Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.03.2021, 11:14
PullakUazki PullakUazki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.21
Sijainti: Uusimaa
Viestit: 18
Perusasetus

Tutun Grabber AT3:set oli melko kuluneet. Innostuin kuitenkin ks. renkaista ja päätin tilata uudet, koossa 205/75R15.

Korotuksista olen lukenut jonkin verran. 20-30 mm pitäisi olla vielä melko turvallinen valinta, jos pelkillä koropaloilla mennään:
http://get-primitive.com/blog/subaru-lifting-basics/

Australiassa taitaa olla virkein Subaru-virittelymeininki. Sieltä löytyy vaikka mitä mutta postikulut ja tulli hillitsee hankinta-aikeita.

Nämä 30mm palat laitan tilaukseen:
https://www.ebay.co.uk/itm/Complete-...del%3AForester


Viimeksi muokannut PullakUazki : 28.03.2021 11:43
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.03.2021, 20:59
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PullakUazki Näytä viesti

Nämä 30mm palat laitan tilaukseen:
https://www.ebay.co.uk/itm/Complete-...del%3AForester
Oletko katsonut, että EU- alueelta ei löydy samaan hintaan?
tuo tulli aiheuttaa reilu 20 e lisäkustannuksen alv;n muodossa, ja jos joku määrätty toimittaja, niin huolintakulut voi olla jopa enemmän.....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.03.2021, 09:12
PullakUazki PullakUazki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.21
Sijainti: Uusimaa
Viestit: 18
Perusasetus

Tilattu palat. Jos napsastaa, niin sitten kaivetaan kuvetta...

Offroad-henkisten Subaru-tuuninkiosien tarjonta ei ole suurta eu-alueella. Tema näytti valmistajana olevan jokseenkin tunnettu Subaru-palstoilla.

Palat ovat hd-polyeteenia, metalliset ruuviholkit ja muutama ruuvi+mutteri. Etrasta ja k-raudasta olisi voinut hakea tarveaineet ja "sorvata" palat itse. Mutta saapahan vähemmällä vaivalla sopivat palat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.03.2021, 17:54
PullakUazki PullakUazki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.21
Sijainti: Uusimaa
Viestit: 18
Perusasetus

Tänään tuli hankittua volkkarin 15x6 tuuman peltivanteet neljällä kympillä ja vannesprayta valmiiksi renkuloita varten.

Kaippa ne menee. Foresterin vanteissa offsettia on 48mm ja noissa volkkarin vanteissa 43mm. Keskireikä on 57,1mm kun Subarulla on 56,1mm. Pulttijako on tietysti sama 5x100mm.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.04.2021, 16:34
PullakUazki PullakUazki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.21
Sijainti: Uusimaa
Viestit: 18
Perusasetus

Vanteet tuli pestyä, hiottua suuremmista ruosteista ja maalattua. Kohtuu jälkeä tuli vaikka spraylla räki ulkona, pienessä tuulessa.

Rengas-guru ilmoitti ettei heiltä löydy Grabbereita ja perui itse tilauksen.

Niinpä pistin Yokohaman Geolandar 105 AT:t tilaukseen, hieman Subarulle eksoottisemmassa koossa 195/80R15.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.04.2021, 18:27
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Raportoipa testeistä. Omalla kohdalla citymaasturiosasto vakavasti harkinnassa. Käyttökin taitaa olla pitkälti samanlaista. Foresterissa taitaa tavaratilaa olla enemmän, kuin esim tojon rav nelosessa. Olikos tämä manuaali vai automaatti?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.04.2021, 20:55
PullakUazki PullakUazki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.21
Sijainti: Uusimaa
Viestit: 18
Perusasetus

Joo, raporttia tulee kunhan renkaat ja koropalat saapuu ja saa asennettua.

Olin iloisesti yllättynyt tavaratilan koosta, oletin vähemmän. Toisena autona ja verrokkina on farmari E-mersu. Ei Forester sille pärjää mutta kyllä sinnekin mahtuu tavaraa. RAViin en osaa verrata kun en ole autoa nähnyt.

5v manuaali on ja oikein alennusvaihteistolla Vaan kun olisivat Subarun insinöörit ymmärtäneet vähän alentaa välitystä enemmän. Suhde on 1:1.45.

Kyllä alaykkönen ja -kakkonen ovat ihan käyttökelpoisia vähän "teknisemmällä" metsäautotiellä. Ja alapakilla sujuu peräkärryn peruuttaminen hallitummin, kun joudun usein peruuttamaan ylämäkeen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.04.2021, 07:21
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakki Näytä viesti
Raportoipa testeistä. Omalla kohdalla citymaasturiosasto vakavasti harkinnassa. Käyttökin taitaa olla pitkälti samanlaista. Foresterissa taitaa tavaratilaa olla enemmän, kuin esim tojon rav nelosessa. Olikos tämä manuaali vai automaatti?
Oma kokemus kyllä noista forestereista on vahvasti vastaan minkäänlaista maastokäyttöä. Ei se vaan toimi. Jossain todella kevyellä käytöllä menee. Mutta parempiakin citykikottimia on olemassa. Kuten Duster. Jos Duster on jotenkin liian pieni niin ota vaikka Hyundailta Santa Fe. Pieksee mennen tullen tiloissa Foresterin. Pieksee myös maastokäytössä Foresterin. Korotuspalikoita saa netistä aina +50mm asti. Nelivetojärjestelmä ei ole niin hyvä kuin Subarussa, mutta kyllä tuolla pärjää. Ja noi on todella halpoja. Kannattaa ottaa vähintään 2006 mallinen. Se edellinen koppa on ahtaampi ja nihkeämpi meneen maastossa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pohjapanssari Forester -06 al_ Tekniikka & Jutustelu 5 24.02.2015 16:38
Myydään Subaru Forester temirhan77 O/M/V Ajoneuvot 5 06.09.2013 10:38
Range-Defet-Patrol Venäjällä 14.06.-16.06.2013 NewJuhani Tapahtumat 15 18.06.2013 05:40
subaru forester cannon_ball Maasturiprojektit 17 24.02.2013 20:29
Myydään Subaru Forester -98 Fanta O/M/V Ajoneuvot 2 23.04.2012 18:32


Sivu luotu: 17:05 (GMT +2).