![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jarrujen laahaus selviää parhaiten kun nostat nurkka kerrallaan ylös ja pyörität pyörää. Vielä parempi ilman rengasta testata. Jos jaksat pyörittää jarrulevystä/rummusta, niin ei laahaa. Jos et jaksa, niin sitten laahaa liikoja.
HJ etujarrusatuloiden männät jumittaa usein ja paras on vaihtaa kokonaan uudet tarvikesatulat. Mäntien herkistely ei auta kun männät tuppaa olla umpiruosteisia. Mulla on 35x12,5x15 renkaissa 2,8bar paineet.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur Viimeksi muokannut Hessu888 : 18.12.2022 23:27 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tähän en puutu enempää kun en asiasta tiedä.
Lantikalla toki tarkoitin Land Cruiseria, vaikka joku saattaisi sekoittaa Land Roveriin ![]() Kävi tossa itselläkin mielessä että pitää varmaa irroittaa rengas jotta todella pääsee kokeilemaan laahaako ilman että renkaista saa vipuvoimaa. Satulat on edellisen omistajan toimesta vaihdettu jo oletetusti tarvikkeisiin ku komeasti hopea maali hohtaa vanteen reijistä aina lumia putsaillessa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Se napojen kytkentä tarkoittaa napalukkojen kiinnilaittoa, eli vetoakseli tarttuu pyörännapaan ja sillä on mahdollisuus välittää vetoa pyörälle. Aukiollessaan siis auto on aina takavetoinen vaikka kepit olis kuinka nelivedolla.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Minulla oli hj61:ssä 33x10,5 mutiaiset ja niillä vei normisti noin 13,0 litraa ja henkilönostin perässä ehkä 14-15litraa/100km. Rengaspaineet saa olla varmaan lähelle sen 2,7-2,8bar normiajossa.
Kierroslukumittarin anturi oli joskus omassa sökö ja se oli melko veemäinen vaihtaa, tilaa oli kiertää se auki mutta anturi on sen verran pitkä että ei meinannut taipua pois reiästä. Jos koria on nostettu rungolta niin ei pitäis olla ongelmaa kun tilaa tulee sitä myöden lisää. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli 35" cooper stt ahdot 1.7bar syötöt oli aika lailla tapissaan,korinkorotus vinssiä ym. niin 12l/100km ja vaunua vetäessa 33" all terrainit ja paljon tavaraa mukana 16l satkulla
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mulla 35 hankookin dynaprot ja miedosti viritetty 12ht (11mm tapeilla pumpusta 550cc, 0.361 suuttimet, carretin Gt35 ja nestecooleri) ja isoin kulutus mitä saanu mitattua tiellä on: 11.742litraa/100km ja tietysti SOA kiikku mutta, ei kattotelinettä tms. Tuulen vastukkeena.
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille. En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä. https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ ISORY SLCK #556 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2.5 D4D viritys | Hodari | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 26.12.2014 11:32 |
Apparin viritys. | Repro | Chit-Chat | 7 | 16.08.2009 20:23 |
hj61 viritys pakopuolelta? | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 27.02.2008 21:48 | |
Viritys/tulipalo | Ipe64 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.05.2006 16:55 |
Viritys | Lars | Motoring | 0 | 18.06.2002 07:24 |