Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.09.2020, 17:49
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Viimeiset rungon puhallukset meneillään.

__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.09.2020, 18:05
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Viimein alkais olla pintaväriä pinnassa.. tai siis pohjassa.

Ensin pientä suojailua.



Jouni on tiukkana. Pysy kotona ja rakenna autoja




Takaosaa.



Keskeltä.



Ja edestä.
Pirunmoista sokkeloa nuo eturipustustukset, niin puhalluksen, kun maalausten kannalta.
Nyt maalin kuivattelua ja seuraavaks massaus ja kotelosuojauspuuhiin.

Kopin, sekä lavan pohjiin oli vielä tarkoitus ruiskuttaa alustamassa maalin suojaks ja ehkäpä se ohjaamon pohjassa toimii myös hieman ääntä eristävänä aineena.
Runko ja akselistot tulee jäämään pääsääntöisesti maalipinnalle.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.09.2020, 19:49
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Thumbs up

Niin. Bertta oli vain 3 vuotta vanhempi kuin hilux nyt, kun se tuli meitsille, ja siihen oli jo tehty kunnon myyntimaalaus...

Hienoa oikea-aikaista duunia!
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.09.2020, 20:44
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Suurimmat maalausurakat valmiina ja kotelosuoja-aineet ruiskuteltu palkkeihin.
Motonetin hyllystä löytyi Dinitrolin todella löysää kotelosuoja-ainetta jonka ruiskutin kuumennettuna runkopalkkeihin. Oli kyllä todella tunkeutuvaa tavaraa, valui vähän joka raosta ja saumasta.
Seuraavana päivänä päälle Whurtin paksu vahamainen kotelosuoja. Luulis noilla liemillä kestävän hamaan tulevaisuuteen.
Pikkuhiljaa on päästy jo kasailuhommiin, mut paljon on vielä irto-osissa fiksattavaa, ennen paikoilleen pulttausta.



Uutta iskaria paikoillaan, johtosarjaa, yms letkua ja putkea.
Vähän vei kiiltoa rungosta tuon kotelosuoja-aineen kanssa lutraus, mut hyödyt on haittoja suuremmat

Tankki asentui paikoilleen 8cm ylempänä, kun aikaisemmin. Hiluksissahan tankki ei nouse korinkorotuksen mukana, kuten vaikkapa Lj:ssä, koska on kannakoitu runkoon.



Rungon poikkipalkkiin tuli tehtyä pieni pokkaus ja etummaista kannatinrautaa saman verran ylemmäs.



Jarruputket vaati hieman uutta asemointia poikkipalkin korotuksesta johtuen.
Työlästä hommaa hyötyyn nähden, mut ompahan tankin alla vajaat kymmenen senttiä enempi ilmaa ja tankin ja kopin välistä joutavaa tilaa pois.

Jarrut oli läpikäynnin tarpeessa jo senkin takia, että etupalat oli täysin finaalissa ja takanakin hihnoja jäljellä enää noin neljännes.



13 vuotta on ehdoton takaraja Toyotan jarrusatuloiden läpikäyntiin. Molemmista satuloista oli yks mäntä neljästä jumissa, joten ei se oo katsastusta haitannu, kun on tasaisesti heikentyny molemmilta puolilta.
Vähän on tapahtunu muutosta edellisiin, koska näissä satuloissa on kaikki männät samankokoisia. Vanhemmissahan oli pienemmät ja suuremmat. Varaosien saanti on kumminkin ennallaan. Toyotan tiskiltä saa yksittäisinä osina kaikki jarrusatulaan kuuluvat komponentit, eikä pelkästään uutta kokonaista satulaa, kuten se monissa nykyautoissa tuppaa menemään.




Jospa noilla taas jonkin vuoden jarruttelee..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.09.2020, 21:35
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti

13 vuotta on ehdoton takaraja Toyotan jarrusatuloiden läpikäyntiin. Molemmista satuloista oli yks mäntä neljästä jumissa, joten ei se oo katsastusta haitannu, kun on tasaisesti heikentyny molemmilta puolilta.
Taannoin HJ60:n etujarruissa voima riitti kyllä, mutta puolsi liikaa. Toisessa satulassa oli kolme neljästä männästä täysin jumissa, toisessa kaksi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.09.2020, 21:37
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Ja hyvän näköstä tekemistä, iso peukku. Karua nähä, että "uusi" auto on jo tuossa kunnossa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.09.2020, 19:35
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 Näytä viesti
Karua nähä, että "uusi" auto on jo tuossa kunnossa.
Ja tuo on omasta mielestä ollu moniin samanikäisiin verrattuna keskivertoa paremmassa hapessa. Hyvää keskitasoa ainakin. Pintapelleiltään ns. "nykyautot" tuntuvat kestävän siisteinä melko pitkään, mut alapuolelta ja kaikemoisten muovien alta ruostuvat kuten ennenkin.
Tässä ei onneksi oo mitään suuria yllätyksia tullu vastaan, melkein kaikki korjattavat oli ennalta tiedossa, tai ainakin epäily huoltotarpeesta oli olemassa.



Suurin hitsaustyö oli takapuskurissa. Alareunassa ja rekisterikilven taustapellissä ei ollu kun kromit jäljellä. Pelti oli kadonnu.

Tasauspyörästön lukko toimi, mut servon kunto epäilytti. Vähän noissa niinkuin tyyppivika.




Ja kuten epäilin, eipä ollu kovin häävissä kunnossa.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hdj kk laakerien pelastus paineakulla?? Häänrik Tekniikka & Jutustelu 18 13.08.2013 11:28
Hiace käyttäjille/faneille pelastus Byrocrat Chit-Chat 20 02.06.2013 16:17
Suunnistuskisojen pelastus???????? VooDoo Jeep Tekniikka & Jutustelu 147 29.10.2011 21:29
Käyttö/offipajero Ryyppyde Tekniikka & Jutustelu 15 10.11.2009 16:26
Toyotan pelastus/ Pylpyrä on hieno laite! Höpö Chit-Chat 4 26.01.2007 00:09


Sivu luotu: 14:05 (GMT +2).