Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.01.2022, 18:42
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Siihen voi vaikka liimata jonkun tarran kylkeen jos haluaa koristella. Nivelet on potentiaalinen heikko paikka - ei siis sen vuoksi että kokonaan pettäisi vaan että väljistyy nopeasti. Toivottavasti tähän saa uusia niveliä, ja vielä parempi jos on standardi koko että saa eri valmistajan tuotteita testattua.
Juu, saa uudet sisukset, lukkorengas irti ja pullauttaa koko nivelen ulos. On standardi, mulla on tossa pienessä pyöräkuormaajassa samat nivelet vähän isompana vaan. Lisäksi on rasvanipoilla niin saa vedetkin ulos uittamisen jälkeen.

__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.01.2022, 20:51
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Mites ootte tehneet, jos raidetangon tai vastaavan liikerata on pienempi kuin hytikkasylinterin. Ootteko jotenkin ja miten rajoittaneet sylinterin liikerataa vai luottaneet että kyllä ne paikat kestää?
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2022, 08:19
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Itse ajelin joitakin vuosia ylipitkällä liikevaralla, eikä Jeepistä tietääkseni muuta hajonnut tuosta syystä kuin ehkä nievelet kului nopeammin. Rajoittaminen on kuitenkin niin helppo tehdä että ei kannata ottaa ylimääräistä riskiä rikkoontumisesta. Minä otin pätkän nylon-tankoa ja porasin siihen reijän joka on tiukka männän varren päälle. Asensin sylinterin niin, että maksimipituudella liikevara on hyvä, ja mitoitin nylon-stopparin niin että se rajoittaa minimimitan sopivaksi.

Edit: Paitsi että sinun sylkyssä on hitsattut nivelet? Noissa jenkkimalleissa on kierteillä kumpikin pää, joten stoppariholkki on helppo laittaa männänvarren päälle.

Viimeksi muokannut offroadjouni : 31.01.2022 08:22
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2022, 09:08
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Itse ajelin joitakin vuosia ylipitkällä liikevaralla, eikä Jeepistä tietääkseni muuta hajonnut tuosta syystä kuin ehkä nievelet kului nopeammin. Rajoittaminen on kuitenkin niin helppo tehdä että ei kannata ottaa ylimääräistä riskiä rikkoontumisesta. Minä otin pätkän nylon-tankoa ja porasin siihen reijän joka on tiukka männän varren päälle. Asensin sylinterin niin, että maksimipituudella liikevara on hyvä, ja mitoitin nylon-stopparin niin että se rajoittaa minimimitan sopivaksi.

Edit: Paitsi että sinun sylkyssä on hitsattut nivelet? Noissa jenkkimalleissa on kierteillä kumpikin pää, joten stoppariholkki on helppo laittaa männänvarren päälle.
Ok. Kiitos. Valmistaja suositteli rajoitinta sylinterin sisälle, jos tarvetta. Täytynee askarrella
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.01.2022, 09:22
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.529
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harriko Näytä viesti
Ok. Kiitos. Valmistaja suositteli rajoitinta sylinterin sisälle, jos tarvetta. Täytynee askarrella
Mä tein rajottimen siihen ulkopuolelle, varren päälle holkki. Teräksestä tein, halkaistavan, mitoitin tarkkaan, laitoin paikalleen ja testasin. Liikevaran hienosäätö ja hitsasin holkin kasaan. Oon nähny jossain valmiita halkastavia holkkeja joissa oli kuusikoloruuvit millä se tuli kasaan.

Sisäinen holkki ehkä parempi, mut varmuudella työläämpi!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2022, 09:30
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Mä tein rajottimen siihen ulkopuolelle, varren päälle holkki. Teräksestä tein, halkaistavan, mitoitin tarkkaan, laitoin paikalleen ja testasin. Liikevaran hienosäätö ja hitsasin holkin kasaan. Oon nähny jossain valmiita halkastavia holkkeja joissa oli kuusikoloruuvit millä se tuli kasaan.

Sisäinen holkki ehkä parempi, mut varmuudella työläämpi!
Voipi olla ton sylkän avaaminen helpompi homma kuin holkin halkaiseminen samalla saan tyydytettyä pohjatonta uteliaisuutta. Täytynee kattoo kumminpäin toteutan
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.02.2022, 20:00
Sorjonen Sorjonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.13
Sijainti: Joensuu
Viestit: 415
Perusasetus

Itse leikkasin sylinteriputken pään irti ja sen jälkeen leikkasin sylinteriputken sen verran mitä halusin liikettä lyhentää, samalla lyhensin myös sylinterinvarren. Nopee oli noinkin muutos tehdä ja ei ees vaikea.
__________________
Hilux on luksus ja perse eellä puuhun, vaikka sitten projekteissa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.02.2022, 20:39
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Itse ajelin joitakin vuosia ylipitkällä liikevaralla, eikä Jeepistä tietääkseni muuta hajonnut tuosta syystä kuin ehkä nievelet kului nopeammin. Rajoittaminen on kuitenkin niin helppo tehdä että ei kannata ottaa ylimääräistä riskiä rikkoontumisesta. Minä otin pätkän nylon-tankoa ja porasin siihen reijän joka on tiukka männän varren päälle. Asensin sylinterin niin, että maksimipituudella liikevara on hyvä, ja mitoitin nylon-stopparin niin että se rajoittaa minimimitan sopivaksi.

Edit: Paitsi että sinun sylkyssä on hitsattut nivelet? Noissa jenkkimalleissa on kierteillä kumpikin pää, joten stoppariholkki on helppo laittaa männänvarren päälle.
Sisäsellä holkilla minäki lyhetäny liikettä,en tosin autossa vaan klapikoneessa yms.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.02.2022, 21:51
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
Sisäsellä holkilla minäki lyhetäny liikettä,en tosin autossa vaan klapikoneessa yms.
Juu, ja mä joudun rajoittamaan maksimipituutta niin se sisäinen holkki on oikeastaan ainoa järkevä ratkaisu, jos ei lähde lyhenteleen ja hitsaileen
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.02.2022, 15:46
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Sovitus


Ensimmäinen sovitus. Tuolla murikan pohjassa on pari reikää joihin ajattelin suon sylkän toisen pään ankkuroida, meinasin tuossa kuvassa näkyvään lätkään hitsata holkin ja siitä läpipultilla murikkaan kiinni, tässä se etu että tuon lätkän voi kiinnittää myös toissellakin ruuvilla jolloin se tukisi tuota kiinnitystä. Toinen vaihtoehto olisi sorvata ruuvi jossa olisi 20 mm paksu kierteetön osa sylkyn kiinnitykselle ja tämän jatkona kierteytetty jatko jolla sen voisi kiinnittää murikkaan, mutta kestääkö m12 itsekseen Toisen pään kiinnitin alkuperäisen ohjausiskunvaimentimen kiinnikkeeseen, tässäkin mietityttää kestävätkö noi 8 mm paksut lenkit. Mielipiteitä otan mielelläni vastaan
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20220208_144052.jpg‎
Views:	256
Size:	183,8 Kt
ID:	101275   Click image for larger version

Name:	IMG_20220208_144217.jpg‎
Views:	269
Size:	179,1 Kt
ID:	101274  
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.02.2022, 15:57
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

No itse ainakin laittaisin vahvemmat pultit 12.9 esim. ja 88:it unohtaisin.

Mitään enempi tietämättä mutta tässähän kysyttiinkin mielipidettä
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Trialiin aihio tai valmis auto Jeeep O/M/V Ajoneuvot 18 06.02.2012 13:31
Myydään / Vaihdetaan valmis safarireki tai katumaasturi Valko-bandiitti O/M/V Ajoneuvot 1 07.04.2011 13:12
Myydään valmis suunnistus läppäri junnu78 O/M/V Muut 4 27.12.2010 19:12
0.VALMIS OFFIAUTO methäman O/M/V Ajoneuvot 3 16.07.2007 15:00
OMEna VALMIS!! Nalle Tekniikka & Jutustelu 3 27.03.2004 13:27


Sivu luotu: 20:08 (GMT +2).