Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.10.2021, 12:22
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 607
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jj5 Näytä viesti
Lähtisin varovaisesti kokeilemaan korottavilla (mielellään ihan jonkun merkkisillä) jousilla mitä on saatavilla. Katselis sitten voiko sitä ehkä niillä paloilla korotella lisää. Vois kuvitella että pyörän asennot voi muuttua mielenkiintoisiksi jos liikaa korottaa ja lisäksi ulosjoustovaraakin ois varmaan hyvä perusasennosta jäädä. Paljon vakiota suurempia kumeja sinne ei mahda ilman muutoksia/ ongelmia mahtua.

Moottorissa saattaa olla (ollut?) imusarjassa läppäsysteemi. Jos siellä vielä ovat, niin ne olisi kai hyvä poistaa jotteivat hajottuaan kulkeudu eteenpäin aiheuttaen tuhoja.

Kaippa se muuten on hyvä veturi, mutta liekö tommoisessa sitten huonomaineinen GM automaattiloota.

Ainakin näistä parista vikasta seikasta löytyy hyvin juttua netistä. Luulisi jonkun tällaista korottaneenkin.
Taitaa nuo mainitsemasi läppäviat ja GM loota olla reilun 10v jäljessä. Nykyään on jakoketjuongelmat ajankohtasia. En ihan ajan hermolla kyllä itsekkään enää ole näiden Bemarien kans, mutta käsittääkseni GM loota oli vaan dieseleissä e39/e38/ekan polven X5 aikana. Läpät saattaa kyllä vieläki koneissa olla, mutta varmaan se hajoamisongelma on ehditty X3 ikäpolven autoon korjata.

__________________
SLCK #552

HJ60 -88
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.10.2021, 13:01
jj5 jj5 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.09.20
Sijainti: pks
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppahj Näytä viesti
Taitaa nuo mainitsemasi läppäviat ja GM loota olla reilun 10v jäljessä. Nykyään on jakoketjuongelmat ajankohtasia. En ihan ajan hermolla kyllä itsekkään enää ole näiden Bemarien kans, mutta käsittääkseni GM loota oli vaan dieseleissä e39/e38/ekan polven X5 aikana. Läpät saattaa kyllä vieläki koneissa olla, mutta varmaan se hajoamisongelma on ehditty X3 ikäpolven autoon korjata.
-04 3.0D lukee ainakin tuossa signaturessa, että kyllä se aika lähelle sitä ikäluokkaa on. ketjusta ei millään järjellisillä kilsoilla tuommoisessa koneessa (M57[N?]) kyllä pitäisi olla huolta.

ilman tarkempia tietoja autosta. räjäytyskuvat jollekin -04 x3:lle sanovat seuraavaa;
vaihteisto taitaa olla GM valmiste: A5S 390R - YY 1 02/2005
ja imusarjassa läpät: 24007523283 intake manifold with flap control 1 11617800585

Läpäthän on moneen kertaan tietty ehditty jo poistaa ja miksei laatikkokin remontoida tai vaihdella.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.10.2021, 13:34
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 607
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jj5 Näytä viesti
-04 3.0D lukee ainakin tuossa signaturessa, että kyllä se aika lähelle sitä ikäluokkaa on. ketjusta ei millään järjellisillä kilsoilla tuommoisessa koneessa (M57[N?]) kyllä pitäisi olla huolta.

ilman tarkempia tietoja autosta. räjäytyskuvat jollekin -04 x3:lle sanovat seuraavaa;
vaihteisto taitaa olla GM valmiste: A5S 390R - YY 1 02/2005
ja imusarjassa läpät: 24007523283 intake manifold with flap control 1 11617800585

Läpäthän on moneen kertaan tietty ehditty jo poistaa ja miksei laatikkokin remontoida tai vaihdella.
Nostan käden virheen merkiksi. Tosiaan noin vanhoja nuo X3:t jo.
__________________
SLCK #552

HJ60 -88
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.10.2021, 14:02
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.330
Perusasetus

Mikä niissä Kenraali Moottorin lootissa on huonoa?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.10.2021, 18:24
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 197
Perusasetus

BMW:n mukaanhan noissakin on ikiöljyt ja siitä varmaan juontaa iso osa tuonkin askin ongelmista kun ei niitä öljyjä ole vaihdettu ekan 300tkm aikana. Väännönkesto on kanssa sulakkeena varsinkin softatun M57 koneen yhteydessä. Niistä leviää mm kitkapinnat ja sitten alkaa lipsuminen ja aski menee samantien limp modeen. Ja on ne muutenkin täysin slushboxeja verrattuna vaikka M57N koneen persauksista löytyviin ZF 6HP26 askeihin.

Kone itsessäänhän on hyvä poislukien se että se syö hehkuja ja termostaatteja. Läpät kannattaa M57 koneisesta nyplätä pois, M57N koneissa on vahvistetut läppäakselit jo. M57N2 koneesta alkaakin sitten jakopään ketjuongelmat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.10.2021, 11:10
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Macke Näytä viesti
Kone itsessäänhän on hyvä poislukien se että se syö hehkuja ja termostaatteja. Läpät kannattaa M57 koneisesta nyplätä pois
Testerin mukaan hehkut 1,2,3 ja 4 on poissa pelistä Kyllä se silti ihan ok käynnistyy, eikä mitään vikavaloa pala. Mut tilasin jo kaikki uudet hehkut siihen. Kuulemma myös hehkun joku ohjausboxi kannattaa myös päivittää? No sellainen on myös tulossa. Läpät viskataan myös mäkeen tuossa samassa operaatiossa. Siihenkin on osat.

Vaihdelaatikko on tuossa pelissä se GM:n 5-vaihteinen tomaatti. Siihen tilasin jo uuden suodattimen ja vaihdetaan siihenkin öljyt. Siitä nuo bimmet on hyviä, että joka asiaan löytyy juutubesta video miten se tehdään. On kyllä typerä laatikko kun mistään et tosiaan näe paljon siellä on öljyä. Melkoisen nipun kuitenkin tilasin palikoita siihen. Pääsee sitten pulttamaan.

Renkaatkin pitää ostella. Meinasin ostaa siihen Toyo Open Country a/t renkaat 235/65-17 koossa. Kuulemma se pitäisi mennä siihen just, ettei ota mihinkään kiinni, eikä mitään tarvi modailla.


Mitään mutarenkaita en tuohon laita kun ei tuollaisella tee kuitenkaan yhtään mitään asvaltin ulkopuolella. Mutta on hieman karheemmat renkaat kuitenkin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.10.2021, 10:26
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 197
Perusasetus

Mjoo, se hehkujen ohjausboxi saattaa kanssa olla pimeenä varsinkin jos testeri ilmoittelee että itse hehkuja olis kauhee määrä mykkänä. Omien kokemusten mukaan kahden hehkun puuttuminen alkaa tehdä pakkasella käynnistymisestä haastavaa jos ei ole lohkolämppäri kiinni. Internet osaa kyllä kertoa tarinoita jossa tyyliin ilman hehkuja lähtis käyntiin vielä -20 pakkasissa, mutta toi 2 hehkua on täällä etelässä koettu rajaksi kolmessa eri M57 konetyypissä. Yksi kynttilä pimeenä lähtee kyllä vielä puksuttamaan mutta kahdessa tosiaan tuppaa akku puutumaan jos on sen -15 astettakin pihalla. Ei siihen pataan tartte paljoa lämpöä saada että hörähtää tulille, mutta mieluummin ne hehkut kondikseen.

Aja sitten pata kunnolla lämpöiseksi ennen kuin alat nyplää niitä hehkuja irti. Jos ne on olleet kauan pimeänä, niin on sen verta tiukassa kiinni että kylmänä jos lähdet availemaan niin katkeaa suurella todennäköisyydellä se hehku. Sit on kivaa sen jälkeen...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Gr Patrol korotus jouset tai korin korotus sarja. makke_mies O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.10.2019 21:45
hj 61 soa korotus Hintsanen Maasturiprojektit 7 20.08.2009 08:27
HDJ:n korotus IVP4x4 Tekniikka & Jutustelu 2 14.09.2007 06:45
Korotus Tekniikka & Jutustelu 1 06.12.2005 17:03
FJ-55 Korotus? jambo72 Tekniikka & Jutustelu 1 12.11.2004 09:23


Sivu luotu: 20:12 (GMT +2).