Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.04.2022, 12:54
Bobtail Bobtail ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.10
Sijainti: Arkansas
Viestit: 63
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Ootko varma, ettei auton aivoja BCEM;ää ole sorkittu aiemmin millään lailla? Jos Diesel-malli, niin siitä ei kylläkään ole kokemusta, saattaa olla tietysti eroa bensamalliin...

Ja sellaistakin on sattunut itselleni, että VAIKKA ajonesto on disabloitu, kun avaimen synkkaus häviää, ei käynnisty > "engine disabled press remote key".
Ja vaikka painaa ja patteri olisikin kunnossa, auto ei tunnista avainta kun synkronointi on jostain syystä "kadonnut", patteri oli kuitenkin ok.

Sattunu pari kertaa kauppareissulla. Synkkauksen jälkeen lähtenyt taas toimimaan kuitenkin. Omassa vm. '98 4,6 HSE:ssä se tapahtuu siten, että painetaan avaimen lukituspainike pohjaan kun työnnetään avain kuskin oven lukkoon (ovi siis suljettu) ja käännetään vasemmalle, pidetään siinä 3 sekuntia, käännetään takaisin suoraan, vedetään avain pois ja päästetään lukitusnappi ylös.

Tämä on siis eri proceduuri kuin EKA-koodin syöttö, jolla ohitetaan ajonesto.
4,6 HSE myös tämä, mutta empä tietenkään varmaksi voi mennä sanomaa, etteikö olisi jo sörkitty. Ainakaan kokonaan sitä ajonestoa ei ole poistettu, eikä se käsittääkseni ole mahdollistakaan, kuten itsekkin kirjoitit. Tämä yksilö ei kuitenkaan välitä esim. virran loppumisesta mitään, muuta kuin vetää ovet lukkoon virran taas palauduttua.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.04.2022, 15:13
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bobtail Näytä viesti
4,6 HSE myös tämä, mutta empä tietenkään varmaksi voi mennä sanomaa, etteikö olisi jo sörkitty. Ainakaan kokonaan sitä ajonestoa ei ole poistettu, eikä se käsittääkseni ole mahdollistakaan, kuten itsekkin kirjoitit. Tämä yksilö ei kuitenkaan välitä esim. virran loppumisesta mitään, muuta kuin vetää ovet lukkoon virran taas palauduttua.
Joo, ja kuten Jasu tossa aikasemmin totesi:

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT Näytä viesti
Koritietokonekin herää turhan helposti kun mitä tahansa radioliikennettä 433MhZ on alueella.
Toi taajuus häiritsee kans autoa, oliko nimim. AVRO vai joku toinen jäänyt joskus johonkin jumiin, kun työkone (kaivuri tms) vieressä oli härinnyt zydeemiä ja autonmitan työntämällä kauemmaksi oli startannut ok.

Monet kodin härpäkkeetkin käyttää just tota samaa taajutta.

Omastani olen tehnyt kuten moni muukin sen, että ottanut sen kaukkarin antennin irti. Kaukosäädin toimii sitten kyllä melko huonosti, melkeen vaan apparin takoven kohdalla, mutta itse käytän ihan vaan avainta lukossa ovien keskuslukon avaamiseen.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.04.2022, 07:03
GC-93 GC-93 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.05.18
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 55
Perusasetus

Eilen auto toimi ihan normaalisti mitä nyt sisävalot sytty kesken ajon eikä sammuneet,poistin sulakkeen et sammu.Tuo toimi kanssa ilman mitään ohjelmointeja vaikka akku oli pois kauan kun latailin sitä.Tai siis rautaavaimella pelaa, ei kaukkarilla mitään tapahdu.Mikä on ja missä koritietokone?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.04.2022, 10:25
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GC-93 Näytä viesti
Eilen auto toimi ihan normaalisti mitä nyt sisävalot sytty kesken ajon eikä sammuneet,poistin sulakkeen et sammu.Tuo toimi kanssa ilman mitään ohjelmointeja vaikka akku oli pois kauan kun latailin sitä.Tai siis rautaavaimella pelaa, ei kaukkarilla mitään tapahdu.Mikä on ja missä koritietokone?
BECM on se iso älypurkki kartturin penkin alla. Nämä ajoneston/hälyttimen/keskuslukon ihmeellisyydet on moninaisia P38:n kanssa, kuten tästäkin ketjusta on huomattu niin mitään yleispätevää ja tyhjentävää ohjetta on tosi vaikea sanoa. Kaikilla toimii vähän eritavalla.
Esim. tuo on meikäläiselle uutta että kottero toimii pelkällä kylmällä avaimella,
Virtaongelmiin mun laitos on aika tunteeton, eli akun voi irroittaa/kytkeä ilman lisäjumppaa eikä virtojen loppuminenkaan aiheuta mitään ylimääräistä sekaannusta muulloin kuin lukittuna jolloin on aika todennäköistä päästä tilaan jolloin haluaa EKA-koodin -> sähläys -> KEY CODE-lockout.

Oma kottero toimii varsin hyvin tän koritietokoneenkin osalta, satunnainen vaiva on tuo aivohalvaus lukittuna pysäköitynä -> joskus selviää odottelulla, silloin tällöin joutuu turvautumaan siihen avaimella syötettävään EKA-koodiin joka ei yleensä mene ensimmäisellä kierroksella oikein. Tulee 30min sakkokierros.(KEY CODE-lockut)
Molemmat orkkis avainmokkulat on tallessa ja toimii, näistä olenkin pitänyt huolta...

Omien/nettikokemuksien perusteella nämä ihme sekoilut on lähes aina peräisin sähkömekaanisista vioista. Ovenlukkojen mikrokytkimien ongelmat, virtalukon jumittaminen, hapettuneet liittimet ja jotkut omat ihmekytkennät ties missä. Kaukkarin vastaanottimen herkkyys häiriölähetyksille on se yleisvaiva kans, tähän ei taida auttaa kuin joko se antennin irroitus tai uudemman parannetun vastaanottimen ostaminen.
Huono laturi kiusaa näitä, kuten huono akkukin. Yhdessä yössä tapahtuva äkkinäinen akun kuoleminen kielii omien kokemusten perusteella siitä ettei auto osaa mennä nukkumaan tai se heräilee kokoajan, tähän yleisesti syynä joku häiriölähetys ja/tai vuotovirta autossa itessään -> BECM luulee että häntä tarvitaan.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.

Viimeksi muokannut AVRO : 10.04.2022 10:45
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.04.2022, 10:33
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Koritietokone eli BCEM on apparin penkin alla, melkoinen jötikkä.

Jos alkaa enempi sähköhäröillä > lue huono akku ja/tai matala latausjännite, niin yksi syyllinen voi olla laturi, hapettuneet johdot (akku - laturi - runko). Ne johdot on muutenkin melko "alimittaset". Latausjännite pitäis olla 14V tai mielummin vähän yli.

Samoin se sulakerasia siellä konehuoneessa on yksi ongelmanaiheuttaja, siellä voipi olla kuumentumista ja korroosiota ym.

Omassa sekoilut ja sähköongelmat kulminoitui huonoon akkuun, laturiin ja loppuviimein myös huonoihin syöttökaapeleihin (liian ohuet ja hapettuneet) välillä akku/laturi ja runko.

Sieltä BCEM:än päästä mitatessa ei ollutkaan yhtä korkea jännite kuin akun navoista mitatessa. Oli ihan selkeät jännitehäviöt syöttökaapeleissa.

Kun olin uusinut noi kaikki (ja myös konehuoneen sulake/relerasian pohjan), alkoi jännitteet olla kohdillaan ja sähkösekoilut loppui.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.04.2022, 10:34
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Katos kun painoin sendiä AVRO oli jo kerennyt postata samoja asioita
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.04.2022, 07:23
GC-93 GC-93 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.05.18
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 55
Perusasetus

Tuossa tuli hyvää tietoa mulle joka on koettanut pysyä erossa näistä tietokone ajan vehkeistä.Vaan kun nyt tuli tuollainen ruosteeton aika siisti Range sopivasti niin kait se on vain tuon kanssa opeteltava näitä niksejä.Kesällä täytyy koko järjestelmä tarkistaa,kun tuotahan käytän vain talviautona kesät sitten muulla.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.04.2022, 14:11
GC-93 GC-93 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.05.18
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 55
Perusasetus

Niin tuli vielä mieleen et onko noissa sellasta osaa joita vois alkaa ennakkoon uusia kun km jo 300 tuhatta esim bensapumppu?vesipumppu,olis helpompi tallissa kun tienpäällä.Meinaan sillä kun Jeepistä loppu vaihdelaatikko,vesipumppu,Bensapumppu melko tarkkaan 250tuhannessa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Land Rover Range Rover L322 kattoteline kuusesa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 15.04.2018 14:15
Myyty Land Rover 109" -66/ Range Rover -74 Hybridi PROJEKTI miesmies O/M/V Ajoneuvot 5 14.09.2017 21:57
Ostettu Range Rover / Land Rover 3,5 perään automaatti+jakis HannuNurminen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 18.03.2017 21:52
Ostettu Land Rover / Range Rover 15x7 Mangels teräsvanteet Turpo-Urpo O/M/V Renkaat ja vanteet 1 22.06.2012 18:03
Myydään Land Rover Range Rover kattoteline taakkateline CAP500040, 1 kpl kuusesa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 21.11.2011 15:44


Sivu luotu: 22:50 (GMT +2).