Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.09.2021, 19:40
VeeWee:n Avatar
VeeWee VeeWee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Salo
Viestit: 258
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Suomessa on kilvissä, jos ei ole sittemmin kilvistä pudonnut, BMW 2002 jossa on kavennettu Moparin 8 3/4 perä.

Kyseinen värkki oli rakennettu turbo koneella kiihdytyskilpailuja varten, mutta oli tosiaan hyväksytty liikenteeseen jäykällä perällä. Bemareissahan on ollut viimeisen 50 vuotta erillisjousitettu taka-akseli.
Eiköhän oo Hollolassa vihreänä, jos oli ennen Suonenjoella ja keltaisena.
Niitä on silloin muitakin laitettu jäykälle, mut saattaa olla ihan hiacen perä otteessa vaikka ois mikä paikassa.

__________________
Liian monta ikuisuusprojektia...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.09.2021, 01:15
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Vähän ohi aiheesta....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VeeWee Näytä viesti
Eiköhän oo Hollolassa vihreänä, jos oli ennen Suonenjoella ja keltaisena.
Niitä on silloin muitakin laitettu jäykälle, mut saattaa olla ihan hiacen perä otteessa vaikka ois mikä paikassa.
Muistaakseni jossain vaiheessa Noin 60 hv hiacen perää ei saanut laittaa (saanut katsastettua) noihin jenkkeihin v-8 moottorin perään....

Noita n. 60-80 hv diesel- hiacen yli 500 tkm ajettuja periä katsastettiin amerikasta tuotuina "isoina-" perinä, pulttijako meni suoraan johonkin merkkiin, muistaakseni chevyyn piti tehdä uusi jako?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.09.2021, 06:28
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Muistaakseni jossain vaiheessa Noin 60 hv hiacen perää ei saanut laittaa (saanut katsastettua) noihin jenkkeihin v-8 moottorin perään....

Noita n. 60-80 hv diesel- hiacen yli 500 tkm ajettuja periä katsastettiin amerikasta tuotuina "isoina-" perinä, pulttijako meni suoraan johonkin merkkiin, muistaakseni chevyyn piti tehdä uusi jako?
No tämähän selventikin kaiken👍
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.09.2021, 08:11
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Muistaakseni jossain vaiheessa Noin 60 hv hiacen perää ei saanut laittaa (saanut katsastettua) noihin jenkkeihin v-8 moottorin perään....

Noita n. 60-80 hv diesel- hiacen yli 500 tkm ajettuja periä katsastettiin amerikasta tuotuina "isoina-" perinä, pulttijako meni suoraan johonkin merkkiin, muistaakseni chevyyn piti tehdä uusi jako?
Voi olla, hiluxin/Hiacen dieselissä on 72hv ja bensakoneissa vähän enemmän.
Hiace/Hilux pulttijako on 5x114,3mm eli 5x4.5", sama jako siis kuin suuressa osassa Amerikan Chryslerin tuotteita sekä Amerikan Fordin tuotteita, kuin myös AMC/Jeep osastolta tätä löytyy.

Vaihtoa aikanaan varmaankin tehty hyvin paljon sen takia, että se toyotan 8" perä on aika vahva ja niitä oli todella paljon. Nythän niitä ei juurikaan ole, kun romut on melkeinpä kaikki laivattu afrikkaan.

Itsellä olisi tarve 2wd hiluxin banjolle, ilman murikkaa tai murikan kanssa mutta vetoakselit olisi oltava.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron vetotavan valot Teemus Tekniikka & Jutustelu 1 23.03.2018 08:05
Hj muutos/poikkeuslupakatsastus Haggiz Tekniikka & Jutustelu 37 25.03.2017 21:11
soa muutos petrool Tekniikka & Jutustelu 2 15.08.2009 11:34
N2 muutos N2G Tekniikka & Jutustelu 0 25.08.2006 19:41
Muutos M1G luokkaan... LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 0 13.01.2003 12:25


Sivu luotu: 02:31 (GMT +2).