Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.02.2022, 05:49
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riude Näytä viesti
3v ja 140tkm, 10k€ huoltoihin ja korjaamolle? Huh huh
Eikö tuo ole jo kuin jeeppi?
Jo ei Jeeppiä paskempaa ole kyllä olemassakaan… ja puhun kokemuksesta.

Paljonko nuo remontit olis ollu ite tekemällä? 1000€?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.02.2022, 07:38
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Jo ei Jeeppiä paskempaa ole kyllä olemassakaan… ja puhun kokemuksesta.

Paljonko nuo remontit olis ollu ite tekemällä? 1000€?
Pelkät öljyn vaihdot tekee muuten tuona aikana enemmän Olettaen että teettää ne jossain liikkeessä. Siinä jos on vielä perien ja laatikon öljyjen vaihdot niin äkkiä se maksaa. Ja tosiaan jos siellä piti fiksata kondenssioveden poistoputkea, joka ilmeisesti vaatii kojelaudan irroituksen niin se ei taatusti ole halpaa. Enkä kyllä varmaan itse jaksaisi lähteä sellaista operaatiota tekeen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2022, 08:01
jli jli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.19
Sijainti: Keski-Suomi
Viestit: 468
Perusasetus

Juuri kun pääsin kiroilemasta, kuinka dusterin laajempi määräaikaishuolto maksoi 318 euroa... Yleensä on ollut reilusti halvempi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.02.2022, 19:49
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Pelkät öljyn vaihdot tekee muuten tuona aikana enemmän Olettaen että teettää ne jossain liikkeessä. Siinä jos on vielä perien ja laatikon öljyjen vaihdot niin äkkiä se maksaa. Ja tosiaan jos siellä piti fiksata kondenssioveden poistoputkea, joka ilmeisesti vaatii kojelaudan irroituksen niin se ei taatusti ole halpaa. Enkä kyllä varmaan itse jaksaisi lähteä sellaista operaatiota tekeen.
No en nyt laskenu öljynvaihtoja remontteihin kun ne nyt on tehtävä oli vehe mikä hyvänsä..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.02.2022, 21:20
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.365
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
No en nyt laskenu öljynvaihtoja remontteihin kun ne nyt on tehtävä oli vehe mikä hyvänsä..
Aivan, samalla tavalla sillä ei ole merkitystä että viekö auto vaikka 5 tai 25 litraa satasella. Näin se tämän logiikan mukaan menisi, kun menisi se kuitenkin kaikissa...;) Kun katsotaan kuluja mitä oikeasti menee, niin siihen lasketaan kaikki mukaan. Niin öljyt, huollot, renkaat, tuulilasit kuin varsinaiset korjaukset. Tämän päälle sitten tietysti polttoaineet, verot, vakuutukset, arvonalenema jne. joita en laskelmassani edes huomioinut. (laskin kyllä, mutta se sattui jo liikaa;) Lähinnä halusin heittää jotain todellista ja oikeaa lukemaa paljon 140k km omistusajalla meni, eikä puhdasta shellin baarin mutu tuntumaa.

Nooh, nopoisasti laskettuna kuiteista osien osuus (öljyt, vara ja kulutusosat yms.), noin 6000 euroa. Tosin kaikessa ei voi suoraan sanoa mikä on osan tai työn hinta. Esimerkiksi ilmastointihuollot, tuulilasin vaihto yms., näistä laskin semmoisen 2/3 osahinnoiksi.

Jotain hauskoja (ei niin hauskoja...) hintoja kuiteista:

- Käyttöhihnan kiristin: 297€

- Termostaatti: 120€ (+ 6,5h vaihtotyö.)
Huoltomanuaalin ohje alkaa... "1) Remove engine assembly referring to “Engine Assembly Removal and Installation”." Onneksi ihan niin paljoa ei siinä kuitenkaan työtä ole ollut:)

- Välijäähdytin 482€

- EGR venttiili 961€

Ja kyllä, saa varmasti halvemmalla kun metsästää netistä yms.

Kyllä sitä autoista kuluja tulee. Se on täyttä itsepetosta jos kuvittelee vaikka tonnilla selviävän auton ylläpidossa kolmessa vuodessa, vaikka kuinka itse tekisi ja auto on jotain muuta kuin lada 1200l:) Todellisuudessa autoilu maksaa kun kilometrejä tulee edes kohtuulliesti.

Mutta kuitenkin ehdottomasti mieluummin kohtuu tuore ajoneuvo, kuin jokin vanha kottero. Mukavalle matkanteolle ja luotettavuudelle täytyy kuitenkin laskea arvoa. Itselläni se vanha kottero on harraste masiina. Sitä voi korjata itse eikä se ole niin tarkkaa jos joutuu matkan päällä korjaamaan, mutta päivittäinen kulkuneuvo pitääkin sitten toimia. Se viedään säännöllisesti autokorjaamolle, otetaan sijaisauto ja toivotaan että saa samana päivänä takaisin;)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.02.2022, 05:53
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy Näytä viesti
Aivan, samalla tavalla sillä ei ole merkitystä että viekö auto vaikka 5 tai 25 litraa satasella. Näin se tämän logiikan mukaan menisi, kun menisi se kuitenkin kaikissa... Kun katsotaan kuluja mitä oikeasti menee, niin siihen lasketaan kaikki mukaan. Niin öljyt, huollot, renkaat, tuulilasit kuin varsinaiset korjaukset. Tämän päälle sitten tietysti polttoaineet, verot, vakuutukset, arvonalenema jne. joita en laskelmassani edes huomioinut. (laskin kyllä, mutta se sattui jo liikaa Lähinnä halusin heittää jotain todellista ja oikeaa lukemaa paljon 140k km omistusajalla meni, eikä puhdasta shellin baarin mutu tuntumaa.

Nooh, nopoisasti laskettuna kuiteista osien osuus (öljyt, vara ja kulutusosat yms.), noin 6000 euroa. Tosin kaikessa ei voi suoraan sanoa mikä on osan tai työn hinta. Esimerkiksi ilmastointihuollot, tuulilasin vaihto yms., näistä laskin semmoisen 2/3 osahinnoiksi.

Jotain hauskoja (ei niin hauskoja...) hintoja kuiteista:

- Käyttöhihnan kiristin: 297€

- Termostaatti: 120€ (+ 6,5h vaihtotyö.)
Huoltomanuaalin ohje alkaa... "1) Remove engine assembly referring to “Engine Assembly Removal and Installation”." Onneksi ihan niin paljoa ei siinä kuitenkaan työtä ole ollut

- Välijäähdytin 482€

- EGR venttiili 961€

Ja kyllä, saa varmasti halvemmalla kun metsästää netistä yms.

Kyllä sitä autoista kuluja tulee. Se on täyttä itsepetosta jos kuvittelee vaikka tonnilla selviävän auton ylläpidossa kolmessa vuodessa, vaikka kuinka itse tekisi ja auto on jotain muuta kuin lada 1200l Todellisuudessa autoilu maksaa kun kilometrejä tulee edes kohtuulliesti.

Mutta kuitenkin ehdottomasti mieluummin kohtuu tuore ajoneuvo, kuin jokin vanha kottero. Mukavalle matkanteolle ja luotettavuudelle täytyy kuitenkin laskea arvoa. Itselläni se vanha kottero on harraste masiina. Sitä voi korjata itse eikä se ole niin tarkkaa jos joutuu matkan päällä korjaamaan, mutta päivittäinen kulkuneuvo pitääkin sitten toimia. Se viedään säännöllisesti autokorjaamolle, otetaan sijaisauto ja toivotaan että saa samana päivänä takaisin
No remontti on remontti, huolto on huolto. Ja kysyin remonteista.
Öljynvaihdot tehtynä tuommoseen missä moottoriin menee 5litraa(?) maksaa pikkasen reilu 50€ kerta ja perien öljyt pari kymppiä. Toki jos Suomi-hinnoitelluissa liikkeissä kädettömät teettää niiin saahan nuihinkin menemään tonneja…
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.02.2022, 23:02
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy Näytä viesti
Se on täyttä itsepetosta jos kuvittelee vaikka tonnilla selviävän auton ylläpidossa kolmessa vuodessa, vaikka kuinka itse tekisi ja auto on jotain muuta kuin lada 1200l Todellisuudessa autoilu maksaa kun kilometrejä tulee edes kohtuulliesti.
Onnistuu helposti. Toki vakuutukset ja verot erikseen. Kilsoja ei tosin ollenkaan tuohon tahtiin kuin sulla.

Esim. tuo meitin Urban Cruiser 1.4 D-4D -09, ajettu nyt 200-300 tkm väli viimesen 5.5 vuoden aikana. Varaosina jarrupalat joka kulmaan, takajarrulevyt, laturin remmi, muutama polttimo ja pyyhkijän sulkia. Renkaat vaihdettu kerran molemmat sarjat. Muuten vaan öljyjä ja filttereitä vaihdellen. Alkuperäinen akkukin vielä. Arvonalenemaa ehkä n. 3t€.

Nyt piti vuodenvaihteessa startti vaihtaa kun ei meinannu hampaalla pitää, meni 29€ siihen remppaan kun 68tkm ajetun orkkistartin purkaamolta hommasin.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 08.02.2022 23:04
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.02.2022, 23:06
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus



Hyvin on ahtanut.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.02.2022, 15:46
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Perusasetus

4x4 käyttis


Koko ketjua en jaksa lukea kun aihe ei kovin kiinnosta, mutta itsellä ollut nyt muutaman viikon vaille 10 vuotta VW Caddy Life 1.9Tdi 4-motion 2009 ja asiallisin käyttis on mitä mulla on koskaan ollut. Ison osan ajasta ollut mun 76v mutsin käytössä joten rauhallisessa, mutta monin tavoin kuormittavassa käytössä ja lähes kokonaan kehä kolmosen sisäpuolella.

Ite kerran vedin sillä Dino 260XTD:tä vuokraamolta vanhan duunin pihaan muutaman kilometrin XD

Ruma se on kuin rullatuoli, takapenkit kaatuilee useammalla eri tavalla ja kontista saa helvetin ison. Ajoltaan ihan henkilöauto ja polttoainetta menee ajotavasta riippuen 7-11 litraa / 100km.

Alusta on just kivasti korkea, parkkiruutu-lumivallit ei haittaa ja tulipa sillä viime kesänä vähän maastoautomatkailtuakin.

Mutta se paras osuus, kilsoja oli ostaessa 130tkm ja nyt 325tkm joten jotain sillä on ajettukin, jarrut on tehty kerran ympäri, kytkin 305tkm kohdalla ja iskarit on laitettu joka kulmaan. Nää on mun mielestä ne kuluvat osat, niiden lisäksi:

-DPF paine-eroanturi, maksoi vaihdettuna vajaan 200€

-Lämmityslaitteen säätöpaneeli hajosi kun täyttyi kahvilla, olikohan 240€

-Ahtimen säätimestä meni kalvo, säädin maksoi vaihdettuna 450€.

Niin ja taka-akselin pohjaanlyöntikumit saa laittaa melkein joka leimalle, maksaa tupakkiaskin verran.

Nyt on joku johtosarjavika mikä saa sisävalon välillä vilkahtamaan ja webasto ei toimi.

Joka kerta on laakista leimattu ja tuo ahdinvamma oli ainoa mikä on johtanut hinurin lavalle, silloinkin olisi toki ajamalla päässyt mutten tiennyt mikä vikatilan aiheuttaa.

Kaiken kaikkiaan laite on ollut varmatoiminen, halpa pitää (paitsi dslvero ) ja nimenomaan käyttökelpoinen, voin suositella.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään BJ,n tankki -78/vanhempi Timppa T O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.04.2020 03:57
Ostetaan toyota hilux 06 uudempi land cruiser 2005 uudempi hinta alle 6000euroa toyota4x4 O/M/V Ajoneuvot 0 18.09.2019 06:24
Myydään / Vaihdetaan 2 kpl käyttämättömiä BFG MT 30/9,5 R15 TA KM (vanhempi) Finderi O/M/V Renkaat ja vanteet 13 16.09.2015 21:19
Ostetaan vanhempi BFG 235/75 R15 MT hakusessa Finderi O/M/V Renkaat ja vanteet 1 02.12.2012 13:45
Defender Td5 vai vanhempi? Kuutio Kuitunen Tekniikka & Jutustelu 5 23.06.2009 14:05


Sivu luotu: 00:15 (GMT +2).