Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.02.2020, 11:16
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Millä noita kuvan mukaisia lukkorenkaita saisi vittuuntumatta asenneltua? Ei perse kestä ostaa 50e knipexejä yhtä laatikkoremonttia varten. Tavallisista lukkorengaspihdeistä yritin rälläköidä knipexin vastaavia mutta se rengas taipuu aina ylös-alas ja hirttää akseliin kiinni.

https://www.knipex.com/index.php?id=...454&artID=1719 tämmöset on kaketi ne oikeat. Pitäs saada nuo lukkorengasta vastaavat pinnat niin just tasan suoraan ettei se sokka ala vääntyilemään. Pitänee koittaa vielä viilalla suoristaa niitä minun custom pihtejä.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	qu10599_1200_clean__08261.1542227606.jpg‎
Views:	192
Size:	9,0 Kt
ID:	94237  

Viimeksi muokannut Catrik : 07.02.2020 11:21
  #2  
Vanha 07.02.2020, 12:03
Danlig Danlig ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.12
Sijainti: Kemi, Lappi
Viestit: 459
Perusasetus

Om601 syöttöpumpun päällä on kirjan mukaan ylikuormitussuoja, minulta puuttuu tämä. Mitä kyseinen osa tekee ja käynnistyykö kone ilman sitä? Meinaan nyt ei lähe käyntiin kun ei saa dieseliä suuttimille saakka. Toinen kysymys vielä, moottorissa on kiinni hehkutusaikarele, miten tämä kytketään? Ulos tulee liitin missä 2 nastaa, suoraan virran kytkeminen ei tee mitään.
Kyseessä on siis irtomoottori.
  #3  
Vanha 07.02.2020, 12:55
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Danlig Näytä viesti
Om601 syöttöpumpun päällä on kirjan mukaan ylikuormitussuoja, minulta puuttuu tämä. Mitä kyseinen osa tekee ja käynnistyykö kone ilman sitä? Meinaan nyt ei lähe käyntiin kun ei saa dieseliä suuttimille saakka. Toinen kysymys vielä, moottorissa on kiinni hehkutusaikarele, miten tämä kytketään? Ulos tulee liitin missä 2 nastaa, suoraan virran kytkeminen ei tee mitään.
Kyseessä on siis irtomoottori.
Ylikuormitussuoja??? Minkä kirjan? Onko turbomoottori? Turbomoottorin pumpussa on ahtokello joka rajoittaa syöttöä kunnes ahtopaine on riittävä. Joissain vanhoissa mersuissa on kytkin imusarjassa joka taas katkaisee ahtokellolle menevän paineen jos ahtopaine nousee liikaa. Näin siis rajoittaa polttoaineen määrää. Ei kuitenkaan vaikuta käynnistymiseen. Vapaastihengittävissä ei vastaavia ole.
Sammuttimessa voi olla vikaa jos ei saa soppaa. Se on alipainetoiminen kello pumpussa.

Mersun hehkureleissä on useimmiten nelinapainen pistoke...

OM601 moottoria on käytetty yli kymmenen vuotta useina versioina useissa korimalleissa. Siksi pumppuja ja hehkureleitäkin on useita. Kuvat vois helpottaa arvailua.
  #4  
Vanha 07.02.2020, 13:22
Danlig Danlig ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.12
Sijainti: Kemi, Lappi
Viestit: 459
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Ylikuormitussuoja??? Minkä kirjan? Onko turbomoottori? Turbomoottorin pumpussa on ahtokello joka rajoittaa syöttöä kunnes ahtopaine on riittävä. Joissain vanhoissa mersuissa on kytkin imusarjassa joka taas katkaisee ahtokellolle menevän paineen jos ahtopaine nousee liikaa. Näin siis rajoittaa polttoaineen määrää. Ei kuitenkaan vaikuta käynnistymiseen. Vapaastihengittävissä ei vastaavia ole.
Sammuttimessa voi olla vikaa jos ei saa soppaa. Se on alipainetoiminen kello pumpussa.

Mersun hehkureleissä on useimmiten nelinapainen pistoke...

OM601 moottoria on käytetty yli kymmenen vuotta useina versioina useissa korimalleissa. Siksi pumppuja ja hehkureleitäkin on useita. Kuvat vois helpottaa arvailua.
Alfameri kertoi, epäilen itekki vähän tota väitettä.. vapari 200D ja oletettavasti w124 peräisin. Eli sammutin vikaahan siinä varmaan on, mites toi alipaine on tuotettu tossa vehkeessä? Sammutin menee pois imemällä? Otan kuvia jahka taas moottorin äärelle pääsee. Ohittaako pumpussa oleva stoppi vipu ton alipaine sammuttimen toiminnan vai onko se vain ns yksitoiminen?
  #5  
Vanha 07.02.2020, 13:41
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Sammuu imemällä. Jos ei ole alipainetta, niin ei sammu. Mutta se kello voi olla rikki jolloin se voi jumiutua sammutusasentoon. Käytä irti ja testaa imemällä liikkuuko oikein. Vipu liikkuu muistaakseni aina samaa tahtia jos kaikki on kasattu oikein. Startata voi vaikka kello kokonaan pois paikaltaan kunhan suojaat reiän jotenkin.
  #6  
Vanha 07.02.2020, 14:33
Danlig Danlig ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.12
Sijainti: Kemi, Lappi
Viestit: 459
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Sammuu imemällä. Jos ei ole alipainetta, niin ei sammu. Mutta se kello voi olla rikki jolloin se voi jumiutua sammutusasentoon. Käytä irti ja testaa imemällä liikkuuko oikein. Vipu liikkuu muistaakseni aina samaa tahtia jos kaikki on kasattu oikein. Startata voi vaikka kello kokonaan pois paikaltaan kunhan suojaat reiän jotenkin.
Ookkei, löysin netistä kuvan missä se puuttuva palikka on nimetty ALDAksi. Ilmeisesti turha kapine... Voin vissiin kaikki alipaine letkut ottaa pois? Kun tuo motti ei oo menossa autoon eli en tarvi jarrutehostajaa ilmastointia tai muita semmosia.
  #7  
Vanha 07.02.2020, 16:56
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Alda on turha vaparissa, eikä turbokoneessakaan välttämätön. Onko pumpussa kuitenki paikka sille?

Moottori ei tarvi alipainetta mihinkään. Älä kuitenkaan jää putken lähtöä suojatta jos jätät ap-pumpun paikalleen. Itse ottaisin varmaan koko pumpun pois. Sekin voi hajota ja aiheuttaa muuta tuhoa.
  #8  
Vanha 07.02.2020, 18:01
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.383
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Millä noita kuvan mukaisia lukkorenkaita saisi vittuuntumatta asenneltua? Ei perse kestä ostaa 50e knipexejä yhtä laatikkoremonttia varten. Tavallisista lukkorengaspihdeistä yritin rälläköidä knipexin vastaavia mutta se rengas taipuu aina ylös-alas ja hirttää akseliin kiinni.

https://www.knipex.com/index.php?id=...454&artID=1719 tämmöset on kaketi ne oikeat. Pitäs saada nuo lukkorengasta vastaavat pinnat niin just tasan suoraan ettei se sokka ala vääntyilemään. Pitänee koittaa vielä viilalla suoristaa niitä minun custom pihtejä.
Ostin tuollaiset pihdit joskus aika kauan sitten. Ei ne 50 € maksaneet, mutta silti aika kallin tuntuiset pihdeiksi olivat. Ei ne sinänsä mitään amerikan ihmeitä ole, eli saanee tehtyä itsekin. Kun niiden käyttöä ja rakennetta mietin, niin saisiko halpis levittäviin hitsattua uudet leuat jostakin ohuen lattaviilan pätkistä? Alkuperäisissä on muistaakseni ristiin hakattu otepinta. Mazdarangerin etupään vetoakselin lukkorenkaita niillä on enimmäkseen poistettu ja laitettu.
__________________
Jukka
  #9  
Vanha 07.02.2020, 18:41
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Skodan prkl, etutasauspyörästö?


Soctavia scout -08, 4x4, 470tkm. Ois kannattanut vaihtaa 450tkm kohdalla pois kun ei vielä remonttia ollut tehty.. 10tkm sisällä vaihdettu kytkin, vauhtipyörä, turbo, egr, nokka-akseli+nostimet, niin ja jakopää samalla.

Nyt ilmeni ongelma johon hyviä arvauksia viasta otetaan kiitollisena vastaan:
Eturenkaat jumittui ajossa lähes lukkoon asti, nilkuttaen auto talliin n. 100m metriä ja yläpää ylös. Renkaat pyörii hienosti molemmat ylhäällä, toinen eteen samalla kun toinen taakse. Mutta kun toisen tassun laskee maahan, ilmassa oleva pyörä ei enään inahdakkaan??
Mitään ylimääräisiä ääniä en ollut kuulevinani ennenku vika ilmeni. Kytkimen vaihdosta n. 10tkm ja tuon väliajan toiminut normaalisti.

Tämän näkönen paketti sieltä löytyy:
https://workshop-manuals.com/skoda/o...r-wheel_drive/
  #10  
Vanha 13.02.2020, 12:29
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.065
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uju Näytä viesti
Soctavia scout -08, 4x4, 470tkm. Ois kannattanut vaihtaa 450tkm kohdalla pois kun ei vielä remonttia ollut tehty.. 10tkm sisällä vaihdettu kytkin, vauhtipyörä, turbo, egr, nokka-akseli+nostimet, niin ja jakopää samalla.

Nyt ilmeni ongelma johon hyviä arvauksia viasta otetaan kiitollisena vastaan:
Eturenkaat jumittui ajossa lähes lukkoon asti, nilkuttaen auto talliin n. 100m metriä ja yläpää ylös. Renkaat pyörii hienosti molemmat ylhäällä, toinen eteen samalla kun toinen taakse. Mutta kun toisen tassun laskee maahan, ilmassa oleva pyörä ei enään inahdakkaan??
Mitään ylimääräisiä ääniä en ollut kuulevinani ennenku vika ilmeni. Kytkimen vaihdosta n. 10tkm ja tuon väliajan toiminut normaalisti.

Tämän näkönen paketti sieltä löytyy:
https://workshop-manuals.com/skoda/o...r-wheel_drive/
Tasauspyörästöhän toimii hyvin, olisko kulmavaihde moro?
  #11  
Vanha 07.02.2020, 19:38
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Ostin tuollaiset pihdit joskus aika kauan sitten. Ei ne 50 € maksaneet, mutta silti aika kallin tuntuiset pihdeiksi olivat. Ei ne sinänsä mitään amerikan ihmeitä ole, eli saanee tehtyä itsekin. Kun niiden käyttöä ja rakennetta mietin, niin saisiko halpis levittäviin hitsattua uudet leuat jostakin ohuen lattaviilan pätkistä? Alkuperäisissä on muistaakseni ristiin hakattu otepinta. Mazdarangerin etupään vetoakselin lukkorenkaita niillä on enimmäkseen poistettu ja laitettu.
Ei se otteen saaminen ole ongelma vaan kun renkaat kiertyy jouselle. Yritin tuossa nyt suorakulman kanssa viilata pihtejä eikä tuosta tullut mitään. Voi olla vähän jämerämäpiä nuo sokat kuin mazdassa.
  #12  
Vanha 12.02.2020, 15:48
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.522
Question

taas mennään...


Sattuipa niin että läänille saapui SBC350, joka todnäk on itelle ylimääräinen. Ennenkuin päätetään myyntiä voisi pohtia mitäs tällaiselle voisi tehdä...

Joskus haavelin v8 lumilingosta mutta näillä talveilla ei taida olla tarvetta semmoseen täälläpäin...
Mitäs muuta voisi tehdä? Varageneraattori naapurin Teslalle? olisi miehikästä... Baarijakkara?
Tai miksei joku projekti missä pannu on väsynyt voisi ostaa? Kellään semmosta? (kun tämä ei ole osto osiossa niin mahdolliset tarjoukset privana niin nauretaan niille yhdessä, ja ei välttämättä edes johda mihinkään...)
__________________
ex 4wdwannabe

-= In Lockers We trust! =-

LeijonaEmot RY supporter
http://www.noonansuomi.net/
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2019 JiiPee Chit-Chat 566 01.01.2020 02:43
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 Nikuzai Chit-Chat 791 28.12.2016 06:22
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2015 JiiPee Chit-Chat 1300 28.12.2015 18:45
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! SuurSyömäri Chit-Chat 2193 01.01.2014 17:02
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55


Sivu luotu: 08:07 (GMT +2).