20240507_084717_475.jpg‎
Views:	695
Size:	415,5 Kt
ID:	106945   Click image for larger version

Name:	IMG_20240507_094235_637.jpg‎
Views:	694
Size:	360,1 Kt
ID:	106946   Click image for larger version

Name:	IMG_20240507_195556_633.jpg‎
Views:	652
Size:	371,3 Kt
ID:	106947  
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi...

Viimeksi muokannut NorthRider : 10.05.2024 19:54
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.05.2024, 19:46
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NorthRider Näytä viesti
Kompuraksi ostin ARB:n CKMTA12 tuplakompura. Paikaksi meinasin kuskin penkin alustaa, oikeastaan ainoa paikka mihin järkevästi mahtuu.
Laita korkeammalle kuin penkin alle, tai vedä ainakin kompuran ilmanotto korkeammalle. Ei vaadi kovinkaan syvää uittoa että suikassa on vedet lattialla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.05.2024, 19:52
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Laita korkeammalle kuin penkin alle, tai vedä ainakin kompuran ilmanotto korkeammalle. Ei vaadi kovinkaan syvää uittoa että suikassa on vedet lattialla.
Noko mie sitä käessäni pyörittelin ja mallailin eri puolille autoa mutta tuntu että ei ole oikein hyvä missään Voishan sitä kötöstää jonku näkösen telineen vaikka seinään kuskin penkin taakse. Häätyy suunnitella...
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi...

Viimeksi muokannut NorthRider : 11.05.2024 07:47
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.05.2024, 19:26
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

Nyt on tullu ajeleskeltua ja nautittua tuosta paikat hampaista tiputtavasta kyydistä ja kyllähän tuo hauska vehe on Etteen laittelin uuet jarruhilppeet niin sai mielenrauhan niistäki. Pelkääjän puolen liukutapit oli niin jumissa että oli melko työmaa saaha irti ne.

Tuktukkia vaivannu lämpöongelma paljastu tuossa yks päivä ajellessa sähköongelmaksi. Normaalisti ajaessa mittarissa lämmöt tapissa, mutta kun valot sammutti niin mittari laski normaaliin puoleenväliin ja puhaltimen ko sammutti niin jopa vähän alle. Olisko kellään valistunutta arvausta mistä moinen vois johtua??

Vara-akseleiden vetareista rälläköin laakerit irti. Toiseen vetariin sain pienen vekin tehtyä, kynnellä sen tuntee mutta onkohan siittä kuinka paljon haittaa??
Millä kanssa suzukistit on laittanu uuet laakerit paikoilleen, itseltä kun ei prässiä löydy millä ne sais kovin kätevästi paikoilleen... youtubesta kattoin videon missä ne vaan juntattiin sopivan kokosella putkella paikoilleen... Tuon laakerihomman ko saa selvitettyä niin saaki ottaa auton alta vetarit ja murikan irti ja laittaa lukolline perä ja nuo vahvemmat vetarit paikoilleen.

Ja sitten se mikä on ittelle kaikista eniten hepreaa että miten kompuran, napit ja itte akselit saa kytkettyä että lukot ja kompura jopa kytkeytyis napista päällekki kuvissa näkkyy liitin minklälaiset löytyy perämurikoista. Mutta ei mitään hajua minkälaiset liittimet ja letkut se vaatii että saa kytkettyä... ja vaatiiko se jotaki solenoideja tms.?? tämä alue on ihan uus tuttavuus että jos joku kehtaa valottaa asiaa niin kiitos ja kumarrus.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20240521_151004_176.jpg‎
Views:	590
Size:	365,4 Kt
ID:	107064   Click image for larger version

Name:	IMG_20240521_151031_213.jpg‎
Views:	680
Size:	224,8 Kt
ID:	107065   Click image for larger version

Name:	IMG_20240503_075845_929.jpg‎
Views:	609
Size:	233,3 Kt
ID:	107066  
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.05.2024, 22:24
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Mittariston toimintaan ei ole kuin valistunut arvaus, että jostain on maadoitus hapettunut tai muuten huonona.

Tuo jälki takavetarissa ei vielä haittaa. Jatkossa kannattaa irroittaa "krymppi-holkki" rälläkällä hiomalla, ei laikkamalla, eli hioo niin kauan, että ohenee alle millin paksuksi ja sitten taltalla napsauttaa poikki. Sama pätee pyörän laakerin sisäkoolooin. Ulkokoolin ja kuulien pidike pellit voi leikkamalla poistaa.

Uuden laakerin asennuksessa TÄRKEINTÄ on muistaa laittaa jarrukilpi akselille ennen laakeria

Sitten laakeri, jonka voi haputella paikalleen putkella. Putki tarvii olla sisäreijältään vähän vetaria isompi, niin että se osuu vain laakerin sisäkooliin. Tällöin ei laakeri vaurioidu. Laakereita on kahta mallia. 6207 jonka kanssa tulee laakerin alle soviteholkki. 6207 on 17mm leveä. Toinen malli on sisäkooliltaan toiselle puolelle levitetty, sisäkooli 22mm leveä, jolloin holkkia ei tarvita. Holkki ja sisäkoolin levennyt tulevat siis laakerin ulkopuolelle, jarrun puolelle.

Laakerin perään tulee krymppi-holkki eli lämpösoviterengas. Se tarvii lämmöllä laajentaa , jolloin se mahtuu tippumaan paikalleen laakeria vasten ja kutistuessaan "krymppaa" vetarin päälle pysyvästi. Teoriassa krympin lämmöksi riittää joku 300-400 celsiusta, itse olen lämmittänyt varmuuden vuoksi luumun punaiseksi. Ja sama putki kuin laakerin asennuksessa kannattaa olla valmiina, jos kuuma krymppi ei tipukaan nätisti laakeria vasten. Voi ehtiä yhden tai 2 kertaa sitä napauttamaan, ennen kuin jäähtyy ja jämähtää paikalleen. Kymmeniä takalaakereita olen vaihtanut ja kerran on krymppi jäänyt matkalle. Tuolloin uskoin "viisampia" ja lämmitin vain sinistymisen jälkeiseksi vihreän-valkoiseksi krympin ja ei tippunut sukkana perille asti.

Tuo ARB:n liitäntä lienee minun tekemä, kun akseleiden alkuperä lienee tämä.


Siihen käy normi 6mm paineilmaletku ja C-liittimen päältä näyttää vain puuttuvan letkun lukitseva mutteri. Tuollainen siis kyseessä:
https://www.ikh.fi/fi/puristusliitin...in-c5-mwc50604

Lukkojen ohjaamiseen tarvitset 3/2 sähkö/jousi-ohjatut ventiilit 12V keloilla eli kun ventiilli saa 12V virtaa, se ohjaa paineilman lukolle ja kun virta katkaistaan, paieilma purkaantuu samaa letkua pitkin venttiilin toisesta portista ulos. Esim tällainen toimii, jostain voi löytyä edullisemminkin...
https://www.ikh.fi/fi/sahkoventtiili...-mwp7010020200

Pelkästään lukoille riittää pieni halpis kompura. ARB:lle sopiva käyttöpaine on 4-8bar välillä eli järjestelmässä tarvii olla painekytkin ohjaamassa kompressoria. Pieni säiliö on suositeltavaa. Jos kuitenkin arvostat luotettavuutta ja haaveilet josksus renkaita täyttäväsi, niin sitten joku vähän parempi kuin Tokmannin 20e kompura. Viair on hyvä merkki, samoin ARB. Kysele tarjontaa vaikka https://www.offroadtarvike.fi/ https://www.4x4parts.fi/fi/ https://cros4wd.fi/ https://www.cfline.fi/fi
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~

Viimeksi muokannut LaaLaa : 21.05.2024 23:07
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, suzuki


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Maasturiprojekti 2016? Häänrik Chit-Chat 6 12.02.2017 22:12
Myydään maasturiprojekti osina,patrol 3,3td sull45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 23.02.2013 15:58
Vuoden maasturiprojekti OHI Arska-tehtaalta Chit-Chat 1 13.12.2010 22:29
Vuoden 2010 maasturiprojekti ehdokkaat, äänestys maasturiprojekti osion alkuriveillä! swamber Maasturiprojektit 58 14.11.2010 22:20
Vuoden 2009 maasturiprojekti Rekisteröimätön Maasturiprojektit 58 02.10.2009 08:24


Sivu luotu: 12:28 (GMT +2).