![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Taas on tullu tuktukin kimpussa oltua koritöiden merkeissä. Ja norjan kromiahan löyty varsin mukavasti kun sisustan purki ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pikkuhiljaa alkaa olla korin ruostetyöt valmiit. Vielä häätyy vänkärin oven ja takaoven alalaiat tinata kuntoon. puskurit tehä etteen ja taakse. Meinasin takapuskuriksi 50x100 palkin, mutta miten toteuttaa kiinnitys
![]() siinäkö on pahoin lehtijousien kiinnikkeet ja rungon poikittaispalkki eessä. Vinkit olis tarpeen. Tilasin sarjan BfGoodrichin 31x10.5/15 mud terraineja. Vielä häätys löytää vanteet. Minkä kokoset vanteet olis sopivat nuille?? Pikku hiljaa se siittä valmistuu, hiasta on tekeminen ko ossaaminen ja välineet on mitä on ![]()
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No nyt on korityöt valmiit. Lattiaan laitoin pohjamaalin, päälymaalin ja hitsisaumoihin korikittiä. Lopuksi laitoin lattiiaan raptorin lavapinnotetta. Takapuiskuriksi paikkasin alkuperäsen, niin sai orikinelli valot asennettua. nyt ei ole vain paikkaa mistä tunkata tai vettää jos ei poista tuota puskurin keskiossaa. Eilen vaihoin etuakseliin laakerit ja tiivisteet ja laitoin 26 booriset vetarit ja murikan missä ARB:n lukko. Tuli akseliremppa tarpeeseen ko kääntöpäitten vaseliinit oli lirummat ko peräöljy
![]() ![]() Renkaat ja vanteet käytin liikkeessä vannetöissä. Vanteiksi tuli 15x8 -22 ET:llä ja renkaat 31x10.5 Mud Terrainit.. Levikkeet joutuu tekkeen leveämmät, tullee renkaat melkein 10 senttiä ulos kaarista. ![]() Häätys alkaa perehtyyn miten kytkeä kompura, lukkojen napit ja paineilma linjat. Ikinä ole moista hommaa tehny mutta eiköhän se jotenki onnistu ![]() SItten olis enhään ko rekisterikilvelle valot laittaa ja pakkivalo saaha toimimmaan jotenki, vielä täys mysteeri mikä sitä vaivaa ![]() Siittä se pikkuhiljaa hommat vähenee siihen asti että sen vie mettään ja taas riittää hommia ko jotaki hajoaa ![]()
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... ![]() Viimeksi muokannut NorthRider : 10.05.2024 19:54 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Laita korkeammalle kuin penkin alle, tai vedä ainakin kompuran ilmanotto korkeammalle. Ei vaadi kovinkaan syvää uittoa että suikassa on vedet lattialla.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... ![]() Viimeksi muokannut NorthRider : 11.05.2024 07:47 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on tullu ajeleskeltua ja nautittua tuosta paikat hampaista tiputtavasta kyydistä ja kyllähän tuo hauska vehe on
![]() Tuktukkia vaivannu lämpöongelma paljastu tuossa yks päivä ajellessa sähköongelmaksi. Normaalisti ajaessa mittarissa lämmöt tapissa, mutta kun valot sammutti niin mittari laski normaaliin puoleenväliin ja puhaltimen ko sammutti niin jopa vähän alle. Olisko kellään valistunutta arvausta mistä moinen vois johtua?? ![]() Vara-akseleiden vetareista rälläköin laakerit irti. Toiseen vetariin sain pienen vekin tehtyä, kynnellä sen tuntee mutta onkohan siittä kuinka paljon haittaa?? Millä kanssa suzukistit on laittanu uuet laakerit paikoilleen, itseltä kun ei prässiä löydy millä ne sais kovin kätevästi paikoilleen... ![]() Ja sitten se mikä on ittelle kaikista eniten hepreaa että miten kompuran, napit ja itte akselit saa kytkettyä että lukot ja kompura jopa kytkeytyis napista päällekki ![]() ![]() ![]()
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mittariston toimintaan ei ole kuin valistunut arvaus, että jostain on maadoitus hapettunut tai muuten huonona.
Tuo jälki takavetarissa ei vielä haittaa. Jatkossa kannattaa irroittaa "krymppi-holkki" rälläkällä hiomalla, ei laikkamalla, eli hioo niin kauan, että ohenee alle millin paksuksi ja sitten taltalla napsauttaa poikki. Sama pätee pyörän laakerin sisäkoolooin. Ulkokoolin ja kuulien pidike pellit voi leikkamalla poistaa. Uuden laakerin asennuksessa TÄRKEINTÄ on muistaa laittaa jarrukilpi akselille ennen laakeria ![]() Sitten laakeri, jonka voi haputella paikalleen putkella. Putki tarvii olla sisäreijältään vähän vetaria isompi, niin että se osuu vain laakerin sisäkooliin. Tällöin ei laakeri vaurioidu. Laakereita on kahta mallia. 6207 jonka kanssa tulee laakerin alle soviteholkki. 6207 on 17mm leveä. Toinen malli on sisäkooliltaan toiselle puolelle levitetty, sisäkooli 22mm leveä, jolloin holkkia ei tarvita. Holkki ja sisäkoolin levennyt tulevat siis laakerin ulkopuolelle, jarrun puolelle. Laakerin perään tulee krymppi-holkki eli lämpösoviterengas. Se tarvii lämmöllä laajentaa , jolloin se mahtuu tippumaan paikalleen laakeria vasten ja kutistuessaan "krymppaa" vetarin päälle pysyvästi. Teoriassa krympin lämmöksi riittää joku 300-400 celsiusta, itse olen lämmittänyt varmuuden vuoksi luumun punaiseksi. Ja sama putki kuin laakerin asennuksessa kannattaa olla valmiina, jos kuuma krymppi ei tipukaan nätisti laakeria vasten. Voi ehtiä yhden tai 2 kertaa sitä napauttamaan, ennen kuin jäähtyy ja jämähtää paikalleen. Kymmeniä takalaakereita olen vaihtanut ja kerran on krymppi jäänyt matkalle. Tuolloin uskoin "viisampia" ja lämmitin vain sinistymisen jälkeiseksi vihreän-valkoiseksi krympin ja ei tippunut sukkana perille asti. Tuo ARB:n liitäntä lienee minun tekemä, kun akseleiden alkuperä lienee tämä. Siihen käy normi 6mm paineilmaletku ja C-liittimen päältä näyttää vain puuttuvan letkun lukitseva mutteri. Tuollainen siis kyseessä: https://www.ikh.fi/fi/puristusliitin...in-c5-mwc50604 Lukkojen ohjaamiseen tarvitset 3/2 sähkö/jousi-ohjatut ventiilit 12V keloilla eli kun ventiilli saa 12V virtaa, se ohjaa paineilman lukolle ja kun virta katkaistaan, paieilma purkaantuu samaa letkua pitkin venttiilin toisesta portista ulos. Esim tällainen toimii, jostain voi löytyä edullisemminkin... https://www.ikh.fi/fi/sahkoventtiili...-mwp7010020200 Pelkästään lukoille riittää pieni halpis kompura. ARB:lle sopiva käyttöpaine on 4-8bar välillä eli järjestelmässä tarvii olla painekytkin ohjaamassa kompressoria. Pieni säiliö on suositeltavaa. Jos kuitenkin arvostat luotettavuutta ja haaveilet josksus renkaita täyttäväsi, niin sitten joku vähän parempi kuin Tokmannin 20e kompura. Viair on hyvä merkki, samoin ARB. Kysele tarjontaa vaikka https://www.offroadtarvike.fi/ https://www.4x4parts.fi/fi/ https://cros4wd.fi/ https://www.cfline.fi/fi Viimeksi muokannut LaaLaa : 21.05.2024 23:07 |
![]() |
Luokat |
samurai, suzuki |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maasturiprojekti 2016? | Häänrik | Chit-Chat | 6 | 12.02.2017 22:12 |
Myydään maasturiprojekti osina,patrol 3,3td | sull45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 23.02.2013 15:58 |
Vuoden maasturiprojekti OHI | Arska-tehtaalta | Chit-Chat | 1 | 13.12.2010 22:29 |
Vuoden 2010 maasturiprojekti ehdokkaat, äänestys maasturiprojekti osion alkuriveillä! | swamber | Maasturiprojektit | 58 | 14.11.2010 22:20 |
Vuoden 2009 maasturiprojekti | Rekisteröimätön | Maasturiprojektit | 58 | 02.10.2009 08:24 |