![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ilman tarkempia tietoja autosta. räjäytyskuvat jollekin -04 x3:lle sanovat seuraavaa; vaihteisto taitaa olla GM valmiste: A5S 390R - YY 1 02/2005 ja imusarjassa läpät: 24007523283 intake manifold with flap control 1 11617800585 Läpäthän on moneen kertaan tietty ehditty jo poistaa ja miksei laatikkokin remontoida tai vaihdella. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mikä niissä Kenraali Moottorin lootissa on huonoa?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
BMW:n mukaanhan noissakin on ikiöljyt ja siitä varmaan juontaa iso osa tuonkin askin ongelmista kun ei niitä öljyjä ole vaihdettu ekan 300tkm aikana. Väännönkesto on kanssa sulakkeena varsinkin softatun M57 koneen yhteydessä. Niistä leviää mm kitkapinnat ja sitten alkaa lipsuminen ja aski menee samantien limp modeen. Ja on ne muutenkin täysin slushboxeja verrattuna vaikka M57N koneen persauksista löytyviin ZF 6HP26 askeihin.
Kone itsessäänhän on hyvä poislukien se että se syö hehkuja ja termostaatteja. Läpät kannattaa M57 koneisesta nyplätä pois, M57N koneissa on vahvistetut läppäakselit jo. M57N2 koneesta alkaakin sitten jakopään ketjuongelmat. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Vaihdelaatikko on tuossa pelissä se GM:n 5-vaihteinen tomaatti. Siihen tilasin jo uuden suodattimen ja vaihdetaan siihenkin öljyt. Siitä nuo bimmet on hyviä, että joka asiaan löytyy juutubesta video miten se tehdään. On kyllä typerä laatikko kun mistään et tosiaan näe paljon siellä on öljyä. Melkoisen nipun kuitenkin tilasin palikoita siihen. Pääsee sitten pulttamaan. Renkaatkin pitää ostella. Meinasin ostaa siihen Toyo Open Country a/t renkaat 235/65-17 koossa. Kuulemma se pitäisi mennä siihen just, ettei ota mihinkään kiinni, eikä mitään tarvi modailla. ![]() Mitään mutarenkaita en tuohon laita kun ei tuollaisella tee kuitenkaan yhtään mitään asvaltin ulkopuolella. Mutta on hieman karheemmat renkaat kuitenkin. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mjoo, se hehkujen ohjausboxi saattaa kanssa olla pimeenä varsinkin jos testeri ilmoittelee että itse hehkuja olis kauhee määrä mykkänä. Omien kokemusten mukaan kahden hehkun puuttuminen alkaa tehdä pakkasella käynnistymisestä haastavaa jos ei ole lohkolämppäri kiinni. Internet osaa kyllä kertoa tarinoita jossa tyyliin ilman hehkuja lähtis käyntiin vielä -20 pakkasissa, mutta toi 2 hehkua on täällä etelässä koettu rajaksi kolmessa eri M57 konetyypissä. Yksi kynttilä pimeenä lähtee kyllä vielä puksuttamaan mutta kahdessa tosiaan tuppaa akku puutumaan jos on sen -15 astettakin pihalla. Ei siihen pataan tartte paljoa lämpöä saada että hörähtää tulille, mutta mieluummin ne hehkut kondikseen.
Aja sitten pata kunnolla lämpöiseksi ennen kuin alat nyplää niitä hehkuja irti. Jos ne on olleet kauan pimeänä, niin on sen verta tiukassa kiinni että kylmänä jos lähdet availemaan niin katkeaa suurella todennäköisyydellä se hehku. Sit on kivaa sen jälkeen... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Gr Patrol korotus jouset tai korin korotus sarja. | makke_mies | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.10.2019 21:45 |
hj 61 soa korotus | Hintsanen | Maasturiprojektit | 7 | 20.08.2009 08:27 |
HDJ:n korotus | IVP4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 14.09.2007 06:45 |
Korotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 06.12.2005 17:03 | |
FJ-55 Korotus? | jambo72 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 12.11.2004 09:23 |