Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.01.2024, 12:55
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Ei hemmetti miten HJ61:n kytkimen kuuluu säätyä tai jotain, auto täytyy aina startata vaihde päällä, käydessä ei saa vapaalta pykälää tupaan, vauhdissa ne joinkin menee, tuntuu siltä että työsylinterissä ei ole tarpeeksi liikettä, rekkaraudalla kun auttaa siirtohaarukasta sen saa irrottamaan kunnolla.
Saat sä polkimelta ja muistaakseni työsylkältäkin sitä säädettyä, mutta jos tilanne on se että se irrottaa mitä irrottaa jo alkupäässä poljentaa, on jotain syvemmältä paskana. Itellä sama homma FJ:n kanssa, kytkintä polttamalla paranee hetkeksi, mut nyt sitä on polteltu jo kait tarpeeks kun meinaa ajossa luistaa. Saas nähä mitä löytyy kun joskus ehtis pudottamaan taas laatikon alas.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.01.2024, 17:06
Technics Technics ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.07.19
Sijainti: Kontiolahti
Viestit: 81
Perusasetus

Kuka tahi mikä ylläpitää niitä heittolaatikoita mihin vanhaan paperilehtiaikaan heitettiin sanomalehti? Yhessä risteyksessä on semmonen ikävänä näköesteenä eikä siihen tule lehteä kellekään joten se joutais pois siitä. Kuka lähettää laskun jos käyn vaan massikalla nyppäämässä sen pois
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2024, 11:54
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Saat sä polkimelta ja muistaakseni työsylkältäkin sitä säädettyä, mutta jos tilanne on se että se irrottaa mitä irrottaa jo alkupäässä poljentaa, on jotain syvemmältä paskana. Itellä sama homma FJ:n kanssa, kytkintä polttamalla paranee hetkeksi, mut nyt sitä on polteltu jo kait tarpeeks kun meinaa ajossa luistaa. Saas nähä mitä löytyy kun joskus ehtis pudottamaan taas laatikon alas.
No joo, säätö on ihan liiankin tiukilla, painelaakeri nojaa kokoajan asetelmaan, jotain on väärin joo, mutta en älyä mitä se vois olla, työsylinterin liikematka ei riitä, mutta kun toisen palstalaisen hj:ssa se liikematka on toimivalla kytkimellä alta puolet tosta. periaattessa kytkin toimii kun sitä rekkaraudalla auttaa haarukasta menemään tarpeeksi, ja se myös pysyy pohjassa kun sen sinne auttaa. kytkin on kovin uusi ja auton omistaja ei vielä ole halukas että aletaan lootaa purkimaan ja sitä uusimaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2024, 13:13
Raaka_Arska Raaka_Arska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.04.14
Sijainti: Tikkala, Tohmajärvi
Viestit: 45
Perusasetus

Miksi tämän foorumin viestien aikaleima on kaksi tuntia edellä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.01.2024, 14:18
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Raaka_Arska Näytä viesti
Miksi tämän foorumin viestien aikaleima on kaksi tuntia edellä?
mehän ollaan muutenkin 2 tuntia edellä aikaamme
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2024, 21:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
auton omistaja ei vielä ole halukas että aletaan lootaa purkimaan ja sitä uusimaan.
Aski alas, turha arpoo muuta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.01.2024, 21:24
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
No joo, säätö on ihan liiankin tiukilla, painelaakeri nojaa kokoajan asetelmaan, jotain on väärin joo, mutta en älyä mitä se vois olla, työsylinterin liikematka ei riitä, mutta kun toisen palstalaisen hj:ssa se liikematka on toimivalla kytkimellä alta puolet tosta. periaattessa kytkin toimii kun sitä rekkaraudalla auttaa haarukasta menemään tarpeeksi, ja se myös pysyy pohjassa kun sen sinne auttaa. kytkin on kovin uusi ja auton omistaja ei vielä ole halukas että aletaan lootaa purkimaan ja sitä uusimaan.
Pää- ja työsylintereitä löytyy erikokoisilla männän halkaisijoilla ja "iskunpituudella".
Myös työsylinterin työntötangon pituudella on merkitystä.
Liian pitkä tanko painaa painelaakeria kokoajan ja lyhyt ei jaksa irrottaa, koska se ei lähde heti liikkeelle poljinta painettaessa.
Onko joku edellinen omistaja vaihtanut tietämättään väärällä iskulla/erikokoisella männällä olevan/t sylinterin/t.
Yhteen vaihdossa tulleeseen maasturiin joskus taannoin valkkasin kasan erikokoisia sylintereitä purkuautoistani ja sain kytkimen toimimaan ihan kunnolla.
Siinäkin oli kytkinpaketin vaihdon jälkeen alkanut kytkimen irroitus temppuilemaan. Ilmeisesti koko kytkinpaketti oli muutaman millin ohuempi kuin vanha paketti.
Työntötankoakin piti jatkaa sentillä.
Homma on tutkittava ajatuksen kanssa.
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.02.2024, 09:45
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Pää- ja työsylintereitä löytyy erikokoisilla männän halkaisijoilla ja "iskunpituudella".
Myös työsylinterin työntötangon pituudella on merkitystä.
Liian pitkä tanko painaa painelaakeria kokoajan ja lyhyt ei jaksa irrottaa, koska se ei lähde heti liikkeelle poljinta painettaessa.
Onko joku edellinen omistaja vaihtanut tietämättään väärällä iskulla/erikokoisella männällä olevan/t sylinterin/t.
Yhteen vaihdossa tulleeseen maasturiin joskus taannoin valkkasin kasan erikokoisia sylintereitä purkuautoistani ja sain kytkimen toimimaan ihan kunnolla.
Siinäkin oli kytkinpaketin vaihdon jälkeen alkanut kytkimen irroitus temppuilemaan. Ilmeisesti koko kytkinpaketti oli muutaman millin ohuempi kuin vanha paketti.
Työntötankoakin piti jatkaa sentillä.
Homma on tutkittava ajatuksen kanssa.
mistäs sen noin vanhassa tietää mitä on vaihdettu, mutta vika on tullut ihan yhtäkkiä ns. kesken ajon eli tuskin vauhdissa on kukaan osia vaihtanut.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.02.2024, 16:52
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
mistäs sen noin vanhassa tietää mitä on vaihdettu, mutta vika on tullut ihan yhtäkkiä ns. kesken ajon eli tuskin vauhdissa on kukaan osia vaihtanut.
Lennossa tulleet oireet viittaa kyllä siihen, että sylinterien toiminta ja ilmavaivat pitää tarkistaa.
Omassa autossa alkoi pääsylinterin kumi valskaamaan lattiamaton alle ja vaivan huomasi vasta sitten, kun nesteet alkoi olla lopussa ja hori ilmaa.
Ei sitten enää korjaantunut ilmaamalla, vaan ostin suosilla uudet sylinterit ja sen kumiletkun työsylinterille.
Toi kumiletkukin alkaa vanhemmiten pullistelemaan ja se vie työsylinterin liikeradasta pois monta milliä.
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.02.2024, 18:11
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Ilpeistä vielä, niin uusimmissa Mitsuissa voi laittaa asetuslämpötilaksi 12 astetta eli todellinen tallissa jotain 10 paikkeilla, vanhoissa alin raja oli 16 ja sillä ainakin itellä oli todellinen lämpö 18 paikkeilla.

Jotkut väittää että 12 liian matala asetus kun sillä voi ulkoyksikkö jäätyä, mutta en ole ite sellaista kahdessa kohteessa huomannut 2 talven aikana.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.02.2024, 18:40
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Ilpeistä vielä, niin uusimmissa Mitsuissa voi laittaa asetuslämpötilaksi 12 astetta eli todellinen tallissa jotain 10 paikkeilla, vanhoissa alin raja oli 16 ja sillä ainakin itellä oli todellinen lämpö 18 paikkeilla.

Jotkut väittää että 12 liian matala asetus kun sillä voi ulkoyksikkö jäätyä, mutta en ole ite sellaista kahdessa kohteessa huomannut 2 talven aikana.
Joo. Jossain vanhoissa tuota jäätymistä on varmaan ollut, mutta tuo halpis innova on jo pari talvea hönkiny 8 asteen lämpöä talliin ja kyllä se osaa sulatella itsensä ihan hyvin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.02.2024, 20:46
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Lennossa tulleet oireet viittaa kyllä siihen, että sylinterien toiminta ja ilmavaivat pitää tarkistaa.
Omassa autossa alkoi pääsylinterin kumi valskaamaan lattiamaton alle ja vaivan huomasi vasta sitten, kun nesteet alkoi olla lopussa ja hori ilmaa.
Ei sitten enää korjaantunut ilmaamalla, vaan ostin suosilla uudet sylinterit ja sen kumiletkun työsylinterille.
Toi kumiletkukin alkaa vanhemmiten pullistelemaan ja se vie työsylinterin liikeradasta pois monta milliä.
sylintereistä ja letkusta me aloitettiin ja ne uusittiin ekana
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.02.2024, 15:36
vepele:n Avatar
vepele vepele ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.05
Sijainti: Suomi neidon asshole
Viestit: 2.248
Perusasetus

Kevytkuorma-auto,pakuksi?


Retkeilyauto mikä rekattu kevytkuorkiksi,muutos pakettiautoksi retkeily varusteilla.Onko mahdollinen muutos ja mitähän kustantas.
Tulee tietty käyttömaksut ja verotus muuttuu?Vissiin.
Kortin takia muutos
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua.

Istun tai kävelen,
Pylly päästää sävelen!

RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet

LA CH 31 TT eli Tupla TEE




www.wuoksioffroad.com
montenegro offroad club #98
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.07.2025, 18:04
Luzzuki Luzzuki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.04.13
Sijainti: Pori
Viestit: 32
Perusasetus

Täältäkun löytyy monen alan harrastajia, niin miten on toimiiko 2prosenttinen pienkonepensa pitkässäjuoksussa pappa tunturissa vai pitäskö hiukan "terästää" synteettisellä kaksitahtiöljyllä.
Lähinnä hiertää nyky bensan huono säilyvyys harvoin käytettävissä koneissa, tekee epämääräistä sakkaa ja tappintuu pienempiin kanaviin.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.02.2024, 16:40
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
No joo, säätö on ihan liiankin tiukilla, painelaakeri nojaa kokoajan asetelmaan, jotain on väärin joo, mutta en älyä mitä se vois olla, työsylinterin liikematka ei riitä, mutta kun toisen palstalaisen hj:ssa se liikematka on toimivalla kytkimellä alta puolet tosta. periaattessa kytkin toimii kun sitä rekkaraudalla auttaa haarukasta menemään tarpeeksi, ja se myös pysyy pohjassa kun sen sinne auttaa. kytkin on kovin uusi ja auton omistaja ei vielä ole halukas että aletaan lootaa purkimaan ja sitä uusimaan.
Arvaus perustuen Bertan kytkytinremppaan n.18 vuoden takaa.
On se että kytkinakselim boorit on kulunut vanhan levyn mukaan tms. Joku vastaava oire oli silloin ja kun kyseessä oli ainoa tuotantolaitos/kinkerikyyti niin eipä sitä tullut uudelleen avattua. Sitkeesti kun sillä työnsi menemään niin viimein osat toisiinsa tottuivat ja kytkin on sittemmin toiminut.

Uusi lootakin tuli hommattua siltä varalta että boorit pyörähtää ympäri. Sitä odotellaan edelleen…
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysy mitä vaan, vastataan kun jaksetaan 2022 Catrik Chit-Chat 106 22.01.2023 00:05
Kysy mitä vaan, vastataan kun jaksetaan 2021 33SD Chit-Chat 280 15.01.2022 19:21
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2018 Mika_T Chit-Chat 441 02.01.2019 14:32
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2017 Nikuzai Chit-Chat 680 31.12.2017 23:06
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55


Sivu luotu: 23:59 (GMT +2).