Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.04.2021, 10:26
-Epe- -Epe- on kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 94
Perusasetus

Aiempaan etuperän ongelmaan liittyen, onko V8 ja 4,0L malleissa sama välitys Vari-lok etuperässä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.10.2021, 20:49
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

eipä mittään

Viimeksi muokannut Mika_T : 19.10.2021 21:50
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.10.2021, 08:22
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 197
Perusasetus

Omaani tutkaillen joka muuten on aikalailla ruosteeton, niin helmapalkkien takapäistä sisältä käsin sekä etulokareiden kaaret.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.10.2021, 13:53
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Meilläkin kukkii kaarista, ja apparin puolen helma oli takapuolelta niin rapee, että hitsasin sinne jonkun about 1000x100mm palan tuossa taannoin. Ulkopuolelta helma sentään näyttää hyvältä, niin ei tarvinnut julkisivupaikkauksia tehdä.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.10.2021, 21:54
-Epe- -Epe- on kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 94
Perusasetus

Oma on varsin tervepeltinen, mutta siitä hävisi ensin tankin "pohjapansari". Nyt tähän katsastukseen piti ensimmäisen kerran hitsata takahiekkapeltiä ja pari muutakin paikkaa taka-akselin takapuolelle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.10.2021, 07:36
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 197
Perusasetus

Totta joo, tankin ripustuspellin olen minäkin joutunut vaihtamaan kun siitä ei ollut oikein mitään jäljellä. Koko tankkihan on siis kiinni autossa sillä "pohjapanssarilla", ihme ettei tullu alas koko hela hoito...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.10.2021, 09:20
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 606
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Mistä nämä WJ:t ruostuu ensimmäisenä.

Vieläkin kiinnostais tämmönen kikkare mutta kun kokemusta ko. mallista ei ole yhtään.
1999 V8 WJ ja 460000 mittarissa.
Tankin "panssari" pehmentynyt, vaihtokunnossa. Taitaa olla tyyppivika ja konepellin etureuna

Alkaa tuon ikäluokan autot olemaan yksilöitä. hyviä varmasti löytyy vielä!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.10.2021, 22:23
RockerDuck:n Avatar
RockerDuck RockerDuck ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.03.14
Sijainti: Iisalmi, the Olvi city
Viestit: 160
Perusasetus

WJ ja sen oudot suhinat.


Eli maasturi kantaan tuli taas siirryttyä, 03 WJ 2.7 crd limitedin muodossa.

Varsinaisesti ei ole vika, mutta kojetaulun sisästä kuuluu välillä suhahdus, niin ku alipaine karkaisi. Ei vaikuta heilutteletko lämppärin nuppia, ja välillä se kuuluu vaikka ei ole virrat päällä, varsinkin kun just oot auton sammuttanu?

Toinen homma on jyrinä kääntäessä, kylmällä autolla ääni kuuluu herkemmin, eli voisko olla jakiksen puolella? Samalla tuntuu niinkuin yrittää lukkoja päälle. Tätä ei tee läheskään joka kerta jyrkkään kääntäessä, varsinkaan lämpimänä.

Sitten ulkonäkö kysymysten pariin, autossa on 2 tuuman korotus, onko sinne toiveitakaan saaha 33 alle ilman että lekaa heiluttaa koko päivän? Cooperin STT Pro renkaita mieluillu, ei taho vaan 16 löytyä, tai kertokaa viisaammat jos niitä jollain on hyllyssä... Vaihdossa vois joutaa alkuperäiset alumiinit ja melko tuoreet a/t kuvioiset Sailunit, olikohan orggis koossa.
__________________
Something happens in 90 miles per hour...All the sounds and engine wibrations are gone... You become as one with the engine...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.10.2021, 17:44
-Epe- -Epe- on kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RockerDuck Näytä viesti
Eli maasturi kantaan tuli taas siirryttyä, 03 WJ 2.7 crd limitedin muodossa.

Varsinaisesti ei ole vika, mutta kojetaulun sisästä kuuluu välillä suhahdus, niin ku alipaine karkaisi. Ei vaikuta heilutteletko lämppärin nuppia, ja välillä se kuuluu vaikka ei ole virrat päällä, varsinkin kun just oot auton sammuttanu?

Toinen homma on jyrinä kääntäessä, kylmällä autolla ääni kuuluu herkemmin, eli voisko olla jakiksen puolella? Samalla tuntuu niinkuin yrittää lukkoja päälle. Tätä ei tee läheskään joka kerta jyrkkään kääntäessä, varsinkaan lämpimänä.

Sitten ulkonäkö kysymysten pariin, autossa on 2 tuuman korotus, onko sinne toiveitakaan saaha 33 alle ilman että lekaa heiluttaa koko päivän? Cooperin STT Pro renkaita mieluillu, ei taho vaan 16 löytyä, tai kertokaa viisaammat jos niitä jollain on hyllyssä... Vaihdossa vois joutaa alkuperäiset alumiinit ja melko tuoreet a/t kuvioiset Sailunit, olikohan orggis koossa.
Kyllä minullakin jää säätämään automaatti-ilmastointia vaikka auto on sammutettu, tai näin olen äänistä päätellyt. Joku oli myös mittaillut yleismittarilla ja todennut saman. Ennen minun WJ purki akkua jos pidempään oli ajamatta. Mutta nykyään laitan off-asentoon jos jätän auton parkkiin. En ole 100% varma että syy olisi siinä, mutta enää ei ole kertaakaan tyhjentynyt akku.

Jyrinä voisi tulla hyvinkin lukoista. Onko tietoa koska on öljyt vaihdettu ja onko laitettu sopivaa lisäainetta?

Noista renkaista, varmasti joudut muokkaamaan ja paljon! Minun renkaat on mitalla katsottuna 29" ja ovat vakiovanteilla, silti piti sisälokareita kiristellä nippareilla. Reilusti pienemmän ET:n vanteilla eivät sopineet kääntymään, joten jouduin vaihtamaan vakiovanteille.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.10.2021, 21:44
RockerDuck:n Avatar
RockerDuck RockerDuck ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.03.14
Sijainti: Iisalmi, the Olvi city
Viestit: 160
Perusasetus

Öljyillä ei pitäs olla ajettu kun n.2000km ja vissiin Jamantin tuotteilla/ohjeilla laitettu.

Tuo automaatti-ilmastointi homma pitää tutkia, voi hyvinkin olla se. Mistä muuten porukka on tilannut korotus sarjat, 3" sarjaa mieli tekis laittaa alle, vaikka ei tällä ollut tarkotus ajella ojan taa...

Muoks.

Kaverilta löyty pohjapanssarin peltileikkeet, vaihteistolla ja polttoainelauhduttimelle(?), pitäs vissiin ruveta nekin askartelemaan paikalleen, onko tietoa mistä löytäs puskureitten leikekuvat, sellaiset missä olis vinssipetikin jo valmiina?
__________________
Something happens in 90 miles per hour...All the sounds and engine wibrations are gone... You become as one with the engine...

Viimeksi muokannut RockerDuck : 12.10.2021 21:48
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.02.2022, 12:42
Clint:n Avatar
Clint Clint ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Koski Tl
Viestit: 68
Perusasetus

Tankin nosto


Kirjoitetaanpa tähän ketjuun:

Minulla on vm 2000 WJ 4.7l quadra drivella. Ostin sen pari vuotta sitten, olen asennellut (ja leimannut) siihen Rough Countryn 4" korottavan long arm -alustasarjan, eteen tuplaristikkokardaanin, kylkiin järeät helmapalkit ja renkaiksi Insan Special Trackit koossa 265/75R16 (todellisuudessa melko korkeat).
Autohan palvelee mitä parhaiten käyttötarkoituksessaan, eli pääsee perheen kanssa sukulaisten tiluksilla vähän pahempiinkin paikkoihin paistamaan makkaraa, ilman että tarvitsee kantaa nuotiopuita pitkää matkaa.

Seuraava projekti olisi uuden takapuskurin teko ja siihen yhdistettynä tuon todella alhaalla olevan bensatankin nosto varapyöräkotelon verran ylemmäs. Alun perin ajattelin tehdä homman siten, että otan vakio tankin suojasta siivut pois kyljistä ja nostan ylöspäin, mutta koska minulla tuo suojus on harvinaista kyllä aika priimakunnossa, en tarkemmin ajateltuna haluaisikaan lähteä pilkkomaan sitä.
Kysynkin, että olisikoon kellään 1) myydä tankin panssaria (vaikka itsetehtyä), joka mallaisi tankin noston kanssa tai 2) valmiita kuvia osista, joista saisi hitsuuteltua kasaan uuden panssarin?

Jos saan jostakin käypäisen panssarin, niin sitten tuo alkuperäinen tankinsuoja vapautuu myyntiin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.03.2022, 22:01
timpson timpson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RockerDuck Näytä viesti
Eli maasturi kantaan tuli taas siirryttyä, 03 WJ 2.7 crd limitedin muodossa.

Varsinaisesti ei ole vika, mutta kojetaulun sisästä kuuluu välillä suhahdus, niin ku alipaine karkaisi. Ei vaikuta heilutteletko lämppärin nuppia, ja välillä se kuuluu vaikka ei ole virrat päällä, varsinkin kun just oot auton sammuttanu?

Toinen homma on jyrinä kääntäessä, kylmällä autolla ääni kuuluu herkemmin, eli voisko olla jakiksen puolella? Samalla tuntuu niinkuin yrittää lukkoja päälle. Tätä ei tee läheskään joka kerta jyrkkään kääntäessä, varsinkaan lämpimänä.

Sitten ulkonäkö kysymysten pariin, autossa on 2 tuuman korotus, onko sinne toiveitakaan saaha 33 alle ilman että lekaa heiluttaa koko päivän? Cooperin STT Pro renkaita mieluillu, ei taho vaan 16 löytyä, tai kertokaa viisaammat jos niitä jollain on hyllyssä... Vaihdossa vois joutaa alkuperäiset alumiinit ja melko tuoreet a/t kuvioiset Sailunit, olikohan orggis koossa.
Etukardaanin takimmainen nivel on se ensimmäinen epäilyksen kohde melkein missä vain oudossa äänessä, varsinkin jos on yhtään korotettu.

265/75R16 mahtuu kohtuu pienillä leikkelyillä ja parin tuuman korotuksella mutta kiinni nekin ottaa sisäänjoustoissa jos maastossa venyttelee.
Prisman parkkikselle näillä pääsee kyllä rotvallin yli. Etujarrut on sen verta isot että 15 tuumaiset vanteet ei mahdu kuin 4 tuumaa tai pienemmällä backspacella. Eli pitää olla ulospäin levittävät 15" vanteet.

Jos myyntipäälle tuut orkkisvanteista niin mua kiinnostais ne.

-Timppa
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.04.2022, 20:33
RAF:n Avatar
RAF RAF ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: Alapitkä,Sawo,Finland.
Viestit: 369
Post

WJ Jeep 4.7 2000 otteessa 245/70R 16.minkä kokoista rengasta tuohon voisi alkaa suunnittelemaan mahtuuko 285/75 16 olisi hyllyssä,mitkähän uuden lain mukaan suurimmat koot tulisi kysymykseen ilman muutos katsastusta ja muutos katsastettuna Kiitos jo etukäteen.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 06.04.2022, 22:08
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 197
Perusasetus

Ei mahdu ilman korotuksia ja rälläkän vingutusta. Eikä sulla vedä sitten turbiinilukkokaan kiinni normi maantiellä. Mulla 265/70R16 rinkelit 2" korotuksella ja noissakin jo sen verta isompi vierintäkehä että turnipsi tykkää lukittua siinä 90km/h kieppeillä joka ei ole kauhean hyvä juttu sakkomielessä valtaosalla tiestöä.

Ja jos ei pääse ajelemaan lukitetulla turnipsilla niin vierre tankissa on aikamoinen.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 26.09.2022, 16:51
-Epe- -Epe- on kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RockerDuck Näytä viesti
Sitten ulkonäkö kysymysten pariin, autossa on 2 tuuman korotus, onko sinne toiveitakaan saaha 33 alle ilman että lekaa heiluttaa koko päivän? Cooperin STT Pro renkaita mieluillu, ei taho vaan 16 löytyä, tai kertokaa viisaammat jos niitä jollain on hyllyssä... Vaihdossa vois joutaa alkuperäiset alumiinit ja melko tuoreet a/t kuvioiset Sailunit, olikohan orggis koossa.
WJ alkaa olla uhrattu offroadin alttarille ja ajot painottuu maastoon. Nälkä on kasvanut ja isommat pyörät pitäisi saada alle. Autossa on 2" korotuspalat. Jos laittaa 33" niin riittääkö kaarien rälläköinti vai pitääkö pyöräkoteloita muokata muutenkin? Ja millainen ET olisi vanteissa optimaalinen ettei sisäreuna osu mihinkään eikä toisaalta ulkonurkka vaadi liikaa tilaa?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 27.09.2022, 12:37
J-J J-J ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.12.20
Sijainti: Heinola
Viestit: 45
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Epe- Näytä viesti
WJ alkaa olla uhrattu offroadin alttarille ja ajot painottuu maastoon. Nälkä on kasvanut ja isommat pyörät pitäisi saada alle. Autossa on 2" korotuspalat. Jos laittaa 33" niin riittääkö kaarien rälläköinti vai pitääkö pyöräkoteloita muokata muutenkin? Ja millainen ET olisi vanteissa optimaalinen ettei sisäreuna osu mihinkään eikä toisaalta ulkonurkka vaadi liikaa tilaa?
Äkkiseltään sanoisin, että levitystä vain sen verran ettei sisäreuna ota kiinni tukivarsiin (niihin se ensimmäisenä taitaa osua). Tuotahan voi koittaa mittailla nykyisen setupin kanssa, paljonko on nyt tilaa ja minkä verran leveyttä on tulossa lisää jne. Toki siihen renkaan todelliseen leveyteen vaikuttanee myös vanteen leveys ja minkä verran rengas pullistelee.

Sitten niistä muokkauksista. Lasinpesunestesäiliö on tiellä , sille pitää keksiä uutta paikkaa ja/tai muotoa. Vakiomallin sumuvaloista joutuu myös luopumaan jos ne vielä on paikallaan. Muutenkin puskurin alareunaa saa avartaa, jos maastossa möyrii.
Takana puolestaan pitäisi akselia todennäköisesti saada taaemmas. Vain hiukan vakiota isommilla renkailla (olikohan 265/70R16 kuluneet altsikat) saanut uutta uraa kulutuspintaan kun möyriessä sopivassa asennossa rengas hinkannut kaaren reunaan ja se muovilista lähtenyt lätkimään. En ole mitannut, mutta rohkenen väittää ettei pelkästään oven reunaan asti leikkaamalla saa tarpeeksi tilaa 33" renkaille vakio tukivarsilla. Siis maastossa mahdollisia liikeratoja ajatellen. Eli tukivarret uusiksi/säädettävät ja akselivälin pieni venytys lienee tarpeen.

. . .

Mittasin sitten kuitenkin kun kävi kiinnostamaan. Eli kaaren jos avartaa oven reunaan asti, niin saa noin 4cm lisää tilaa. 33" on noin 3cm isompi säteeltään (numeroiden mukaan) kuin mainittu 265/70R16 eli kyllä se voi aika tiukkaa tehdä.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 27.09.2022, 16:12
-Epe- -Epe- on kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 94
Perusasetus

Hyviä huomioita, kiitos.
Pitääpä tallilla vähän mittailla autoa, jos saisi edes vähän korketta ja leveyttä lisää renkaisiin.

Toinen juttu on rekisterikilven valot jotka ei toimi. Sulakkeet on kunnossa mutta lampunkantoihin ei tule virtaa. Onko näissä joku "tyyppivika" mistä johto menee poikki?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34


Sivu luotu: 10:46 (GMT +2).