Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.08.2020, 17:22
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Pajero: https://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/9230174

Vaikka mieluummin ottaisin ite (Toyota-lasit kun on päässä) LC120:n. Mutta hintaerolla tekee jo vähän remonttia, eikä se Toitsukaan täysin huoleton/remonttivapaa ole enää noilla kilsoilla/tuossa iässä. Pajerot menee Toyotaa pienemmällä kulutuksellakin mikäli tarinat tosia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.08.2020, 18:38
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Toyota-lasit mullakin, mutta kaverilla oli Nissan Pathfinder ja kesti pirun pitkään ilman remontteja. Lopulta turbo meni, mutta muuten oli vähävikanen yksilö.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.08.2020, 19:52
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.822
Perusasetus

Nissan/toyota/chevy/volvo/mitsubishi lasien läpi ku tulee maailmaa katottua ni tarvi vajaan vuos sitten halvan juurikin noi kriteerit täyttävän trailerin veturin ja tuli 2006 2.5crdi automaati kia sorento. Hiton hyvä peli toimii ku junanvessa, puhtia sais olla enenmän(170hv malli tai ohjelmointi) automaatti pelaa loistavasti ja hiljainen sisältä, joku vajaan 40tkm vuoteen työnnetty tolla nyt. 3000km lapin reissun talven työnsin meneen nelikko päällä sen ihmeemmin. Keskitasauspyörästö olis kyl hyvä keksintö tämmöiseen mut ilman on pärjätty kun vaan on hyvät nastarenkaat talveksi.

Ja ehdottomasti kannataa samantien laittaa 45mm korottava alusta iskareineen vakio alusta mun makuun vetelä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.08.2020, 21:25
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Mitä tarkoitat tolla jatkuvalla nelivedolla? Noista vaihtoehdoista aika harva vetää kokoajan molemmista päistä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.08.2020, 23:17
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Mitä tarkoitat tolla jatkuvalla nelivedolla? Noista vaihtoehdoista aika harva vetää kokoajan molemmista päistä.
Keskellä tasauspyörästö, myös etupää vetää kokoajan. Ja on kiaa lukuunottamatta kaikissa yllämainituissa, joskaan ei vanhimmissa Land Cruisereissa mutta nehän oli jo rajattu pois.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.08.2020, 00:46
niinrento niinrento ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.11.17
Sijainti: Espoo
Viestit: 9
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Discovery ja Range on hyviä vetoautoja, 3500kg saa vetää. Toki Defekin, siinä nyt on ainakin rautajouset, mutta 10k€ on tiukassa löytää.
Miksi ei ilmajousitusta? Ei ne estä vetämistä ja mukavat ajossa, eikä perä painu vaikka painoa koukussa.

1-sarjan Discot ja Classicci Rankut on sitten ihan vietereillä.

Ylläpito on kohtuu edullista kun tilaa osat UK:sta, ja vielä edullisempaa jos tusaa itse huollot ym.
Kaksi Jaguaria omistaneena ja brittiautoihin vihkiytyneellä pajalla siten ravanneena kierrän britit kaukaa. Range Rover olisi tietenkin erittäin hieno ja kaikin puolin erinomainen, mutta se ongelmien määrä ei vaan käy...muuten saattaisin omistaa itsekin moisen, koska design miellyttää sisältä ja ulkoa, ja sitä Jaguarin kasia on ikävä.

Ilmajousitus olisi siis ominaisuuksiensa puolesta erittäin tervetullut, mutta se väistämättä hajoaa jossain vaiheessa, ja korjauskulut ovat ihan eri luokkaa kuin perinteisillä jousilla. Joidenkin valmistajien ilmajousitukset ovat parempia (Toyota, Lexus), JLR:n vastaavista ratkaisuista olen kuullut mekaanikoilta aika masentavia näkemyksiä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Pajero: https://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/9230174

Vaikka mieluummin ottaisin ite (Toyota-lasit kun on päässä) LC120:n. Mutta hintaerolla tekee jo vähän remonttia, eikä se Toitsukaan täysin huoleton/remonttivapaa ole enää noilla kilsoilla/tuossa iässä. Pajerot menee Toyotaa pienemmällä kulutuksellakin mikäli tarinat tosia.
Tuon sukupolven Pajerossa on nähtävästi Super Select II, jossa on takavedon ohella valintana jatkuva neliveto tasauspyörästöllä ja viskolla. Eli pitäisi siis pelata myös maantieajossa. Kiitos, laitan Pajeron korvan taakse!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Nissan/toyota/chevy/volvo/mitsubishi lasien läpi ku tulee maailmaa katottua ni tarvi vajaan vuos sitten halvan juurikin noi kriteerit täyttävän trailerin veturin ja tuli 2006 2.5crdi automaati kia sorento. Hiton hyvä peli toimii ku junanvessa, puhtia sais olla enenmän(170hv malli tai ohjelmointi) automaatti pelaa loistavasti ja hiljainen sisältä, joku vajaan 40tkm vuoteen työnnetty tolla nyt. 3000km lapin reissun talven työnsin meneen nelikko päällä sen ihmeemmin. Keskitasauspyörästö olis kyl hyvä keksintö tämmöiseen mut ilman on pärjätty kun vaan on hyvät nastarenkaat talveksi.

Ja ehdottomasti kannataa samantien laittaa 45mm korottava alusta iskareineen vakio alusta mun makuun vetelä.
Nykyinen vetoauto on juurikin 2006 Sorento, CRDI & automaatti (2006 alkaen tullut 5v). Ongelmana Sorentossa on juurikin se, että neliveto pitää kytkeä käsin, ja ohjekirja sanoo että paikat hajoavat jos ajelee nelivedolla kuivalla asfaltilla kahdeksaakymppiä. Ei sitten oikein tiedä, uskaltaako vetää raskasta kärryä maantiellä talvella neliveto päällä vai ei, ja takavetokin hirvittää.
Joissain Sorentoissa on "automaattinen" neliveto, joka on ilmeisesti mekaanisesti sama mutta valinta takavedon ja nelivedon välillä tapahtuu luistonestojärjestelmän käskyttämänä tms. Sekin on siis suurimman osan ajasta takavetoinen.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Mitä tarkoitat tolla jatkuvalla nelivedolla? Noista vaihtoehdoista aika harva vetää kokoajan molemmista päistä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Keskellä tasauspyörästö, myös etupää vetää kokoajan. Ja on kiaa lukuunottamatta kaikissa yllämainituissa, joskaan ei vanhimmissa Land Cruisereissa mutta nehän oli jo rajattu pois.
Juurikin näin. Jos Sorentoon saisi keskelle tasauspyörästön ja voisi huoletta ajella nelivedolla, päädyttäisiin varmaan pari vuotta tuoreempaan saman sukupolven Sorentoon, josta löytyy ESP.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.08.2020, 07:47
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Toyota lasit päässä ostin 4vuotta sitten Ml Mersun. W163

Vaihdettu on suuttimenpohjatiivisteitä, laturin hiilet, muutama nivel ja takajousi. Ostaessa 330tkm ja ny on reilu satku ajettu.

On todella eleettömän hyvä vetoauto, todella hyvä ajonvakautus ja absit. Vaikkei niitä Tosimies tarvi, eikä vahingossakaan saa kehua...

Kasikoneet kun jättää nykyisille omistajilleen niin ei pahasti pitäisi mennä pieleen.
270 kone kestää näköjään hieman kiehumistakin kun emännältä mossahti vesiletku pari viikkoa sitten. Lisätään se remppalistaan.

Tuo vaihtuu tod.näk tuoreempaan vastaavaan kun aika koittaa sen verran mieluinen laite on. Hiljaisin auto missä olen ikinä ollut edes kyydissä.

Sitten ne miinukset. Takana jenkkimallin vyöt. On aika tympeä sitoa turvaistuin kiinni. Juomatelineet ponnahtaa vahingossa polvella auki, tankkaus on nesteen D mittarista hankalaa kun niissä on joku mokkula siinä pistoolissa joka ottaa kylkeen kiinni, ja jotain muita amerikkalaistyyppisiä laatuongelmia. Mutta onneksi nämä näkyvät käytettyjen hinnassa.
Saman ikäsen Toyotan hinnalla näitä saa kahdesta kolmeen.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
vetoauto


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Parkkipaikkaa kärrylle 12.-14.9 Helsingin ympäristössä? ssuvik Chit-Chat 9 04.09.2013 11:36


Sivu luotu: 15:48 (GMT +2).