Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies
Voisko noi renkaat tehdä kuitenkin aika suuren lisän johonkin parhaiten pyörivään verrattuna? Rengaspaineella myös oma osuutensa.
Nyt ei ole kaikista pienikulutuksisimmat kelit.
|
En toki amatilaine ole mutta omaan silmään kuvio näyttää "niin hyvin rullavalta kuin voi menettämättä maasto-ominaisuuksiaan". Paineet pitää kyllä nyt kelejenkin kannalta katsoa uudelleen.
Mitäs paineita jengi suosittelee ylipäätään "perus" ajoon 35-11.5r15 renkuloilla?
Nelivedolla pääosin ajan vain tarvittaessa ja vähänkin pidemmän matkan ajot hoidan takavetoisena.
Kovemmilla pakkasilla toki liikkeelle lähtiessä aamuisin "pamahtaa" jarrut joka nurkasta, onko normaalia näissä vai voisiko olla osviittaa laahaukselle? Sitten kans tulimielee että tappii asti renkaita kääntäessä välillä "naksuu"? Voisiko olla murrosnivelen elinkaari tulossa ehtoo puolelle ja täten vaikuttaa kulutukseen?
Ja viimeisenä tuli mieleen, kaverin Ford Broncolla voi kytkeä nelivedon päällä milloin vain ja navat kytketään päälle vast kun tiedossa on erittäin huonoa pitoa tai vaikka pientä offia pitäs ajaa. Lantikan ohjekirjassa neuvotaan aina kääntää navat ensin ennen nelivedon päälle kytkemistä. Pitääkö edeltävä väite paikkansa ja mitä käy jos kytkee nelivedon päälle ilman että navat on lukko asennossa?