Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.06.2021, 12:04
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 744
Perusasetus

Yleensä herättely vaiheessa vnt ahtimella pakopaineet ylittävät ahtopaineen. Sen jälkeen ahtopaine ja pakopaine menevät käytännössä käsikädessä.
Heikkeneekö ahtimen herääminen pakopaineella ohjatessa kun siipien aukeaminen tapahtuu liian aikaisin.

Noihinhan on maailmalta saatavissa erinäisiä ratkaisuja mitkä mahdollistavat siivikon ohjauksen ilman ecua. Saatavilla taisi olla myös pieniä ihan tarkoitukseen tehtyjä ecuja.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.06.2021, 18:26
Kuljukka Kuljukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.09.09
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 323
Perusasetus

Aika iso ahdin, riittänee likemmäs 300hv mitenkä heräävyys noin offi käytössä?
Minkälaista suutinta ja pumppua tähän on tulossa?
Vakio pumppu riittänee johonkin 250 kantturoille mutta suuttimet vaatii jo reilusti isommat.
Omassakin kotterossa tuo pd150 imusarja. Ahtimeksi odottaa volvosta peräisin oleva gtb2056vl jolla ilmeisesti heräävyys hyvä ja riittää n.250hv

Viimeksi muokannut Kuljukka : 28.06.2021 18:32
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.06.2021, 05:37
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuljukka Näytä viesti
Aika iso ahdin, riittänee likemmäs 300hv mitenkä heräävyys noin offi käytössä?
Minkälaista suutinta ja pumppua tähän on tulossa?
Vakio pumppu riittänee johonkin 250 kantturoille mutta suuttimet vaatii jo reilusti isommat.
Omassakin kotterossa tuo pd150 imusarja. Ahtimeksi odottaa volvosta peräisin oleva gtb2056vl jolla ilmeisesti heräävyys hyvä ja riittää n.250hv
Turbon herääminen selviää, kun päästään kokeilemaan. Automaatti auttaa heräämisessä vähän. Pumpusta ja suuttimista tulee juttua jahka kerkiän/jaksan kirjoittaa. Mutta jotain isompaa on tulossa.

Suomesta ei mahda löytyä noita BRM moottorin imusarjoja? Näyttäisi olevan Amerikan Jetasta lähtöisin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.06.2021, 05:56
Kuljukka Kuljukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.09.09
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sumsar Näytä viesti
Turbon herääminen selviää, kun päästään kokeilemaan. Automaatti auttaa heräämisessä vähän. Pumpusta ja suuttimista tulee juttua jahka kerkiän/jaksan kirjoittaa. Mutta jotain isompaa on tulossa.

Suomesta ei mahda löytyä noita BRM moottorin imusarjoja? Näyttäisi olevan Amerikan Jetasta lähtöisin.
Ei ole tullut vielä koskaan brm moottoria vastaan missään mutta suomi autoissa 1.9 bls ja 2.0 bmm on saman näkösiä 8v moottoreita.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.06.2021, 06:16
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuljukka Näytä viesti
Ei ole tullut vielä koskaan brm moottoria vastaan missään mutta suomi autoissa 1.9 bls ja 2.0 bmm on saman näkösiä 8v moottoreita.
Kiitos vinkistä. Tilasin saman tien BMM imusarjan (Golf V 2.0 TDi) malliksi. 50€ sai jo valita mieleisen...
Tuolla PD150 imusarjalla ykkössylinterin virtaus jää 3% pienemmäksi kuin muiden, jos tuohon aikaisemmin löydettyyn mittaukseen on uskominen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.06.2021, 06:21
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 731
Perusasetus

Kuten arvata saattaa, niin turbon ohella myös suuttimet ja pumppu kaipasivat vähän huomiota. Tässä mentiin siitä, mistä aita oli jo kaatunut ja kopioitiin kokeneempi harrastajia. Jopa siinä määrin, että ostettiin valmiiksi muokatut osat. Itsellä ei taidot riitä suutin tai pumppuhommiin. VW:n vakiosuuttimiin vaihdettiin 0.360 kärjet ja paineet säädettiin 240 bariin. Kun alkuperäinen suutin oli 0.180 niin lisäystä tuli vaatimaton 100%.
VW:n vakiopumpussa on liika sähköä omaan makuun. Siispä tilalle vaihdettiin mekaaninen pumppu. Sopivasti suurempi aihio löytyi Kia Carnival I 2.9TD autosta. Ko autossa taitaa olla suurin nelisylinterinen mekaaninen Boschin VE-pumppu. Pumppu kävi huollossa ja sen sisälle tehtiin jotain pientä, josta minä en tiedä sen tarkemmin. Samalla siihen sovitettiin VW:n hihnapyörä.

Tässä paketissa ei siis ollut mitään uutta tai erikoista. Vastaavia on tehty aikaisemminkin ja se on toimivaksi todettu. Hyvin bolt-on homma. Jopa kaasuvaijerin liikeradan sai sopivaksi ilman suurempaa taistelua. Myös laatikon tarvitseman kick down vaijerin sai sovitettua pienellä muokkauksella.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.06.2021, 05:55
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 731
Perusasetus

Nyt lotto vetämään.
Trial gearin tehokkaampi ohjaustehostimen pumppu passasi vaggilaiseen bolt on. Pumpun runko siis meni samoihin kiinnityksiin kuin alkuperäinen pumppu. Trial gear oli minulla käytössä jo edellisessä tekniikassa niin hihnapyörän joutui vaihtamaan. Uuden keskiön sorvautin hihnapyörälle. En nyt muista oliko syynä hihnan linjaus vai se, ettei vanha keskiö irronnut. Joka tapauksessa tämä oli mukavan helppo rasti. Huomatkaa myös hightech moottoripukki. Helpotti kummasti rakentamista kun moottori seisoi tukevasti omilla jaloilla.

Mutta tottakai tähänkin piti itse päästä jotain härppimään. Lisäsin yhden tukirullan, jolla saan hihnan seuraamaan ohjaustehostimen hihnapyörää pitempään. Jospa se ei luistaisi niin helposti kun on täynnä kuraa ja turvetta.

Viimeksi muokannut Sumsar : 30.06.2021 06:01
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.03.2022, 18:13
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sumsar Näytä viesti
VW:n vakiopumpussa on liika sähköä omaan makuun. Siispä tilalle vaihdettiin mekaaninen pumppu. Sopivasti suurempi aihio löytyi Kia Carnival I 2.9TD autosta. Ko autossa taitaa olla suurin nelisylinterinen mekaaninen Boschin VE-pumppu.
Kotimainen SisuDiesel 44DTA moottori työnsi parhaimmillaan luokkaa 125 hv / 500 Nm, ja siinä oli mekaaninen Bosch VE. Varmaan vielä isompi pumppu? Moottori siis 4.4 litrainen.

(Noita moottoreita oli myös sähköisellä VP-pumpulla, mallimerkintä silloin 44 ja 49 ET, ETA, ETI, EWA, EWI jne.)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Toyota Crawler (ToyWagen) kippo86 Maasturiprojektit 497 25.12.2015 21:20
Myydään Toyota HJ61 taka ja HDJ etu murikat+muuta toyota akseli ryönää... Maajussi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.04.2013 08:57
Myydään Toyota corona MKII,Toyota FJ,Toyota crown virranjakaja Castrol O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.01.2013 21:48
Myydään / Vaihdetaan muutama ylimääräinen auto kaupan. toyota,toyota,renault ja taas toyota Jumppis O/M/V Ajoneuvot 1 29.06.2011 13:17
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) Jooseppi O/M/V Ajoneuvot 0 11.03.2009 21:07


Sivu luotu: 17:45 (GMT +2).