![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
Kupari syyläri? Olisko kuitenkin Messinki tms.?
Lainaus:
Kuten Nietu jo tuossa epäilikin, kaikki riippuu kaikesta? Nuo lämmönjohtavuudet, jopa huonoimmalla messingillä, on niin suuria, että metallin paksuudella ei ole suurtakaan merkitystä; Vaan sillä kuinka lämpö siirtyy jäähdytysnesteestä metalliin; ja siitä taas ilmaan. Tehokkaimmat lämmönvaihtimet, mitä minä olen käpälöinyt, on tehty rosterista, joka on huomattavan huono lämmönjohde, toki niissä molemmin puolin on melko puhdasta vettä... Siis jäähdyttimessä on esim. kahdessa rivissä suuruusluokkaa 50 kpl non 40cm pillejä, jotka on 12x3mm kokoisia; siis yhden pillin pinta-ala 30mm x 400mm =120 cm2 ja kun pillejä 50 kpl, niin 6000 cm2, =0,6m2 Ja jos pillin seinämän vahvuus on 0,3 mm, niin tuolla saa huomattavan tehon 40 asteiseen ilmaan 95 asteisesta jäähdytysnesteestä. Mutta totuus on toinen; noiden pillien välissä on vähintään saman verran (taikka x kertaa) pinta-alaa niissä "lamelleissa" Ja jäähdytysnesteen ja pillin välissä jotain töhnää... JA ennen kaikkea; Pillin (ja -lamellin) JA väähdytysilman välissä.... Kaikkea mahdollista mm. muovipohjasia (mustia) maaleja pohjamaaleineen, ja kaikkea mahdollista turpeesta hyönteisiin jne. -> tuossa Antsan Bopparissa ei ole ollenkaan jäähdyttimelle luontaista ilmankiertoa, kuten tuossa elimistönluovuttajassa (-90 luvun passatissa)? Jos tuo alkuperäinen passatin syyläri on riittänyt, niin sitten se. Mutta jos jäähdytys ei ole riittänyt, niin sitten paksumpi- /taikka kaksi- syyläriä peräkkäin? On aivan eri asia ajaa autolla, jossa jäähdytin keulassa, kaasupohjassa moottoritietä 170 km/h, kun pyörittää hydraulipumppuja, ja sama ilma vielä kiertää takaisin flekteille.... (tuon hydrauliöljyn jäähdyttimen kautta..) Ja tuo 170 km/h öljypohjan jäähdyttävä vaikutus puuttuu, siis on nolla, siis sekin syylärille.... p.s Veneissä nuo ongelmat korostuu, konehuoneesta ei poistu ilmaa muuten kuin pakoputken kautta, ja noidenkin kanssa on tultu toimeen
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
https://www.autodoc.fi/jp-group/8171856
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Miten hemmetissä termari voi hajota yht äkkiä niin, että se ei enää pidä lämpöä?
Näin kävi ja kun sen kaataa täyteen kuumaa vettä, niin hetken päästä on kuorikin lämmin... Ei hölslky että väliin oisi päässyt kahvia...wth kysyy kvg...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Liittymättä tähän mitenkään, niin paras tapa rikkoa termospullo on että vaikkapa jossain tapahtumassa käy täydennyksellä talvella kylmän botlen kanssa...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Minkäverran painoa RHS 50x50x3 S355 neliöputki kestää pistekuormana keskellä kun pituutta on 170 senttiä?
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Laskeskelin että edellinen Thermos kesti noin 1000 käyttökertaa, sitten päästi lämmön ulkokuoreen. Eli se eristävä tyhjiö kai kaput. Nyt käytössä Airam jossa tais olla 5v takuu, saa nähdä kauanko kestää.
__________________
SISU SA-150 4X4 TOYOTA 4RUNNER LN130 x2 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Mitä hintaluokkaa voisi odottaa jakolaatikon laakerin reiän koneistuksesta 80mm ->90mm? Oulun Moottorikoneistukseen pistin jo viestiä, muita paikkoja en sitten täältä päin edes löytänyt. Toki tuo nyt onnistuis missä vaan koneistamolla.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Riippuu materiaalista ja onko läpireikä vai umpipohja, mut veikkaan että tunti menee.60e/tunti
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ei saatana tämäkään projekti menny niinku alkuun suunnittelee. Piti olla parin satasen homma pelkästään siitä ilosta että voi ajaa etuvedolla ja kohta jo tonni mennyt
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Eikös siihen ollut laakeri olemassa joka käy koneistamatta?
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2019 | JiiPee | Chit-Chat | 566 | 01.01.2020 02:43 |
| Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 | Nikuzai | Chit-Chat | 791 | 28.12.2016 06:22 |
| Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2015 | JiiPee | Chit-Chat | 1300 | 28.12.2015 18:45 |
| Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2193 | 01.01.2014 17:02 |
| Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |