![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Moi! - aika vanha juonne, mutta vastaanpa. -siitä on jo tovi kun korjasin ZF 4HP22 (v. 2002), ostin tuolloin Chiltonin "guide to Automatic transmission Repair 1980-84, Tämä laatikko on ollut huomattavan monessa autossa, mutta tähän vuosimalli väliin ei satu Rangen vaihtoehtoa. Pääasiallinen neuvo, joka kirjassa on säädöissä alkuun pääsyyn, on "Säädävaijerit." jo kolme millin siirto tuo muutoksia.. Tuo kirja passasi myös -88 740:n vaihdelaatikon ohjeistukseen, kirjasta uudempia versioita on jopa alle kympin ebaussa, jos sattuu kiinnostamaan.. Ohessa muutama kuva kirjasta aiheesta: YT, Jarmop
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kuvia ei tosiaan näy. En keksi minäkään, että miten vaihdekepin tai kickdown-vaijerin säädöillä pystyisi turbiinilukon kytkeytymiseen vaikuttaa, mutta jos onnistuu niin mielelläni kuulisin miten!
Nyt kun on projektin saanut liikenteeseen ja ajellut maantiellä niin tuo lukon kytkeytyminen saattuu juuri hankalasti maantiellä matkanopeudelle reilun 80km/h vauhtiin. Joutuu joko vähän turhan kovaa ajamaan pitääkseen lukon kytkettynä tai sitten se kytkeytyy ja aukeilee jatkuvasti mikä aiheuttaa ärsyttävää kierrosten vaihtelua ja kuluttaa vaihteistoa turhaan. Nykyään ajatukset siirtyneet lähinnä perien välitysten muuttamiseen, mutta se taas maksaa ison kasan euroja joita ei muutenkaan liikaa ole. Se tosin varmaan auttaisi turbiinilukon lisäksi maastossa turhan herkkään kaasuun. Meinaa tulla epätasaisessa rytyytyksessä nykivää menoa.
__________________
Range Rover 3.9EFI -90 Subaru Forester -00, Subaru Outback -05 ja pari Saabia |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos haluaisi esim nelosen kytkeytymään aiemmin, jolloin turbiinilukkokin tulisi mukaan, tietääkseni ainoa tapa on saada painavampi luisti governorin venttiiliin, siihen joka osallistuu nelosen kytkeytymiseen. 4HP22 on tuolta osin kokematta, mutta pienempien etuvetoaskien eli 4HP14 ja 4HP18 kanssa noita luisteja vaihdettiin kun haluttiin passata vaihtoajankohtia paremmin omiin mieltymyksiin ja käyttöympäristöön sopiviksi. Täysmanuaalikäytön sai aikaan myös laittamalla venttiili governorin painelinjojen väliin, noissa kun oli huoltoliitännät painemittausta varten, niin nämä kaksi kanavaa kun yhdisti niin askissa oli se vaihde heti päällä mitä kepakosta pyydettiin, vaihdon nopeus muuttui sitten kaasun eli kickdownin mukaan... Sähköohjattuun 4HP22 askiin on lukituksen pakko-ohjaus suht helposti tehtävissä, ja ainakin TD5 -koneinen Disco2 muuttui huomattavasti taloudellisemmaksi tuommoisen muutoksen kanssa... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eikö se sähköohjaus ollu vasta 4HP24 askeissa?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Oli kaks-kakkosissakin. 4HP24 on ainakin P38 Rangessa 4,6 litraisen koneen kanssa, pienemmissä 4HP22 joka kakkos-Discoissakin ainakin TD5 ja 4.0 V8:n kanssa...
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Enpä usko, ennen kuin joku laitta faktaa pöytään....siis turbiinilukon "pakkolukituksen" osalta.
Ja kickdown:han vaihtaa pienemmälle pykälälle, joten en tajua miten kick down voisi kytkeä turbiinilukon päälle isolla vaihteella....
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 17.01.2024 23:28 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rungon muuttaminen | Gary Grand | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 27.11.2020 14:10 |
Ostetaan ZF 4HP22 | necotium | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 11.06.2012 23:02 |
Akselivälin muuttaminen | HeikkiH | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 09.08.2011 23:01 |
Ozi wpt tiedoston muuttaminen | slipoveri | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 07.02.2006 18:34 |
rengaskoon muuttaminen | kirurgi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 16.12.2005 13:49 |