Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.11.2021, 09:06
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Broidi tilas omaan Foresteriinsa kanssa 2" korottavan setin. Jos oikein ymmärsin niin siinä pudotetaan apurungot edessä ja takana alaspäin ja jousien päälle tulee palikat. Mahdollisesti viikonloppuna tuo asennetaan Foresterin alle. Ei se siitä kyllä yhtään sen maastokykyisempää tee kun siinä on aivan paskat joustot. Eikä se luistonestojärjestelmä ole kovin kehuttava. Renkaina sillä tais tällä hetkellä olla jotkin AT renkaat koossa 235/65-16.

Ulkonäöllisesti siitä tulee kyllä hyvännäköinen. Ainakin mitä noita kuvia näki netistä.

Mietin myös jospa tilaisi tuohon omaan bimmeen kanssa korotuspalikkaa. Katselin, että vetarit ois tällä hetkellä suorat kun auto seisoo paikallaan, joten kyllä sitä hieman voisi korotella. 50mm korotuksella ulosjousto puuttuisi melko täydellisesti, koska iskarit rajoittaa ulosjoustoa. Pitäs saada pidemmät iskarit tai iskareihin korotussarja, eikä sellaisia taida olla oikein tarjolla. Joten varmaan 30-35mm ois sellainen ainoa järkevä korotus. Foresteri taas eroaa sen verran bimmestä, että kun Foresterissa laittaa korotuspalat sinne etupään ja takapään apurungon väliin niin se koko akselisto rakenne tippuu alaspäin ja kori nousee ylemmäs. Bimme ei ole tälläistä systeemiä käyttänyt. Foresterin osalta tuollain korottamalla siihen apurungon alle ei tule yhtään sen enempää maavaraa, mutta kori on tietenkin korkeamalla ja kaikki muukin mikä ei ole apurungossa kiinni. Eikä tuo kovin kallis korotus näyttänyt Foresteriin olevan kun noin sen korottaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.11.2021, 09:27
460Xj 460Xj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.10.08
Sijainti: South-eastern Finland
Viestit: 81
Perusasetus

Lukuvinkki Forester maastokelpoisemmaksi


Autoliiton Moottori lehdessä juttusarja autosta: Subaru Forester XT 2005 tuotu Japanista ja tehty maastokelpoisuuden parantamiseen tähtääviä parannuksia. Moottori 7/21, 8/21 ja 10/21.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.11.2021, 12:30
PullakUazki PullakUazki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.21
Sijainti: Uusimaa
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 460Xj Näytä viesti
Autoliiton Moottori lehdessä juttusarja autosta: Subaru Forester XT 2005 tuotu Japanista ja tehty maastokelpoisuuden parantamiseen tähtääviä parannuksia. Moottori 7/21, 8/21 ja 10/21.
Tämähän liippaa läheltä. Pitääpä lukaista.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.05.2022, 18:01
NikooP NikooP ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.07.21
Sijainti: SODANKYLÄ
Viestit: 2
Perusasetus

-21 Kesällä tuli hankittua -05vm Foresteri, takaiskarit puhalsi mehut pihalle muutaman viikon ajon jälkeen. Siinä aikani arvelin käteni lyöneeni paskaan, mutta loppu rovi kun oli kuiten hyvässä kunnossa, niin arvelin sitten itse raiskata kulkineen ajo-ominaisuudet. Monroen hilut taakse, ja samalla itänaapurista älähän mittään 30mm lift kittiä eteen ja taakse. Lopputulos ei miellyttänyt, sillä pyöränkulmien säädön jälkeen rovi oli vielä hyvä ajettava. Vakiona oli 205/70R15 renkaat alla, ja sehän alko näyttään siltä että aivan kun olis kottikärrystä pallot hierassu alle. Nyt keväällä pisti torissa silmään 4tkm ajetut bfgn mutikat, ja vieläpä halvalla. Myyjä vakuutti että näillä jos millä saa ajo-ominaisuudet lähelle 700 Valpuria, ja hups kaupat oli sovittu. Renkaat oli koossa 215/75R15 ja tietosella riskillä niitä sovitaan. Ei tarttenu telamiinaa eikä lekaa että pallot mahtu pyörimään alla. Hento hipsutus, kuin vaimorakkaan kosketus konsanaan käy välissä koteloihin, mutta sehän vaan lisää väsyneen perheenisän libidoa totaalista ajamisen kaameutta hakiessaan.

Eihän tämä mikään offari ole, mutta väsyneen perheenisän väsynyt shittymaasturi!
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20220503_174107.jpg‎
Views:	558
Size:	332,8 Kt
ID:	102009  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.05.2022, 13:23
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Broidi tilas omaan Foresteriinsa kanssa 2" korottavan setin. Jos oikein ymmärsin niin siinä pudotetaan apurungot edessä ja takana alaspäin ja jousien päälle tulee palikat. Mahdollisesti viikonloppuna tuo asennetaan Foresterin alle. Ei se siitä kyllä yhtään sen maastokykyisempää tee kun siinä on aivan paskat joustot. Eikä se luistonestojärjestelmä ole kovin kehuttava. Renkaina sillä tais tällä hetkellä olla jotkin AT renkaat koossa 235/65-16.

Ulkonäöllisesti siitä tulee kyllä hyvännäköinen. Ainakin mitä noita kuvia näki netistä.
Päivitetääs tätä sen verran, että mätkästiin noi palat sinne autoon. Tuli ihan hyvännäköinen, eikä se nyt niin vaikea ollut asentaa. Mutta siihen se kyllä jää Foresterin osalta. Se on oikeasti aivan paska auto kun mennään tien ulkopuolelle. Joustot on aivan naurettavat. Luistonesto estää täysin offailun, koska se moottori stumppaa jos luistonesto on päällä. Ilmanluiston estoa ristiriipunta on erittäin suuri ongelma tuolle autolle. Ja se on aivan koko ajan ristiriipunnassa kun siinä on niin surkeat joustot. Se menee aivan liian lujaa maaston puolella, minkä myötä kytkin käryää ja huolella. Toki jos tykkää ajaa vauhdilla maastossa. Lopulta se kytkin lopettaa kokonaan toiminnan kun tarpeeksi pitkään yrittää ajaa maastossa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.05.2022, 14:44
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 933
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Päivitetääs tätä sen verran, että mätkästiin noi palat sinne autoon. Tuli ihan hyvännäköinen, eikä se nyt niin vaikea ollut asentaa. Mutta siihen se kyllä jää Foresterin osalta. Se on oikeasti aivan paska auto kun mennään tien ulkopuolelle. Joustot on aivan naurettavat. Luistonesto estää täysin offailun, koska se moottori stumppaa jos luistonesto on päällä. Ilmanluiston estoa ristiriipunta on erittäin suuri ongelma tuolle autolle. Ja se on aivan koko ajan ristiriipunnassa kun siinä on niin surkeat joustot. Se menee aivan liian lujaa maaston puolella, minkä myötä kytkin käryää ja huolella. Toki jos tykkää ajaa vauhdilla maastossa. Lopulta se kytkin lopettaa kokonaan toiminnan kun tarpeeksi pitkään yrittää ajaa maastossa.
Liekkö mikään saman segmentin auto sen parempi?
Bensa foresterin alennusvaihde oli ihan hyvä, sanoisin riittävä, olosuhteissa joihin sittari on ajateltu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.05.2022, 16:25
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riude Näytä viesti
Liekkö mikään saman segmentin auto sen parempi?
Tokkopa. Omistajat sitten saavat itseään kusettaa kuinka vain taitavat.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.05.2022, 08:30
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riude Näytä viesti
Liekkö mikään saman segmentin auto sen parempi?
Bensa foresterin alennusvaihde oli ihan hyvä, sanoisin riittävä, olosuhteissa joihin sittari on ajateltu.
No itseasiassa.. Samassa paikassa missä möyrittiin tuolla Foresterilla möyrittiin myös täysin vakiolla X3:lla. Jos noista kahdesta pitää valita menopeli niin toi X3 pieksee mennentullen Foresterin maaston puolella. X3 nelivetojärjestelmä toimi todella hyvin. Pystyi tyhjäkäynnillä ajelemaan, heti kun rengas nousee ilmaan niin luistonesto veti sen renkaan lukkoon ja voima siirtyi toiselle renkaalle. En ois itse uskonut X3 pystyvän edes tuollaiseen. Sitten taas Suzukilta Grand Vitara. Siitä löytyy aina jakolaatikko hitaalla alueella. 2006 vuosimallista eteenpäin kannattaa katsoa esp:llä varustettua peliä. Siinäkin on nimittäin toimiva neliveto toimivalla luistonestolla. Sit tietty Dusteri. Siinäkin toimi yllättävän hyvin luistonestojärjestelmät maaston puolella. Siinä on myös reilusti suuremmat joustot kuin Foresterissa. Hyundailta Santa Fe. Myös siinä toimi yllättävän hyvin se nelivetojärjestelmä maaston puolella. Vaikka muutoin se neliveto onkin vähän nihkeä esitys. Se normaalisti vaatii etupään sutimista, ennen kuin voima menee taakse. Mut siinä on erillinen nappi millä voi lukita nelivedon. Uskoisin myös, että Nissanilta X-trail tai Qashqai nelivetona toimis kanssa ihan ok maastossa? Luulisin niissä olevan melko samat systeemit kuin Dusterissa?

Mut toi Forester on kyllä oikeasti todella paska esitys. En ois uskonut sen olevan noin surkea. Se luistonesto pilaa koko auton.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pohjapanssari Forester -06 al_ Tekniikka & Jutustelu 5 24.02.2015 16:38
Myydään Subaru Forester temirhan77 O/M/V Ajoneuvot 5 06.09.2013 10:38
Range-Defet-Patrol Venäjällä 14.06.-16.06.2013 NewJuhani Tapahtumat 15 18.06.2013 05:40
subaru forester cannon_ball Maasturiprojektit 17 24.02.2013 20:29
Myydään Subaru Forester -98 Fanta O/M/V Ajoneuvot 2 23.04.2012 18:32


Sivu luotu: 16:29 (GMT +2).