![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Eikös vetotavan muutos pitäny mennä helpommaks mitä ennen viimesintä muutosta? Kun oman etuvedosta nelikoksi muutoksen sain kilpien väliin 2016, niin siinäkään ei mitään kummallista ollut. Katsastuksessa tekninen tarkastelu alle puolen tunnin, paperisotaa sitten pari tuntia päälle... Oli tosin "mallisarjan sisäinen muutos", eli selvisi ilman muutoslupia tragicomilta, jotka olisi vaadittu ennen aiempaa lakimuutosta... Ehti määräykset muuttua muutamaankin kertaan tuon projektin aikana, ideasta kilpiin kun ehti ottaa 20 vuotta, ekan osan työstöstä 19 vuotta... Alkujaan lähdin rakentamaan sen enempää kyselemättä, jossakin vaiheessa kysäisin AKE:sta notta mitenkä elettäis, niin tuolloin jo liputettiin oikeammanväristä lippua mutta lupavaatimuksen kanssa, mutta silti pidettiin jo mahdollisena. Niihin aikoihin sai vielä soittamalla, ja sähköpostillakin, asiantuntevaa palvelua, sittemmin sai lähinnä palvelua ilman asiantuntemusta ja nykyään ei saa enää edes yhteyttä... Se että selvisi rakenneltu laite olevan samaa mallisarjaa tehdas -nelikon kanssa, helpotti suunnattomasti. Todisteluksi tuolloin riitti ihan netistä löytyneet dokumentit, ja omakohtainen selvitys mitä on muutettu, miten, ja mistä osat on peräisin. Ehkä konttorissakin oltiin oikeammalla asenteella liikkeellä, katsuri oli hyvinkin halukas etsimään pykälät millä homma hoituu, eikä niitä millä saadaan kiellettyä... Saanee mainita, että Plus-katsastus oli kyseessä. A-katsastuksesta on kyllä hyvin vastaavia kokemuksia mitä tässä aiemmin on mainittu...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ei vielä luovuteta.
![]() Tämän lisäksi tuli 63 sivua varaosakirjaa liittyen tähän neliveto muutokseen. Pakko sanoa että nyt tuli asiallista asiakaspalvelua Fordilta. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Nyt on melkein lottovoiton veroinen yhteys löytynyt.
![]() Jos ei tuolla paketilla ala konttori keskustelemaan järkeviä, niin onpahan harvinaisen jääräpäinen tapaus..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Miks et voi vaatia vaan katsastajaa tavaamaan määräystä oikein?
Et tarvii noita papereita mihinkään! |
|
#6
|
|||
|
|||
|
-matti- Kainuussa ei kaikki toimi aina noin vaan.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Jos ei osaamista ole, niin pitää muutoksenhakijan/tekijän pystyä selittämään katsastusjarrulle mistä on kyse ja mitä siinä ohjeistuksessa lukee.
Noita pelkkiä vuosikatsastuspaikkoja on yllättävän paljon. Nyt jo vuosia tullut paria katsuria koulutettua ja homma alkaa kantaa hedelmää. ![]() Ensin keskustellaan muutoksista ja ohjeistuksen tarjoamista mahdollisuuskista, sitten vasta aletaan leimaamaan. ![]() Tervehtivät jo tuttavallisesti kaupassakin..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Minullakin on vielä harkinnan alla ollut meidän asemalla 7-8v. Rengasmuutos katsastus vaikka luvat ok. Ei vielä ole vastattu,ei enää ajankohtainen.
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Toisinpäin vaatisin, se ”katsastusjarru” sais selittää miten voi tavata määräyksen pykälän niin vituralleen ettei uskalla tehä ko. muutosta.
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mutta onpahan varalla tuo dokumetti Ford:ilta. Jos sättuu oikein vääntämikseksi taas menemään. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Valitettavasti osaamattomuus ilmenee liian usein niin että väitetään ettei ole mahdollista. Nyt aiheuttaa hieman kutinaa päänahassa itselle käyttövoiman muutos.. Meinaa väkisin aika loppua kesken projektin kanssa ja auto vaihtuisi dieselistä bensalle. ![]() Kuinkahan nihkeästi suhtaudutaan vuoden vaihteen jälkeen muutokseen? Poikkeusluvan hakemisen kautta.. ![]() Vai olisiko saumaa vaihtaa dieselistä etanoliin ilman poikkeuslupaa? Moottori/ohjaus kyllä sen hyväksyisi..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Rengas- ja moottorimuutoksien rajat muuttumassa! | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 839 | 19.11.2021 10:25 |
| Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
| Gen2 pajeron moottorimuutosten leimaus | Dectane | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.01.2013 14:29 |
| Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... | Korpikumpu | Chit-Chat | 16 | 19.12.2009 20:38 |
| Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 09.07.2007 10:34 |